Command & Conquer 3 - návod na GDI kampaň
zdroj: tisková zpráva

Command & Conquer 3 - návod na GDI kampaň

9. 6. 2007 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Nebýt Kana, nejspíš by nevypukla třetí válka o tibérium. A nebýt tohoto návodu, možná byste nezkusili projít vybranými misemi singleplayerové kampaně za GDI nevšedním způsobem či elegantně nezdolali ty nejtužší.

Autor: Warlock
Publikováno: 9.června 2007


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pojďte si spolu s námi zkusit projít některé mise ze singleplayerové kampaně Command & Conquer 3 (mega-recenze) způsobem, který by vás možná nikdy nenapadl. Přestože se tento návod pro hru za GDI svým konceptem cíleně odchyluje od standardu, nezapomíná ani na klasické řešení těch nejtěžších misí , s nimiž možná někteří stále bojují. Nechybí ani pár obecných rad, jak bez větších obtíží projít celou kampaní. Veškeré uvedené postupy byly testovány na střední obtížnost, obrázky jsou pouze ilustrační.

GDI kampaň - nevšední řešení misí

 Akt II - Mise 3 – Egypt – Káhira (Cairo)
Primární cíle:
- Zničit zařízení NOD sloužící k odpalování atomové bomby (Destroy the Nod nuke facility)
- Zničit přilehlé velitelství NOD (Destroy the Nod compound headquarters)

Vedlejší cíle:
- Zajmout nebo zničit elektrárny NOD (Capture or destroy the Nod power plants)
- Zničit všechny struktury NOD (Destroy all Nod structures)

Hru začínáte v celkem slušně zařízené základně a jediné, co jí chybí k dokonalosti, je technologické centrum. Zapomeňte na skupinu Mammoth tanků a klepání na silně bráněnou hlavní bránu. Místo toho se pusťte do trénování zhruba tří skupin Zone Trooperů, které doplní dvojici dodanou na počátku mise. Ti využijí jetpacku k překonání útesu na sever od vaší báze. Rozhodně se nepouštějte daleko lépe vypadající východní soutěskou. Společnost by vám totiž Obrázek zdroj: tisková zpráva začala dělat trojice Venomů.

Ještě předtím než přeletíte opevnění, zapněte Hold Fire Stance a při troše štěstí neuvidíte ani Kanovo video, které se při vstupu do základny běžně spustí. Držte se co nejblíže okraje mapy a do nevyprovokovaných potyček se vůbec nepouštějte. Přitáhli byste na sebe zbytečnou pozornost nepříjemných Raider Buggy.

Po cestě k zadní části báze, kde se nacházejí elektrárny, se potkáte zhruba s jednou skupinkou fanatiků a pár raketometčíky. Nic z toho by vám nemělo dělat vrásky na čele a v klidu zlikvidujte odpalovacího zařízení z dostatečné vzdálenosti. Poté nezbývá než se vydat dále na východ směrem k velitelství NOD, které je však chráněno dvojicí Scatter Shredders.

Zde máte na výběr, zda tyto věže zničíte nebo znovu použije jetpack. V obou případech počítejte s určitými ztrátami. Za žádnou cenu se nesnažte tyto věže obejít z jihu. S největší pravděpodobností byste se setkali s již zmiňovanými Venomy. Následné zničení trojice lehce střežených budov je už hračka.

 Akt IV – Mise 2 – Severní Evropa – Stuttgart
Primární cíle:
- Zajmout nebo zničit mimozemské struktury (Capture or Destroy Alien Structure)
- Zachránit inženýry (Rescue Engineers)
- Zajmout východní elektrárnu, která aktivuje bázi GDI (Capture the eastern Power Plant, activating the GDI Base)

Vedlejší cíle:
- Zachránit Zone Troopery (Rescue Zone Troopers)
- Zachránit odstřelovače (Rescue Snipers)
- Zachránit Infantry Squad (Rescue Infantry Squad)
- Zničit Trioda za použití Commanda (Destroy a Tripod with the Commando)
- Zajmout severní a západní elektrárny (Capture the northern and western Power Plants)
- Zajmout jižní elektrárnu (Capture the southern Power Plant)
- Zajmout jihozápadní elektrárnu (Capture the southwest Power Plant)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Skupina inženýrů se nachází pouze kousek od vaší pozice a zabití Disintegratorů není pro Commando problém. Jednoho inženýra přesuňte na vaší bývalou startovní pozice a se zbytkem se vydejte vstříc dvojici budov, okolo kterých krouží Buzzers. Elitní Commando si s nimi opět hravě poradí. Vysvobození raketometčíci se nyní stanou doprovodem inženýrů na základnu GDI, jejíž zabrání je nutné pro vítězství. Commando se mezitím přesune k osamělému inženýrovi a spolu s ním bude vyčkávat u severní elektrárny.

