Představení nové verze Xbox One - Project Scorpio má 12 GB RAM a 4K UHD Blu-ray mechaniku
zdroj: tisková zpráva

Představení nové verze Xbox One - Project Scorpio má 12 GB RAM a 4K UHD Blu-ray mechaniku

6. 4. 2017 16:13 | Hardware | autor: Aleš Smutný |

Microsoft prostřednictvím Digital Foundry odhalil technické specifikace chystané nové verze Xbox One s kódovým označením Project Scorpio. Momentálně je ovšem k dispozici jen hardwarový profil připravované konzole, takže na informace ohledně kompatibility Scorpia s hrami na Xbox One (respektive jeho S variantou) a obecně cokoliv ohledně toho, jak to vlastně s rozřazením konzolí bude vypadat, případně jaká bude cena, si musíme ještě počkat.

Je jasné, že technologicky bude Project Scorpio nejnadupanější konzole na trhu. Jako procesor poslouží osm speciálně upravených x86 jader taktovaných na 2,3 GHz (PS4 Pro má osm Jaguarů na 2,1 GHz). Grafiku obstarává 40 „upravených“ jednotek na 1172 MHz (PS4 Pro má 36 GCN na 911 MHz) a z hlediska paměti má Scorpio 12 GB RAM GDDR5 s propustností 326 GB na sekundu (PS4 Pro má 8 GB s propustností 218 GB/s).

Co se týče další výbavy, stejně jako PS4 Pro bude mít 1TB harddisk. Na rozdíl od konzole od Sony ovšem bude mít Scorpio optickou mechaniku pro 4K UHD disky, což jistě potěší všechny zájemce o UHD filmy, ale zároveň to nejspíše navýší cenu konzole.

Každopádně, dle vyjádření v článku by měl Project Scorpio zvládnout nativní 4K u her, ale je otázka, u jakých. Z kontextu je jasné, že first party tituly jako je nová Forza by měly fungovat ve 4K a 60 FPS, ovšem jak to bude s third party tituly nevíme. Dashboard poběží v nativním 4K. Co se týče samotné výpočetní síly, Scorpio by měl hrám dávat k dispozici 8 GB paměti oproti 5 GB u PS4 Pro, ale samozřejmě vše bude záležet na tom, jak si s tím poradí samotní vývojáři. Bude mít každý titul „Scorpio Mode“? To se dozvíme až časem, prozatím se spokojme s faktem, že hardwarově je Project Scorpio opravdu nadupaná hra.

Nejnovější články