Výkon grafických karet v Chronicles of Riddick
zdroj: tisková zpráva

Výkon grafických karet v Chronicles of Riddick

27. 2. 2005 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jednou z tak trochu opomíjených, ale po grafické stránce o to zajímavějších her, je Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay od vývojářů Starbreeze Studios.

Nejen že se výborně hraje (naše recenze, 90%), ale také vypadá perfektně po grafické stránce, a tak není divu, že je docela náročná na kvalitu hardwaru. Je to možná dáno i tím, že ačkoliv byla původně určena pro Xbox, s konverzí na PC si vývojáři pohráli a některé použité technologie jsou když ne unikátní, tak pořádně vylepšené. V akci tak můžeme vidět praktickou ukázku Pixel Shaderů 2.0, normálových map a majitelé high-endových GeForce 6 ještě mohou zapnout zvláštní 2.0++ mód, který zprovozní technologii měkkých stínů (soft shadows).

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Záměrně upozorňuji na "majitelé high-end", protože podle aktuální recenze nejrychlejších grafických karet od ATI a NVIDIE na FiringSquad to vypadá, že tato legrácka dokáže zdecimovat výkon i na kdejakém super hardwaru. Vezměte si třeba takové, poměrně běžné, rozlišení 1024x768x32, bez antialiasingu a anizotropního filtrování. GeForce 6800 Ultra, se Shader Modelem 2.0, v něm podává výkon 110 fps, ale se zapnutým 2.0++ módem už jenom 29.7 fps. Což je hodnota tak akorát na hranici plynulosti. Jinak je kód pravděpodobně šitý na míru čipům NVIDIA (OpenGL) a veškerá srovnání s RADEONy vyznívají jednoznačně pro GeForce. Uvidíme časem. Jestli se ATI podaří něco udělat s OpenGL ovladačem (teď má asi jiné starosti s R520), může to třeba v budoucnu dopadnout opačně.

cappy

Nejnovější články