Spekulace kolem ATI R520
zdroj: tisková zpráva

Spekulace kolem ATI R520

15. 2. 2005 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Grafický čip ATI R520 je hodně očekávanou záležitostí.

Na diskusním fóru serveru Neowin.net se objevil výpis jeho možných technických specifikací. Čip by měl obsahovat 24 renderovacích cest (3D rendering pipelines), 32 texturovacích jednotek, 96 aritmeticko-logických jednotek (ALU), zvládat by měl 192 shader operací během jednoho průchodu a při taktu jádra 700 MHz by měl dosahovat výkonu 134,4 miliard shader operací za vteřinu. Jeho 512 MB velká video RAM GDDR3 má být napojená na 256-bitovou sběrnici s propustností 57,6 GB/sec na frekvenci 900 MHZ (1,8 GHz efektivně)

Jádro má dále obsahovat 300 až 350 milionů tranzistorů a má být vyrobeno 0,09 mikronovou výrobní technologií. Nebude chybět podpora Shader Modelu 3.0, technologie ATI HyperMemory (schopnost sdílet systémovou paměť RAM), ATI Multi Rendering Technology (AMR je obdobou NVIDIA SLI). Čip má být uveden na trh v druhém čtvrtletí 2005 (což je vlastně za chvíli) a má mít výkon přibližně 3x větší než RADEON X800 XT. Podrobnější popis naleznete na českém serveru Svět Hardware.

Já osobně jsem k těmto specifikacím velice skeptický, protože připomínají spíše zbožné přání fanoušků, než cokoliv jiného. Například počet texturovacích jednotek v porovnání s počtem renderovacích cest mi přijde značně nevyvážen, bez ohledu na budoucí možné odlišnosti architektury ATI R520. Ve výčtu technických parametrů je také zarážející počet tranzistorů čipu a jeho vysoká frekvence.

zdroj: Svět HW

cappy

Nejnovější články