Desperados - 1.část návodu
zdroj: tisková zpráva

Desperados - 1.část návodu

4. 5. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Možná se vám při hraní Desperados stalo, že jste se někde zasekli a nevěděli jak dál. Právě pro Vás tu máme první část návodu.


Desperados - návod (1.část)

Autor: Leon
Publikováno: 4.května 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Než přejdeme k samotným misím, nebude na škodu zdůraznit několik základních podmínek úspěchu:

- často ukládejte hru, ušetříte si tím spoustu nervů.
- vždy si důkladně nastudujte, co máte za úkol.
- všímejte si tipů, které jsou vám nabízeny mezi misemi.
- využívejte veškerých dovedností všech č- lenů vašeho týmu.
- naučte se používat mapu - je na ní zobrazeno, kdo je nepřítel (červený), civilista (modrý), váš tým (žlutý), kde co můžete sebrat nebo použít (žlutý křížek), v nočních misích je modrou barvou vyznačeno, v kterých místech nejste vidět, je na ní i zobrazeno, kde se dá vylézt na zeď či skálu atd.
- a hlavně: buďte trpěliví, pokud se vám něco nebude dařit, zkuste to vyřešit jinak.

 1. An Old Friend
První mise je koncipována vyloženě jako seznamovací s možnostmi samotného Johna Coopera. Po rozhovoru se starým známým Big Billem dělejte vždy, co vám řekne - podlézt, vylézt, vystřelit na květinu na balkóně protějšího domu, dobít revolver, vlézt do budovy, vyjít z ní, dáte v ringu pěstí jednomu silákovi. Následně se přesunete k terči, do kterého hodíte nůž, pak nožem rozříznete vak na voze, ze kterého vypadnou hrající hodinky. Pak se však nepohodnete s Big Billem, chvilku jste mimo a když se proberete, zjistíte, že někam zmizel. Bordelmamá vám řekne, že je za městem. Po cestě si ještě vyzkoušíte hrající hodinky na odlákávání nepřítele. Pak už jen zlikvidujete samotného Big Billa, osedláte jeho koně a odjíždíte na Claytonovu farmu pro černocha Sama.

 2. Southern Comfort
Obrázek zdroj: tisková zpráva Na farmě řeknete majitelovi, který nemá rád černochy, že vám Sam dluží peníze a on vás za ním zavede. Po následném incidentu se ocitáte s omráčeným Samem na horním konci farmy. Je jen na vás, jak celou mapu vyčistíte od pistolníků, ale neměl by to být velký problém, protože jich není moc a vzájemně se příliš nekryjí. Výhodně se dá využít lánů s obilím, ve kterých nejste vidět. Po likvidaci všech pistolníků odnesete Sama do levé dolní části mapy, kde jsou dva koně, hodíte Sama do necek, on se konečně probere, trochu pokecáte a pak na zmíněných dvou koních odjíždíte z farmy.

 3. Smoke Signals
Následná mise zase slouží pro získání zkušeností s ovládáním Sama. Nacházíte se na území zamořeném Indiány a po prvním rozhovoru musí Sam ukázat, jak umí házet dynamitem - musí přehodit řeku. Ihned poté spadne ze stromu Indián, kterého musíte svázat. Pak nasednete na koně, vzápětí ale narazíte na jedovatého hada. Sam vysvětlí, že ho umí chytnout a schovat do pytle, což se pak může hodit. Tak také udělá. Pak přijedete do kaňonu, kde najdete trosky z přepadené kolony. Zkusíte si střelbu z kulometu do vozu, ve kterém pak zjistíte, že se nachází sud se střelným prachem. Ten použijete k odstřelu závalu na konci kaňonu a jedete pryč.

 4. Hang’h High
Obrázek zdroj: tisková zpráva Název mise Hang’h High (Pověste ho vejš) docela vystihuje dění na mapě. Další z vašich starých známých, Doc McCoy, má být zanedlouho pověšen. Jediné, na co se čeká, je příjezd soudce. Toho potkáte hned na začátku mise a pokud chcete Doca zachránit, musíte zabránit tomu, aby se soudce dostal k šibenici. Proto je dobré ho hned na začátku srazit pěstí (nesmíte ho zabít!) a pro jistotu ho ještě svažte. Může se totiž stát, že se z mrákot probere a bude pokračovat na popravu. Po tomto prvním a nezbytném úkolu musíte vyčistit městečko od nepřátel. K odlákání pozornosti mnoha banditů u šibenici můžete použít nálož (tu najdete ve dole u polospícího muže), pomocí které vyhodíte do povětří naložený vůz v pravé části mapy. Tento výbuch však není nezbytnou nutností. Po likvidaci všech banditů odřízněte Doca od šibenice. Ten si pak ještě musí skočit do vězení pro své nádobíčko a pak již můžete odjet z města jedním ze tří možných směrů. Během mise si dávejte pozor na to, že při poplachu vybíhají z budov další protivníci a také po odříznutí Doca můžete být nemile překvapeni. Koně pro rychlý odjezd z města je dobré si připravit předem.

