Zpomalení her v 64-bitech na Athlonu 64 FX-51
zdroj: tisková zpráva

Zpomalení her v 64-bitech na Athlonu 64 FX-51

8. 2. 2004 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno se na internetu objevil neoficiální test procesoru Athlon 64 3200+ v 64-bitových výpočtech a to s velice dobrými výsledky.

Další předběžné testy, tentokrát z trochu jiného soudku, včera provedli na preview verzi Windows XP64 kolegové z Anandtechu. Nikdo z nich však asi moudrý nebude. Některé výsledky jsou podstatně horší, než ty minulé a celým článkem se navíc prolínají stížnosti na softwarové ovladače, bez kterých to pochopitelně nejde.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Testovací sestavu tvořil Athlon 64 FX-51 s dvoukanálovým řadičem paměti, základní deska Asus SK8V (s čipsetem VIA K8T800) a grafická karta NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra s 256 MB videopaměti. Syntetické testy reprezentované programem SiSoft Sandra 2004 dopadly poměrně dobře (+10%), stejně tak převod videa v Media Encoding z XMPEG 5.0 do DIVX 5.1.1 (+15%). I když navýšení výkonu nebylo tak razantní jako minule, přesto tu nějaký nárůst byl. V herních benchmarcích však Athlon 64 v 64-bitových výpočtech zaznamenal drtivý propad oproti 32-bitům a fungoval spíš jako decelerátor (brzda). V Quake 3 Arena, hře náročné na hrubý výpočetní výkon, se dokonce propadl o 51,2 procenta, což je naprosto nenormální.

Je tedy předčasné vyvozovat z těchto naměřených výsledků nějaké definitivní závěry nebo neoprávněně odsuzovat 64-bity, protože s příchodem vylepšených ovladačů, finálních Windows XP64 nebo třeba 64-bitové verze Unreal Tournamentu 2004 se situace pravděpodobně radikálně změní. Ačkoliv AMD slibuje zpětnou kompatibilitu, bylo by velmi nemilé, kdyby pro každou starší hru musel vyjít speciální dodatečný patch, aby na Athlonu 64 a Windows XP64 běžela alespoň stejně tak rychle jako dosud ve 32-bitech (nebo aby šla vůbec spustit). Nehledě na to, že takový 64-bitový patch by pro několik let staré hry asi ani nevznikl kvůli rozpuštění mnoha vývojářů, jejich jiným prioritám či nedostatku financí. Teoreticky by se pak například Hitman na novém počítači pořízeném v roce 2006 nedal pořádně hrát a člověk by se musel uchýlit k použití nějakého 32-bitového emulátoru, stejně jako se tomu děje nyní u DOSových klasik z 16-bitů. Chmurné vize budoucnosti, že? Nezbývá než doufat, aby se nenaplnily...

zdroj: Anandtech

cappy&jd

Nejnovější články