K dosažení báze GDI se musíte ještě vypořádat se několika Disintegratory a Tripodem, který hlídkuje okolo. S trochou štěstí se jim vyhnete a bez jediného výstřelu dosáhnete cíle. Pokud však dojde na přímý střet, nezdržujte se s inženýry někde vzadu a pošlete je neprodleně k základně. Alespoň jeden přežije a vy se ujmete kontroly nad strukturami. Odpojte všechny budovy od rozvodné sítě. V opačném případě riskujete, že po zabrání severní elektrárny nebudete mít dost šťávy na rozběhnutí Sonic Emmiterů.

Právě ty jsou nezbytné na zničení jednotek hlídkujících okolo základny Scrinů. Poté, co se všichni strážní odeberou do věčných lovišť, použijte jetpack Commanda na přesun téměř ke Construction Yardu. Držte se dál od věží a spíše přileťte blíže k tankům, které čekají nehybně přímo ve středu báze. Nebezpečí z jejich strany nehrozí a vy můžete v klidu umístit výbušninu.

 Akt IV – Mise 3 – Severní Evropa – Cologne
Primární cíle:
- Prozkoumat mimozemské struktury (Scout Alien Structure)
- Ochránit inženýry (Protect the Engineers)
- Zajmout severovýchodní elektrárnu (Capture the northeastern Power Plant)
- Zničit mimozemský Consturction Yard (Destroy Alien Command Center)

Vedlejší cíle:
- Zajmout severozápadní elektrárnu (Capture the northwestern Power Plant)
- Zajmout budovu s posilami (Capture the Reinforcement Bay)

S Commandem v čele vaší skupiny se snadno probijete troskami města až na sever k mostu. Čekání na skupinu inženýrů, která se mezitím objevila na druhém konci mapy, si ukraťte ničením elektráren Scrinů. Ty jsou součástí základny, která se teprve odkryje a jejich odstranění je důležité pro pozdější postup.

Inženýry bezpečně doveďte až k vaší budoucí bázi, ale ještě nic nezabírejte. Místo toho pošlete klidně bez dozoru jednoho inženýra obsadit elektrárnu na druhém konci mostu. Spolu s tím se aktivuje několik Sonic Emmiterů, později sloužících jako nárazová zóna mezi vámi a nepřítelem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se bez obav pusťte do obydlení základny a přitom sledujte skupinku, jež si před chvílí pohrávala s elektrárnami Scrinů. Po rozšíření mapy na ni začne útočit velký houf nepřátelských jednotek. S nimi si však velice snadno poradí Sonic Emmitery. Dlouho neotálejte a krycí palbou podpořte Commando, které použije jetpack k přesunu téměř až ke Construction Yardu. Jeden balíček dynamitu znamená vaše vítězství.


GDI kampaň - návod na závěrečné mise

S předposlední a poslední misí za GDI pomůžeme méně zkušeným hráčům, kteří mají s dohráním problémy. Nejdříve však projdeme celý scénář za použití standardních taktik (A). Zběsilejší, za to však daleko méně časově náročnější postup následuje vzápětí (B).

 Akt V – Mise 1 – Italská červená zóna – Řím (Rome)
Primární cíle:
- Zničit tři mimozemské fázové generátory (Destroy Three Alien Phase Generators)
- Zničit mimozemskou věž (Destroy the Alien Tower)

Vedlejší cíle:
- Zabít Mastermind, který k vám teleportuje jednotky (Destroy the Alien Masterminds teleporting the forces)
- Zabránit mimozemšťanům v použití riftového generátoru (Prevent Aliens from using Rift Generator)

 A) Pomalu a opatrně
Část mapy odříznutá od okolí, na které se nachází vaše základna, není tak bezpečná, jak by se mohlo zdát. Starosti vám bude dělat především báze NOD na severu, odkud jednou za čas přiletí trojice Venomů nebo transportních lodí. Na okraj útesu stačí umístit trojici protileteckých věží a od NOD máte po zbytek mise pokoj.

