Lidé rádi porovnávají u multiplatformových her, jak vypadají na jakém systému, i když výsledky jsou vesměs vždycky stejné. Pokud je hlavní vývojovou platformou osobní počítač, tak PC verze bývají obvykle nejlepší, následované Xbox 360 a poslední je téměř pravidelně PlayStation 3, za což většinou může její pozdní příchod na trh a méně zkušeností vývojářů s její architekturou. Kolegové z Eurogameru se rozhodli takto porovnat různé verze nedávné střílečky
F.E.A.R. 2 a hádejte, jak tento test dopadl? Ano, opět stejně.
Nejprve se vrhneme na kvalitu obrazu. Z poskytnutých videí je dost patrná dominance PC verze, i když ne tolik, kolik by se očekávalo. Pro porovnávací videa totiž bylo na PC verzi stejné rozlišení, které používá X360 a PS3 – tedy 720p. Kdyby se F.E.A.R. 2 nastavil na PC na vyšší rozlišení, rozdíl by byl jistě mnohem markantnější. X360 má o něco lepší obraz než PS3, zejména kvůli tomu, že využívá 4x anti-aliasing, tedy vyhlazování hran, zatímco PS3 tuto možnost u žádných svých her nemá. X360 také při zobrazování využívá tzv. ambient occlusion, což je stínovací metoda u 3D objektů, které dodává scéně mnohem více realismu. Což je sice pravda, na druhou stranu jsou s ní téměř všechny hry o něco tmavší, což některým hráčům trošku vadí.
Autoři testu z Eurogameru ale dodávají, že v případě F.E.A.R. 2 ambient occlusion zase není tak signifikantní, aby lepší stíny zásadně vylepšovaly vyznění jednotlivých scén. Zajímavá věc, která se podařila autorům článkům zjistit, je to, že veškeré animované scény na Playstation 3 jsou filmečky, zatímco na X360 a PC jsou reálně generovány pomocí engine hry. Poznat je to zejména v úvodu hry při atomovém výbuchu, kde jsou na PS3 verzi hry k vidění artefakty spojené s horším bitratem videa.
Další část, na kterou se v Eurogamer zaměřil, je framerate, který bývá u FPS stříleček jednou z nejdůležitějších věcí. Asi ani nemá cenu se zmiňovat o PC verzi, kde hravě dosáhnete se slušnou mašinou 60fps v rozlišení 1920x1200. Vynecháme již
probírané benchmarky a spíše porovnáme framerate X360 a PS3 verze. Většina 3D stříleček na konzolích je zablokována na 30fps, což je i případ F.E.A.R. 2, ale zatímco na X360 verzi se tento framerate víceméně drží (maximálně klesá na 29fps), na PS3 skáče jako divý a mnohdy můžete hrát i na 20fps, což je u 3D střílečky hodně málo. Při takové rychlosti už je pomalejší i ovládání, a když zrovna potřebujete hodně střílet... Počet snímků za vteřinu u Playstation 3 verze klesá právě v okamžicích, kdy se na vás hrne hodně nepřátel, hodně se střílí, hodně toho vybuchuje.
Závěr je tedy jasný a dal se předpokládat. „Ačkoliv se vývojáři při produkci her zaměřují zejména na konzole, v poslední době se stává PC platforma opět výbornou volbou pro nadšené hráče, kteří chtějí co nejkvalitnější herní zážitek,“ píše v závěru článku Eurogamer. PS3 verze F.E.A.R. 2 je podle nich velkým zklamáním, zejména když v tuto dobu na tento systém vychází také Killzone 2, které je svým vizuálním zpracováním na hony vzdálený testované hře. Více o F.E.A.R. 2 v mega-recenzi, video-recenzi a dřívějším zpravodajství.
KRÁTKÉ ZPRÁVY:
26.2. | Chystá se patch pro F.E.A.R. 2 PC, který učiní tu nejvyšší obtížnost mnohem těžší. |
24.2. | F.E.A.R. 2 se začátkem února stal druhou nejúspěšnější PC hrou v USA, Street Fighter IV ihned jedničkou v Británii. |
23.2. | Dawn of War 2 nejprodávanější PC hrou v Německu, F.E.A.R. 2 čtvrtý, po GTA IV a WoW Wrath of Lich King. |
18.2. | WHQL certifikované GeForce ovladače 182 pro F.E.A.R. 2 a Visty. |
16.2. | Jak se na odbytu F.E.A.R. 2 v Británii, kde je hned číslem dvě, podílely jednotlivé verze? 50% ta X360, 31% PS3 a jen 19% PC. |
11.2. | Ovladače Forceware 182.05 beta doporučené pro F.E.A.R. 2: XP 32-bit nebo Vista 32-bit a 64-bit. |
11.2. | Další recenze F.E.A.R. 2: GameSpot 7/10, IGN 83%, GameSpy 4/5, GamesRadar 8/10. |