J.U.L.I.A.

J.U.L.I.A.

Články

GamesPlay: Honza Kavan hraje sci-fi adventuru J.U.L.I.A.: Among the Stars

Příběh vývoje adventury J.U.L.I.A.: Among the Stars od českého studia CBE je řádně zamotaný. Všechno začalo vydáním původní verze hry na jaře 2012, která od hráčů posbírala smíšené reakce. Následovaly problémy s vydavatelem hry Lace Mamba, který CBE nezaplatil podíl z prodeje hry, a několik měsíců dělal mrtvého brouka. Vývoj událostí pokračovaly oznámením vývoje vylepšené edice hry, z níž se postupem času stala J.U.L.I.A.: Among the Stars, která úspěšně prošla kampaní na IndieGoGo a nedávno vyšla. Změny oproti původní verzi jsou natolik zásadní a rozsáhlé, že jde v podstatě o novou hru, kterou vám dnes v autorském gamesplayi představí společně s Pavlem její tvůrce Jan Kavan.

Rozhovor s Janem Kavanem z CBE o hororech a herní hudbě

Možná vás překvapí, když se během půl hodiny skloňují hry, interaktivní hudba, spisovatel M. R. James a potenciál herních hororů. Přesně to se ale stalo v rozhovoru s Honzou Kavanem, šéfem studia CBE Software, které je podepsáno pod hrami jako Ghost in the Sheet nebo J.U.L.I.A. Honza detailně rozebral, jak se mění podoba J.U.L.I.A. a odtajnil zákulisní dění kolem projektu Serena nebo komplikace s vydavatelem Lace Mamba.

GDS 2013: Jan Kavan - Jak přežít crowdfunding

O české adventuře J.U.L.I.A. jsme na Games.cz už několikrát psali, naposledy v tomto článku, kde autoři z CBE Software zpětně hodnotili crowdfundingovou kampaň na serveru Indiegogo. Stejné téma si pro svou přednášku na Game Developers Session 2013 zvolil i zakladatel CBE Honza Kavan.

CBE Software s odstupem hodnotí kampaň J.U.L.I.A.

Možná si ještě vzpomenete na nepříjemné problémy, které postihly studio Amanita, CBE Software a několik dalších firem. Vydavatel Lace Mamba vývojářům bohužel neplatil a ani nepodával zprávy o tom, jak si hra na trhu vede. Čeští CBE Software se teď na celou věc a vůbec na trable nezávislého vývoje podívali v sérii článků Surviving Indiegogo. První článek vyšel před pár dny, nese název Breaking the Curse a zabývá se jakýmsi novým začátkem, kterým pro studio byla crowdfundingová kampaň.

Problém s britským vydavatelem hlásí vedle CBE i Amanita

Problémy českého studia CBE Software s britským vydavatele Lace Mamba Global, o nichž jsme vás na základě tiskové zprávy CBE informovali v pátek, zřejmě nebudou ojedinělým případem. Během víkendu se ukázalo, že potíže s neplněním závazků ze smluv, čili s neplacením ze strany Lace Mamba Global hlásí další studia a firmy.

Čeští CBE software se ve zlém rozešli s vydavatelem

České nezávislé studio CBE software sídlící v Brně oznámilo, že ruší smlouvu se svým dosavadním vydavatelem, společností Lace Mamba Global. Konkrétně jde o smlouvu pro distribuci sci-fi adventur J.U.L.I.A. a J.U.L.I.A. Untold, kterou měla Lace Mamba Global zajistit. Bohužel se podle CBE software stalo to, že vydavatel porušil smlouvu tím, že jim po dobu deseti měsíců neplatil dohodnuté peníze a ani jim neposkytovali reporty o výši procent zisku z prodejů.