Daleko větší potíže znamenají teleportované jednotky Scrinů přes východní průrvu. Cílová místa jsou vybírána dosti náhodně a výstavba věží by se velmi prodražila. Navíc vaše zdroje tiberia nevystačí na celou dobu hry a přesun na jiné místo je nevyhnutelný. Na obranu tedy doporučuji postavit pět skupinek Zone Trooperů a Commando. Obě dvě tyto jednotky disponují jetpackem a pozdější přesun pro ně není problém.

Pokud začnete se stavbou Mammoth tanků již na vašem ostrůvku, počítejte s tím, že za transportování každého musíte zaplatit sto jednotek tiberia. Prakticky se tedy ani nevyplatí stavět další War Factory předtím, než najdete další zdroje tiberia na jiném místě na mapě.

Vytrénujte zhruba dalších pět skupinek Zone Trooperů a přeleťte s nimi na východní část trhliny. Tam už na vás čeká Mastermind a nepříliš dobře chráněná základna Scrinů. Poté, co si s nimi vyrovnáte účty, objednejte pro Surveyor letecký transport a rozložte ho u naleziště modrého tiberia. Rozjeďte výrobu Mammoth tanků na plné obrátky a vydejte se dále na východ.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ještě předtím, než se s těmito obřími kolosy vydáte do středu mapy, musíte mít v záloze připravenou skupinku Pitbullů. V centrální části se to totiž hemží Storm ridery a malými stíhačkami z Planetary Assault Carrieru. Nedoporučuji nasazovat Firehawky, které by v této smršti laserových paprsků šly k zemi dříve, než by vůbec stačily vyložit svůj náklad. Základnu NOD nemusíte vůbec navštěvovat a pokud se vypořádáte se vzdušnou přesilou, Mammoth tanky se postarají o fázové generátory.

 B) Rychle a zběsile
Již na vašem startovním ostrůvku postavte minimálně dvě rafinérie, další harvester a zahajte masovou produkci Zone Trooperů. Postavte tři kasárna, tři protiletecké věže v severní části a Armory, ve které zvednete Zone Trooperům zdraví. Ty následně přesuňte za roklinu dále na východ a vyčistěte bázi Scrinů. Surveyor zajistí stavební plochu pro stavbu dalších kasáren, ve kterých vytrénujte několik Rocket Squad.

Raketometčíky oceníte při postupu do středu mapy, kdy už tak dost zataženou oblohu ještě zastíní letectvo Scrinů. Zone Troopeři mezitím ničí jeden generátor za druhým a přesouvají se na špatně dostupná či opevněná místa pomocí jetpacků. Počítejte s tuhým odporem a stavy Zone Trooperů neustále doplňujte.

 Akt V – Mise 2 – Italská červená zóna – Ground Zero
Primární cíle:
- Zničit mimozemský centrální uzel (Destroy the Alien Control Node)
- Zničit veškeré jednotky NOD (Defeat the Nod Forces)

Vedlejší cíle:
- Zajmout nepřátelskou superzbraň (Capture an Enemy Superweapon)
- Odchýlit mimozemskou mateřskou loď do základny NOD (Divert the Alien Mothership to the Nod Base)

 A) Pomalu a opatrně
Nebojte se pořádně rozjet výstavbu struktur. K dispozici jsou vám dva jeřáby (Crane) a po dvou rafinériích přijdou na řadu dvě War Factory. Útok NOD se skládá většinou pouze z pěchoty a několika Raider Buggy, s nimiž si poradí menší svaz tanků, takže žádný strach.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Největší starostí jsou však prozatím Scrinové a jejich Rift Generátor umístěný pouze kousek od vaší startovní pozice. Ten zlikvidujete (popř. zajmete) pomocí skupinky jednotek, která vám byla přidělena na začátku mise. Přidejte k nim pro jistotu několik nově vyrobených Predator Tanků. Nepostupujte zatím dál v ofenzivě a zaměřte se na stavbu technologického centra a výzkum Railgun.