 5. Doc McCoy’s Cabin
V tomto kole poznáte schopnosti a dovednosti Doca McCoye. Nejprve otevře zamčené dveře chatrče a z truhly si vezme jeho nádobíčko. Začne tím, jak umí střílet speciálními náboji na dálku a potopí loďku na druhém konci jezera. Pak přejde k aligátorovi dole a hodí na něj omamný plyn. Pak se vrátí zpět na molo, plyn tentokrát uváže na létající balónek a ten pošle směrem k aligátorovi na skále uprostřed jezera. Až bude balónek nad ním, tak ho sestřelí a on na něj spadne. Sam pak zkusí, jak je na tom onen první aligátor a ten ho zraní. Doc ho ošetří a ještě ukáže, jak se umí převléci. Nakonec všichni nasedáte na koně a jedete si pro Kate.

 6. High Stakes
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Celá trojice přijíždíte do města, kde se koná turnaj v pokeru, na kterém nemůže chybět vášnivá hráčka Kate. Jenže vyhrává, což se nelíbí banditům a je uvězněna na parníku u mola. Cooper se jde napřed do města po Kate poptat, ale ze saloonu musí rychle utéci a od té doby o ví o vetřelcích shánějících Kate celé město. Tento level je specifický v tom, že se jako první koná v noci. Z toho vyplývají drobné změny při samotném hraní. Ve tmě nejste tolik vidět, o to víc ale slyšet. Když se schováte do úplné tmy, tak vás nepřátelé nevidí ani na nejmenší vzdálenost. Začnete klasickým čištěním přední části města. Dávejte si při tom (i v celém levelu) na civilisty. Ti sice po vás nestřílí, často ale běží přivolat šerifa. Někdy je tak vhodné srazit je pěstí a svázat.

Nejtěžší část je likvidace banditů před parníkem. Je několik způsobů jak to udělat a je na vás, jak to uděláte. Můžete zkusit hodit mezi ně omračující plyn nebo dynamit, přestřelit lano nesoucí člun, pod kterým stojí většina z nich apod. K parníku se můžete dostat i zadní stranou, kde přelezete přes kůlnu. V zamčené horní kajutě na parníku je pak svázaná Kate, ovšem počítejte s tím, že po vstupu ke kajutám vypukne poplach a před parník se seběhne další banda. Kajutu musí otevřít Doc svými paklíči a Cooper pak Kate v kajutě osvobodí (přeřízne pouta). Po likvidaci zbytků banditů sežeňte po městě 4 koně a hurá pryč z města. Celý tento level je jako vystřižený z westernové komedie Maverick s Melem Gibsonem a Jodie Foster v hlavních rolích.

 7. A Woman’s Weapons
Obrázek zdroj: tisková zpráva Asi vás už moc nepřekvapí, že tentokrát poznáte umění Kate. Level se odehrává v městečku Opelousas, které jsme poznali již v prvním kole. Kate začne své představení tím, že rozhází karty, na které se nachytá stráž a Cooper ho složí. Kate si pak vymění oblečení s tím, které visí na šňůře. Další stráž naláká tentokrát na poodhalenou nožku a třetí oslepí zrcátkem. Své show pak zakončí tím, že kopne do rozkroku šerifa na nástupišti. Pak přijíždí vlak a všichni odjíždíte směr El Paso.

 8. Into the Lion Den
Jako kompletní tým přijíždíte na haciendu podezřelého U.S. Marshalla. Zjišťujete, že on sám je momentálně pryč a přijede až večer. Váš plán je obsadit haciendu a počkat si na Marshalla, což v reálu znamená zlikvidovat kompletní ochranku haciendy. Ale pozor, musíte je pouze omračovat, ne zabíjet! Přeci jen zabít pomocníky Marshalla je trestné. Nejprve asi zlikvidujete vnější ochranku, což by vám nemělo dát větší práci. Pak se Cooper může dostat do samotné haciendy přes zeď vlevo a postupně začít likvidovat stráž jednu po druhé na prvním nádvoří. Chce to docela spěchat, protože je nemůže svazovat a hrozí, že se stráže proberou. Pokud možno všechny omráčené stráže ihned svazujte a noste někam, kde je protivníci nenajdou. Pak je nutné vyčistit i horní nádvoří, kde jsem s úspěchem použil omračující plyn Doca. U stájí pak najdete soudek s dynamitem, který Sam odnese k zamčeným vratům, které jsou vchodem na poslední nádvoří. Ten odpálíte a nyní máte přístup na poslední dvůr, kde je nutné zlikvidovat další muže. Protože se vzájemně kryjí, je dobré je nějakým způsobem postupně vylákat ven ze dvora, ať už třeba pomocí střelby nebo Samova dynamitu. Nahoře v místnostech se pak nachází poslední dvě stráže a jejich likvidací byste měli mít haciendu vyčištěnou. Tím končí celý level a v následné vložené scéně je noční příjezd Marshalla na haciendu, kde na něho však čeká překvapení. Celý level je těžký v tom, že nesmíte nikoho zabít.

