Unreal Tournament III s NVIDIA PhysX
zdroj: tisková zpráva

Unreal Tournament III s NVIDIA PhysX

30. 7. 2008 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Hrátky s fyzikou v propagačním videu - je to úplně jiná káva než ve statickém neinteraktivním prostředí.

Zvětšit Fyzika se nám (konečně) dostává do existujících her. Ba co více, způsoby její implementace jsou čím dál tím odvážnější a zajímavější. Důkazem toho budiž třeba následující video z Unreal Tournament III, které ukazuje možností PhysX od NVIDIE, tedy fyziky zpracovávané pomocí grafické karty. Nejprve je znázorněna reakce prostředí na střelbu bez PhysX a bez fyziky a potom s PhysX a s fyzikou. Rozdíl je markantní. V prvním případě nejde o nic zvláštního, je prezentováno statické prostředí bez jakýchkoliv interakcí, za což si hra vloni vysloužila kritiku. V druhém případě už je to jiná káva. Prostředí už zřetelně reaguje na hráčovu činnost. V praxi to znamená, že střely z jednotlivých zbrani mají vliv na konkrétní objekty umístěné v mapě a to tak, že mění jejich vzhled, umístění, stav, i souvztažnost k předmětům ostatním.

zdroj: Archiv


Unreal Tournament III PhysX heatray video - stažitelná verze (45 MB, HD)

Česky řečeno, drtivá většina věcí se dá díky podpoře PhysX rozstřílet. A co se úplně rozstřílet nedá, je možné alespoň zdemolovat. Každá zbraň se potom chová úplně jinak, podle toho, jakého je zaměření a jaký typ palby produkuje. Střely z Gravity wave-cannon například vytvářejí silové (gravitační) vlny, které mění strukturu deště (viz video) a jejich působení na kapky vody je velice efektní. Střela také rozvlní vzduch, jako by byl přehřátý a kolem střely se vytvoří na krátkou chvilku prstenec kouře. Všechny jednotlivé úlomky a třeba i kusy betonu pak vzájemně reagují podle toho, jak se sypou k zemi. Škoda jen, že autoři nechávají trosky vzápětí nerealisticky mizet, protože by jistě přispělo hratelnosti, kdyby se jednotlivé mapy měnily výhradně v závislosti na působení hráčů.
zdroj: NVIDIA

cappy

Nejnovější články