Ukázka Metal Gear Solid 4 na PS 3 dev kitu
zdroj: Konami

Ukázka Metal Gear Solid 4 na PS 3 dev kitu

10. 12. 2005 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Larry Probst, výkonný ředitel EA, tvrdí, že se veřejnost nedočká Playstation 3 dříve, než na podzim příštího roku.

Sony však zopakovalo, že konzole Playstation 3 bude uvedena přesně podle původního plánu (jaro 2006). To je jistě dobrá zpráva pro fanoušky, kteří mezitím mohou slintat nad tímto záznamem (30 MB) prezentace vývojářů z Kojima Productions. Video zachycuje technické možnosti nového hardwaru na konkrétní hře, jíž je Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (Konami).

Ukázka je sice nízké kvality, ale velmi zajímavá. Asi vůbec poprvé na ní můžeme vidět hardwarově akcelerovanou 3D scénu nějaké hry určené pro Playstation 3. Krátkou počáteční cut sekvenci pocházející z tohoto videa, vývojáři záhy přeruší a začnou na jednotlivých příkladech odkrývat technické pozadí hry. Řeknou, jaké používají efekty (např. Depth of Field, self-shadowing atd.). Upozorní na obrovskou hloubku detailů a množství použitých polygonů s tím, že třeba knírek hlavního hrdiny má tolik polygonů, jako celý nepřátelský voják v Metal Gear Solid 3.

Z dalších technických detailů pak stojí za zmínku, že celá scéna má dynamické stínování, což narozdíl od statického stínování znamená, že postava vrhá stín na zem, ruka vrhá stín na postavu, hlava vrhá stín na ruku a třeba nos vrhá stín na tvář. To vše se děje automaticky a v závislosti na pozici světelných zdrojů (měkké stíny jsou použity rovněž). Na scénu jsou pak použity HDR barvy a ještě je za pomoci Cell procesoru na obraz aplikována řada dodatečných filtrů, pro doladění atmosféry (barevné tóny) a také z toho důvodu, aby vše vypadalo jako ve filmu. Zajímavostí je, že pohyb vlasů postavy je řízen nějakým fyzikálním modelem, na němž vývojáři podle svých slov stále pracují.

zdroj: FileFront

cappy

Nejnovější články