 9. Like a Thief in the Night
Obrázek zdroj: tisková zpráva Další z nočních misí se točí kolem táborového ohně a lesů okolo. Prvním úkolem je dostat se přes hlídky na cestě do blízkosti samotného tábora. Už to není vůbec jednoduché, protože nesmíte být odhaleni - to by způsobilo ohrožení zajatce v táboře. Potom se musíte dostat k ohradě s koňmi a všechny nepozorovaně odvést to skrytého údolí v levé horní části mapy. Stejně nepozorovaně pak musíte odříznou zajatce od kůlu, složit ho pěstí, naložit na záda a odnést do stejného údolí. Tím jste úspěšně zakončili misi - následně už jen sledujete nadávky šéfa bandy Pedra a jeho odjezd do hlavního sídla banditů.

 10. Lullaby for Four Access
Na začátku vidíte scénu, kdy Pedro přijíždí do puebla Sanchezovi oznámit, že mu zmizel onen zajatec a všechny koně mu byly ukradeny. Sanchez mu vynadá a dá mu k dispozici tým pistolníků s tím, že vás mají urychleně najít. Ihned po odjezdu bandy přijíždíte k pueblu i vy. Dovnitř se dostanete tak, že Cooper vyleze po skalách v pravé části, vnikne do puebla a vyčistí prostory u hlavní brány. Tu pak zevnitř otevře a umožní tak vstup i ostatním. V další části se musíte přes další bandity dostat až nahoru do věže, kde je samotný Sanchez. Toho musíte omráčit, svázat a odvézt z puebla. Pozor, Sancheze musíte dostat živého. Pokud si myslíte, že v tom okamžiku level končí, jste vedle jak ta jedle. Jakmile složíte Sancheze, vrací se banda do puebla a absolutně vám odřízne cestu z věže. Nezbývá, než se natvrdo prostřílet, protože bandité se vzájemně kryjí (včetně těžkého kulometu) a nenechají se ze svých pozic vylákat. Trochu vám to usnadní dynamit a plyn, ale nakonec stejně přijde řeč na kolty a pušky. Zvláště Samova winchestrovka na dálku je dobrá věc. Po likvidaci všech už jen naložte Sancheze na rameno, sneste ho z věže a pryč z puebla.

 11. Ambush at Snake Pass
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Při transportu Sancheze do El Pasa musíte projet dlouhým kaňonem. Ihned však odhalíte, že úbočí kaňonu je prošpikováno bandity, kteří mají snahu Sancheze zabít. Při vymýšlené plánu berte v úvahu to, že nesmíte nechat Sancheze o samotě. Při likvidaci banditů je opět ideální používat Sama a jeho pušku s velkým dostřelem. Až obě úbočí vyčistíte, pamatujte ještě na to, že přímo v kaňonu jsou trosky vozu a v něm se také ukrývá záškodník. U mostu najdete soudek dynamitu a tím odpalte zavalený konec kaňonu. Pak stačí jen nasednout na koně (Snachezova koně musíte mít na uzdě), projet kaňonem a směřovat do El Pasa.

 12. Escape from El Paso
V El Pasu odevzdáte Sancheze, za což vyinkasujete peníze. Jenže vzápětí je šerif zákeřně zabit nožem a vše vypadá, že ho zabil Cooper. Sice ještě stačí vyskočit oknem, ale v tom okamžiku jde po něm celé město včetně místní vojenské jednotky. Vaším prvním úkolem je varovat ostatní přátele, že jste všichni bráni jako nepřátelé. Sama najdete u domu v levé části mapy, Doc je za kostelem vpravo nahoře a Kate v zahradě vpravo dole. Cestu k nim si samozřejmě musíte probít. Po splnění tohoto prvního úkolu musíte dát dohromady 4 koně - 3 jsou vlevo dole ve dvoře a jeden je ve dvoře přímo uprostřed mapy. El Paso pak opustíte cestou vlevo dole. A kam že to míříte? Do Fortezzy, nejstřeženější věznice v širokém okolí. Důvod? Osvobodit Sancheze, kterého jste teprve před několika hodinami sami předali šerifovi. Jen Sanchez vás totiž může dovést přímo k samotnému El Diablovi.


Návod na polovinu hry máme zdárně za námi, jeho druhá část popisující mise 13.-25. bude následovat začátkem příštího týdne.

Leon





Nejnovější články