Postupně přibude třetí War Factory a Surveyor zabere tiberiová pole okolo místa, kde se nacházel Rift Generator. Prostředků na investice do Mammoth tanků je víc než dost a poté, co vyjede z výrobní haly desátý kousek, vydejte se opět směrem na západ. Zatím je předčasné vstupovat do soutěsky. Několik věží a parta Tripodů by ve stísněném prostoru udělala s Mammoth Tanky krátký proces.

Zaútočte tedy na obě dvě strany útesu a pečlivě je vyčistěte. Teprve poté sestupte do rokliny, kde na vás čeká i přes všechnu snahu celkem obtížná bitva s ochránci centrálního uzlu. S Mammoth Tanky se nezastavujte a snažte se je dostat co nejdříve na otevřené prostranství. Jistou alternativou je použít iontového děla, ale komu by se chtělo čekat ;-) Základna NOD na severu by posléze měla být již snadnou kořistí za předpokladu, že se zastavíte ve vaší základně a doplníte síly.

 B) Rychle a zběsile
První minuty hry téměř na chlup přesně odpovídají první části návodu. Pouze s tím rozdílem, že na likvidaci otravného Rift Generatoru si vezměte Commando a dva přidělené Predator Tanky. Ty odpoutají pozornost od Commanda, které použije jetpack a zničí superzbraň Scrinů. Jeho přežití není k dalšímu postupu nutné.

Tím starost o Scriny prakticky končí a očekávat můžete pouze menší potyčky. Ve War Factory stačí vyrobit zhruba šest Mammoth tanků a vydat se vstříc základně NOD. Nikde se zbytečně dlouho nezdržujte, protože ke splnění hlavního cíle stačí zničit Consturction Yard. Zhruba v půli vaší ofenzivy se spustí video, které otevírá cestu k použití Liquid Tiberium Bomb. Dlouho neváhejte a bez výčitek svědomí ji shoďte na centrální uzel.


Tipy pro ostatní mise

– Neřiďte se vždy dogmaticky radami, které vám tvůrci při misích předhazují. Někdy je lepší používat vlastní hlavu. Občas se vyhnete předem připraveným nepříjemným překvapením.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
- Nevíte jaký druh jednotky právě vyrábět? Oproti multiplayeru máte ve hře jednoho hráče výhodu, že se počítač přímo nepřizpůsobuje vaší taktice. Například proti vašemu letectvu nepostaví více protiletadlových věží nebo na vaše Zone Troopery nepošle skupinku odstřelovačů. Někdy si tak ulehčíte práci a ne v každé misi je nutné postavit dvanáctku univerzálních Mammoth Tanků.

- Ve většině scénářů se poblíž vaší startovní pozice nacházejí i další naleziště tiberia. Zaberte je a postavte u nich pouze rafinérii. Máte velkou šanci, že si nepřítel těchto struktur nevšímá a vy tak neztratíte finanční prostředky, které byste museli vynaložit na jejich obranu.

- Commando patří mezi velmi účinné jednotky. Pokud dokážete správně využívat maskování nebo jetpack, odvede spoustu práce. Na nasazení těžké techniky je vždycky času dost.

- Stavění věží v multiplayeru se příliš nevyplácí. Útoky nepřichází z jedné konkrétní strany a kompletní pokrytí základny by se tak notně prodražilo. V kampani je tomu právě naopak. Vysledujte tedy odkud přichází útok a zbytek báze nechte klidně nechráněný.

- Ve scénářích, kde nedisponujete Consturction Yardem či rafinérií, se nezdráhejte prodat budovy, které pouze zbytečně stojí v okolí vašich kasáren. Získáte tak daleko více jednotek, než jste původně plánovali.

Příště: nevšední řešení vybraných misí za Brotherhood of Nod a za Scrin.

Stáhněte si: Demo, Trailery, Patch, Videa...

Související články: Průvodce hrou GDI, Průvodce hrou NOD, Mega-recenze, Video-recenze, Preview, Dojmy z GC, Novinky, C&C Generals recenze



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články