SM 3.0 vs. SM 1.1 ve Splinter Cell: Chaos Theory
zdroj: tisková zpráva

SM 3.0 vs. SM 1.1 ve Splinter Cell: Chaos Theory

4. 4. 2005 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na FiringSquad udělali rozbor výkonu grafických karet GeForce 6800 Ultra a GeForce 6800 GT v minulý týden recenzované hře Splinter Cell: Chaos Theory při zapnutém Shader Modelu 1.1 (který se nacházel například už na GeForce 4 Ti nebo RADEONu 8500) a Shader Modelu 3.0, který v současné době podporují jenom karty s čipy GeForce 6.

Zcela překvapivě jsou karty GeForce 6800 v SM 3.0 rychlejší, než v SM 1.1. Zjevně tedy není úplně pravda, že by implementace SM 3.0 na čipech GeForce 6800 byla pomalá. Spíše naopak.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Výsledky se dají samozřejmě vykládat i jinak. Faktem je, že v grafech je zanesen průměr výsledků a navíc se jedná o výkon bez zapnutých vychytávek, jako jsou HDR rendering, Parallax Mapping a měkké stíny. Ty pochopitelně umí srazit výkon pořádně dolů. Každopádně, SM 1.1 je obecně mnohem méně výpočetně náročnější a umožňuje pouze omezené grafické efekty, bez kterých nevypadá Splinter Cell tak dobře, jako se SM 3.0. Před schopnostmi GeForce 6 tedy klobouk dolů.

Zbývá zodpovědět ještě jednu otázku - které high-endové karty jsou v poměrně HW náročné hře Splinter Cell: Chaos Theory rychlejší? RADEONy nebo GeForce? Vysoké frekvence a ač původní, tak neustále vylepšované jádro RADEONu 9700 (R300), stále slaví úspěch. I v takové novince jako Splinter Cell Chaos Theory. Možná je to způsobeno vlastnostmi enginu hry (vylepšený Unreal engine 2.0), kdo ví. Každopádně GeForce jsou tu odsunuty na druhou příčku, čímž je potenciální fanoušek Sama Fishera postaven do nemilé situace. Vybrat sice nepatrně rychlejší kartu? Nebo raději kartu s podporou moderních technologií? Toť otázka...

cappy

Nejnovější články