Výkony CPU a GFX karet v Mass Effect PC
zdroj: tisková zpráva

Výkony CPU a GFX karet v Mass Effect PC

2. 6. 2008 17:17 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak moc je PC předělávka výborného sci-fi RPG náročná na hardware a využije vícejadrových procesorů?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud jde o převod her z konzole na PC, odehraje se to obvykle bez větších problémů ve smyslu dodatečných hardwarových nároků. Je tomu tak i v případě Mass Effect. Grafický renderer ani fyzikální engine se v PC verzi hry radikálně nezměnil a nepřibyly ani žádné výkon žeroucí efekty. Proto si Mass Effect zahrajete i na průměrném stroji, což v praxi znamená, že nepotřebujete ani nejnovější PC, ani nejlepší grafickou kartu. Ne že by ale rozdíly ve výkonu nebyly žádné. Takto například vypadá výsledek z benchmarků na PCGH:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Je vidět, že v testovaném rozlišení 1280x1024 bez AA a AF opravdu nestíhá jen starší generace karet, jako je Radeon X1950 Pro, GeForce 7900 GT a Radeon X1650 XT. Největším tahounem je naopak Radeon HD 3870, následovaný GeForce 8800 GTS 512 a GeForce 8800 GT. V rozlišení 1680x1050 s nastavením 16xAF je nejrychlejší kartou v Mass Effect Radeon HC 3870 X2 s dvěma čipy, následovaný druhou dvoučipovou kartou GeForce 980 GX2. Pak už je pořadí víceméně stejné, jako při rozlišení 1280x1024 bez AF, včetně tria karet, na kterých si plynule nezahrajete.

No a konečně z testu procesorů vyplývá, že čtyřjádrový Core 2 Extreme QX6850 přináší jen malé benefity (+ 1 fps) oproti dvoujádrovému Core 2 Duo E6750, takže to nevypadá, že by se autoři zabývali nějakým lepším využitím více jádrových procesorů.
zdroj: PCGH

cappy

Nejnovější články