Podivné grafické chyby v Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Podivné grafické chyby v Half-Life 2

2. 12. 2004 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Není žádným tajemstvím, že stíny (minimálně některé, ne-li všechny) ve hře Half-Life 2 jsou pouze statické.

Tedy nakreslené tradičním způsobem z obrysu předmětu a následně vybarvené načerno. Ačkoliv tak minimálně zatěžují grafickou kartu, s volumetrickým (dynamickým) stínováním, které používá DOOM III, se nemohou rovnat. Navíc si při jejich tvorbě páni grafici občas nedávali dostatečný pozor, takže v nějakých levelech místy dochází ke zvláštním situacím. Je to dáno tím, že některé stíny jsou součástí textury a proto mohou ve hře mířit úplně jiným směrem, než by v reálném prostředí mířit měly - tzn. nepřirozeně a nezávisle na zdroji světla, resp. jeho umístění ve scéně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud vás zajímají kuriózní screenshoty dokumentující grafické chyby v Half-Life 2, jak je zachytil a popsal jeden student z olomoucké Univerzity Palackého, naleznete je na této adrese (thx GameCentrum za tip). Jsou to kupříkladu problémy s nasvětlením scény a stíny (1. obrázek, 2. obrázek), které jsou vrhány opačným směrem, než by ve skutečnosti měly. Nebo úsměvný případ dveří s panty na stejné straně, kde je klika (heh :), obří lupa ke stolu přišroubovaná přes papíry na něm pohozené a (zřejmě radioaktivní) kyselina, tvořená jedinou, dokola se opakující texturou.

Poprvé jsme se chybám v Half-Life 2 na Tiscali věnovali v červnu 2003. Tehdy byly k dispozici jenom oficiální obrázky nebo spíš artworky ze hry. Přesto jsme na anomálie decentně upozornili i naše zahraniční kolegy, na jejichž dotaz Valve prostřednictvím svého šéfa odpovědělo, že problém opraví a že se ve hře neobjeví. Betatestování ale zjevně nedopadlo tak, jak by mělo nebo jednoduše nebylo dost precizní, takže asi bylo v důsledku časové tísně opraveno jenom něco. Jinak by se pochopitelně do finální podoby hry tyto podivnosti těžko dostaly.

Na druhou stranu, a soudě podle recenzí, je Half-Life 2 hra natolik dobrá, že si nějakou tu drobnou chybičku zaslouží odpustit, neboť při hraní si jich 99% normálních lidí stejně nevšimne (a díky takto řešeným stínům běhá HL2 úplně plynule i na starší, ale stále dobré grafické kartě GeForce 4 Ti se 64 MB RAM, což se o DOOM III moc říct nedá - pozn. jd). Mimochodem, chcete-li vidět, jak by asi vypadal Half-Life 2 v enginu DOOM III - tedy po velmi jednoduché konverzi map a v neoficiálních testech provedených jedním nadšencem - máte šanci zde nebo zde.

zdroj: crhonekt, ICQ

cappy

Nejnovější články