Vykreslování pomocí ray tracingu v reálném čase není záležitostí pouze GPU. Aby technologie fungovala, je třeba zajistit podporu v herních enginech a také na straně operačního systému. Takovou úlohu ve Windows plní API DXR, které s říjnovým updatem vystupuje z experimentálního stavu do ostrého provozu.
Tento posun je důležitý nejen pro hráče, ale i pro vývojáře. Microsoftí DXR tak může plnit roli průmyslového standardu, který vývojáři využijí při tvorbě svých her. Teď jen doufat, že se jich najde dostatečné množství, abychom si realističtějších efektů mohli užít i my, hráči.
zdroj: Nvidia
Podle novinky na blogu Microsoftu by měly budoucí hry s podporou technologie RTX fungovat „out-of-box“, tedy automaticky. Nejdříve to bude asi u nového dobrodružství Lary Croft s názvem Shadow of the Tomb Raider, které vyšlo minulý měsíc a ray tracing má v něm být zprovozněn dodatečným patchem. Hned v závěsu očekáváme RTX v listopadovém Battlefield V a v únoru pak také v Metro Exodus. Pro testery a počítačové nadšence je také dobré zmínit, že benchmark ray tracingu přibude v nejbližších měsících i do sady 3D Mark (společnost uvádí časový údaj Q4).
Jako u každého velkého updatu Windows 10, aktualizace se bude distribuovat postupně ve vlnách, takže ji všichni uživatelé nedostanou ve stejný čas. Komu se nechce čekat, může proces vynutit manuálně.