R520 Fudo se 32 renderovacími cestami
zdroj: tisková zpráva

R520 Fudo se 32 renderovacími cestami

2. 6. 2005 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Čip ATI R520 má mít až 32 renderovacích cest v jádře (3D rendering pipelines).

Přičemž z tohoto celkového počtu má být "jenom" 24 funkčních. Z dalších parametrů prosákla informace o podpoře hardwarového dekódování H.264. což je kodek pro novou generaci HD-DVD. Samozřejmě není nijak novou ani převratnou informací, že R520 je v těchto dnech už hotov. Dokonce byl představen partnerům ATI na Taiwanu, kde na něm běžely hry Alan Wake a PREY.
R520 "Fudo" má být největší grafický čip ATI, jaký byl kdy vyroben. Velmi komplexní a také horký, přestože bude vyráběn 0,09 mikronovou technologií. Má mít více než 300+ milionů tranzistorů v jádře, ale jak jsem již psal výše, je dost dobře možné, že bude mít funkčních jenom 24 renderovacích cest, hlavně vzhledem k náročnosti výroby a snaze dosáhnout co možná největší výtěžnosti a efektivity.

Tato tendence, nechávat si určitá řešení v záloze, je reakcí ATI na kroky NVIDIE, která v poslední době čím dál tím více "klame tělem" a není vůbec jisté, jaké její budoucí grafické čipy budou mít parametry. Navíc se v případě GeForce 7800, která má rovněž aktivních 24 renderovacích cest v jádře, spekuluje o možné "Ultra" verzi, se záhadným počtem pipeline, ještě tajemnějšími pracovními frekvencemi a 512 MB V-RAM. Takže v případě, že by R520 "Fudo" výkonnostně nestačil nebo přišla nějaká výkonnější karta NVIDIE, pustí ATI okamžitě do výroby také verzi 32 cestami a bude se snažit opět o získání nálepky pro nejvýkonnější řešení na trhu.

zdroj: TheInq

cappy

Nejnovější články