S3 MultiChrome vs. NVIDIA SLI
zdroj: tisková zpráva

S3 MultiChrome vs. NVIDIA SLI

5. 5. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Dvě grafické karty v jednom počítači používá zhruba 1,5% hráčů.

Vyplývá to ze statistik specializovaných serverů zaměřených na hraní po síti. Přesto se firmám vyrábějícím grafické čipy vyplatí do takového řešení investovat. Jsou to nemalé prostředky a putují jak do vývoje softwaru, hardwaru i do propagace a marketingu. Dá se to pochopit u velkých firem, jako je ATI nebo NVIDIA, ale že by do něčeho takového investovala i o mnoho menší firma jakou je S3 Graphics? Kupodivu investuje. Její řešení se jmenuje MultiChrome a sestává se ze dvou karet S3 Chrome S27 zapojených do páru.

Jednoznačně má jít o konkurenci pro CrossFire nebo SLI. Narozdíl od nich je ale MultiChrome daleko elegantnější řešení. Alespoň na první pohled. Karty nepotřebují žádné propojovací mosty, ani žádné externí kabely. Veškeré stěhování dat mezi kartami se děje prostřednictvím sběrnice PCI-Express x16. Samotná S3 Chrome S27 stojí aktuálně 99 dolarů a má poměrně zajímavé parametry. 700 MHz jádro, 8 renderovacích cest, 4 vertex jednotky, paměti GDDR3 (700 MHz) a 128-bitová sběrnice. Přesto svým výkonem nedosahuje ani na GeForce 6600 GT (cca 120 dolarů), která má "jen" 500 MHz jádro a 3 vertex jednotky (ale takt pamětí 900/1000 MHz). Těžko říci, čím je to způsobeno, ale prakticky stejné je to i s MultiChrome. Ve všech hrách je 6600 GT ve SLI rychlejší, než dvě S3 Chrome S27 v MultiChrome.

Až snad na jedinou výjimku, kterou je syntetický benchmark 3D Mark 2005. Totiž, stejně jako u ostatních multi-řešení, i MultiChrome spoléhá na databázi profilů ke hrám (a benchmarkům), která je uložená v ovladačích. Podle této databáze MultiChrome vybírá, jakou metodu rozdělení zátěže u konkrétní hry použije. Když profil vyhovuje, je výkon větší - když ne, je menší. Ovšem když záznam v databázi není vůbec, jako třeba v případě Half-Life 2, tak funguje jenom vykreslování na jedné kartě a MultiChrome je tím pádem na pendrek. Potíž je i v tom, že S3 má v současné době profil asi pro 50 her, ale ovladače neumožňují hráči si takový profil vytvořit nebo nastavit optimální mód vykreslování manuálně. K dispozici je jen jediný, Alternate Frame Rendering (AFR). Split-Frame Rendering (SFR) zatím chybí. Prý bude někdy v budoucnu...

zdroj: TechReport

cappy

Nejnovější články