Výčet změn všehovšudy zahrnuje nové speciální efekty, detailnější geometrii scény a mnohem komplexnější a rozlehlejší levely. Podobnost s Unreal Tournamentem 2003 je však značná. Hráči se nedočkali například nového modelu osvětlení (dynamická světla) a ani nových efektů, které by využívaly pokročilé pixel shadery jako jiné hry z poslední doby. Přesto nelze vývojáře příliš pranýřovat za to, že to s grafikou tolik nepřeháněli, protože v podobných multiplayerových akcích je každý snímek za sekundu navíc znát a může rozhodovat o bytí či nebytí. Z několika dosud zveřejněných testů je asi tradičně nejobsáhlejší ten na X-BitLabs, z nějž pochází i následující graf:
Z hlediska maximálních hodnot fps jsou výsledky překvapivě dobré, alespoň v rozlišení 1024x768 obrazových bodů. Nicméně je třeba mít na paměti, že sestavu tvořily velice výkonné komponenty - procesor AMD Athlon 64 3400+, základní deska ASUS K8V Deluxe (s čipsetem VIA K8T800) a paměti Corsair XMS PC3200 512MB s nastaveným časováním 2-3-3-6. Z testovaných grafických karet asi nejvíce překvapil RADEON 9500 PRO, jehož neořezané jádro shodné s RADEONEM 9700 PRO dokáže v UT2004 nabídnout přibližně stejný výkon, jako nejnovější RADEON 9600XT. Můžeme se jenom dohadovat, jak by graf asi vypadal, kdyby se v testu objevila nějaká grafická karta ze stále oblíbené série NVIDIA GeForce 4 Ti.
A ještě něco málo informací ke konečným číslům v grafech. Recenzenti se totiž nenápadně zmínili o nekorektním výkreslování obrazu (vypadávání textur, problikávání) při použití posledních softwarových ovladačů, a tak se dá předpokládat, že v těch současných se ještě nenacházejí všechny potřebně "optimalizace". Pokud si chcete pomocí UT2004 otestovat i výkon svého počítače, vyzkoušejte benchmarkovací program, který si nachází na těchto stránkách.