První patch na chybu v 3D Mark 2005
zdroj: tisková zpráva

První patch na chybu v 3D Mark 2005

3. 10. 2004 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

První chyba v 3D Marku 2005 je na světě a dlužno dodat, že chyba lehce kompromitující.

Umožňovala totiž pomocí exploitu dosáhnout vysoké skóre i na starších grafických kartách. Konkrétně 6790 bodů na GeForce 4 Ti4200. Ba co hůř, takto zfalšovaný výsledek šlo bez problémů odeslat do online databáze, takže se každý mohl podívat na to, jak 3 roky stará karta bez podpory pixel a vertex shaderů 2.0 dává na frak moderní špičce. V současné době jsou však všechny kuriózní výsledky vymazány a k dispozici už je také hot-fix patch (2,8 MB), který má dalšímu falšování výsledků zabránit.

K 3D Marku se váží i další kuriózní události. Když NVIDIA zjistila, že v tomto benchmarku podává nejlepší výkon RADEON X800 XT Platinum Edition a nikoliv jejich GeForce 6800 Ultra, okamžitě vydala tiskové prohlášení, že nejrychlejším a nejvýkonnějším řešením je NVIDIA GeForce 6800 Ultra ve SLI módu. Ostatně, o tom jsme vás již informovali. ATI se to zřejmě nelíbilo natolik, že přispěchala s novým hype prohlášením, ve kterém se poukazuje na to, že nadšenci, takzvaní „nejtvrdší přetaktovávači“, dosahují nejvyššího skóre v 3D Marku jenom pomocí ATI karet.

Jde o to, že známý overclocker Sami Mäkinen, který dohnal přetaktování až do extrémů, opět posunul laťku o kousek výš. Přetočil nejenom AMD Athlon FX-53, ale i RADEON X800 XT PE na 806/1296 MHz (jádro/paměť) a ATI toho využila. Výsledné skóre 8250 bodů je nepochybně fajn a rekord je to rovněž. Drobný problém je akorát v tom, že zatímco NVIDIA k dosažení svého skóre použila vlastní a v budoucnu snad běžně dostupnou technologii, Sami použil suchý led a kompresor s výparníkem. Osobně si nejsem jist, jak na takové protichůdné tiskové zprávy zareaguje burza nebo méně informovaní hráči. Jenom jsem hrozně zvědav, jaké vydá tiskové prohlášení NVIDIA, až někdo přetaktuje GF 6800 Ultra ve SLI módu...

Mimochodem, na CDR.cz v pátek uveřejnili o 3D Marku 2005 velký článek v češtině, který vysvětluje princip jeho fungování, odlišnosti od minulých verzí nebo komentář k výsledkům odjinud.

zdroj: ATI

cappy

Nejnovější články