Lumino City

Lumino City

Články

Nový díl pořadu Games TV ukazuje krásné Lumino City

Kdy naposledy jste si složili něco z papíru? Jestli už dlouho nic, nezoufejte: tříčlenný tým za hrou Lumino City za vás poskládal celé město, ve kterém můžete zažít jedinečné dobrodružství! A právě Lumino City vám představí Lukáš Grygar v 22. dílu pořadu Games TV, který připravujeme pravidelně ve spolupráci s internetovou televizí Stream.cz.

LEVEL slaví 20 let a číslo 249 vychází s 20 sběratelskými obálkami

Skoro na den přesně před dvaceti lety vyšlo první číslo Levelu. Časopis si od té doby prošel celou řadou změn, zaznamenal velké úspěchy, ale také pády, přičemž z toho posledního se začátkem roku 2013 málem nevzpamatoval. Nakonec to ale všechno přežil a tím nejlepším důkazem je číslo 249, kterým 20. narozeniny Levelu slavíme. Na stánky a do elektronických distribucí se dostává právě v těchto dnech a symbolizuje jej hlavně dvacet sběratelských obálek - každá za jeden rok, co LEVEL vychází. Co ale v novém Levelu najdete dál?

GamesPlay: hrajeme papírovou adventuru Lumino City

Dan Vávra z Warhorse se během konference GDS v Praze zeptal na konci přednášky Luke Whittakera, proč vlastně nevytvořil svět Lumino City z 3D modelů a tradiční grafiky, protože by vývoj byl rychlejší a zřejmě i levnější. Odpověď sympatického Angličana však byla odzbrojující ve své jednoduchosti: neumí pracovat s 3D grafikou a nemá důvod podobným způsobem hry vytvářet. Díky bohu, chce se mi zvolat, protože jinak bychom si nezahráli vizuálně originální hry jako Lume nebo nyní Lumino City. Herní svět stvořený z papíru, barev, lepenky a lepidla, ve kterém se odehrává adventurní příběh Lumi, vám v následujícím gamesplayi představí Pavel.

V kouzelné adventuře Lumino City řešíte tajemství reálného města z lepenky

Tvorba virtuálních světů bývá většinou záležitostí práce s virtuálními stroji, čili s programy. Luke Whittaker a jeho kolegové ze studia State of Play se však tomuto pravidlu vzepřeli (stejně jako kdysi třeba tvůrci Neverhoodu) a v roce 2011 vydali nádhernou adventuru Lume, jejíž svět před virtualizací v programu stvořili i ve skutečnosti s pomocí lepenky, barev a spousty lepidla. Podobný postup, jen v mnohem větším měřítku a s důrazem na větší míru detailu, zvolili i při vývoji pokračování s názvem Lumino City. Vyjde v průběhu listopadu a jsem přesvědčený, že vás chytí za srdíčko, i když adventury nejsou váš šálek kávy nebo čaje.

Přijeďte za vývojáři na GameDay v rámci Anifilmu

Sobota 4. května bude v rámci festivalu animovaných filmů Anifilm v Třeboni patřit hrám, respektive elektronické zábavě a jejím tvůrcům. V rámci speciální programové sekce GameDay, kterou pořádá sdružení České hry, se návštěvníci z řad vývojářů i hráčů dočkají prezentace současné tvorby, ale i představení novinek, dojde na moderované setkání vývojářů s filmaři a autorské hraní her na velkém plátně v kině. Jakub Dvorský z Amanity bude kupříkladu v kině prezentovat vizuálně zajímavé indie hry.

Nezávislý rozcestník: božsky roztomilé plány

S dnešním rozcestníkem si opravdu užijete. Přesvědčí vás, že roztomile vypadající hry stále existují. Dokáže vám, že na Earthbound ani Shadow of the Colossus se zkrátka nezapomíná. Ukáže vám, jak podruhé ožívá svět z kartonu. Předvede vám, jak to vypadá, když vypukne panika v dungeonu. Ale hlavně vás vezme na ostrov pokladů! Ani zdaleka to není všechno, takže se nenechte prosit a dejte se dnešním dílem Nezávislého rozcestníku nasměrovat tím správným směrem.
Hodnocení
GAMES.cz
9/10
Datum recenze:
14. prosince 2014
Recenze