Konkrétně prý došlo k osekání operační (RAM) a video (VRAM) paměti na polovinu, tedy na 256, respektive 128 MB. Vývojářská komunita z těchto kroků údajně nadšená není, i když by to nemělo mít na výkon PSP2 (údajně) nijak zásadní vliv díky rychlému přístupu k externí paměti (paměťovka) a díky tomu, že dalších 26 MB speciální operační paměti je alokováno pro funkce vyžadující okamžitý přístup k paměti. Podobně marginální dopad by mělo mít i snížení video paměti na 128 MB, v tomto případě díky tomu, že použitý PowerVR čip velmi dobře zvládá kompresi textur a správu paměti. Ale až praxe ukáže, jak se "šetření" projeví.
Snaha stlačit náklady na výrobu PSP2 co nejvíce dolů se podle 01.net dále projeví na vyškrtnutí původně plánované 16GB interní flash paměti. K ukládání dat bude sloužit externí paměťovka dosud nepředstaveného proprietálního formátu, který si Sony vyrábí sama, aby měla pod palcem zabezpečení a ochranu proti kopírování.
Článek na 01.net se dále zmiňuje o plánovaném vydání PSP2 před koncem roku v Japonsku a na jaře poté ve zbytku světa. A vzhledem k tomu, že 01.net v minulosti přinesl s předstihem řadu informací, které se později ukázaly jako přesné a pravdivé (třeba o PSP2), lze i tentokrát předpokládat, že se redaktoři webu nemýlí. Uvidíme, s čím Sony vyrukuje na E3, kde by měla nový handheld blíže představit.
Snížení ceny na únosnou míru i za cenu hardwarových škrtů je však sám o sobě logický krok. Sony už si samozřejmě uvědomuje, že nemůže udělat stejnou chybu jako kdysi s PS3. Není ve stejně jisté pozici jako tehdy, kdy navazovala na období absolutní nadvlády s PS2. Trh už je dnes někde jinde, Sony musí o svoji pozici tvrdě bojovat.