Fahrenheit - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Fahrenheit - návod 2.část

15. 10. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Druhý díl návodu na interaktivní adventuru Fahrenheit vám poradí s řešením 10. až 19. kapitoly, ve kterých zapátráte ve vzpomínkách na hřbitově i u slepé Agáty, dáte si do těla a budete hledat v policejním archivu.

Autor: McMichal
Publikováno: 15.října 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Detailní návod na interaktivní psychologický thriller Fahrenheit (mega-recenze) by vám měl pomoci k co nejlepšímu výsledku ve všech kapitolách hry a zároveň upozornit na události snižující duševní zdraví postav, což může vést až k předčasnému ukončení hry. V návodu též najdete popsané pozice skrytých bonusových karet, kterými odemykáte bonusy v menu hry (obrázky, videa, či soundtrack) - ty jsou vyznačeny kurzívou v textu.

1. díl návodu obsahuje obecné tipy, rady pro ovládání miniher a řešení 1.-9. kapitoly.


10) Hra na schovávanou

Postava: Lucas Kane
Místo: Hřbitov

Na cestě u první odbočky vpravo leží karta(bonus +5). Jakmile dojdete na rozcestí, uvidíte svého bratra. Ještě než ho ale navštívíte, jděte z křižovatky doleva pro extra život (v podobě křesťanského kříže ležícího na hrobce). Potom, co vás Marcus uvítá, položte na hrob kytici květin.

Ve vzpomínkách jakožto malý Lucas je třeba po animaci vyrazit napravo od první závory k plotu, který přelezte. Přeběhněte doleva do výkopu podél pravého plotu a v místě s balvanem prolezte dírou v plotě. Nyní si za druhým souborem beden přikrytými plachtou počkejte, než vyjede z hangáru nákladní vůz a za ním se skryjte před zraky strážných (po jeho pravé straně cestujte kus s ním). Jakmile budete přibližně uprostřed strážných, projděte do zadu k hangáru a prolezte zakrytým otvorem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Od této chvíle vám utíká drahocenný čas, projděte mezi regály a dostaňte se až na druhý konec hangáru. Naproti schodům je trup letadla, v němž se schovává chlapec první (k trupu je třeba jít zezadu a v rozhovoru zvolit lež „lie“ - 4.volba dialogu). Hned naproti trupu jsou schody, kde na konci patra najdete pod deskou schovaného druhého. Ten poslední je v bedně nedaleko trhliny, kterou jste do hangáru prolezli (+10).

 Jestliže...
- vás spatří některý ze strážných v zakázané oblasti, nebo snad řidič nákladního vozu, budete vráceni na začátek mapy.
- vyběhnete z hangáru dříve, než všechny tři kamarády najdete a přesvědčíte, aby odešli, třebaže nevyprší čas, hangár vylétne do povětří stejně, jako když čas vyprší.

 Trestné body
Selhání v záchraně všech kamarádů (-20)


11/12) Přátelské utkání

Postava: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Tělocvična

Hra vám sice dá na výběr kapitolu buď za Carlu, nebo Tylera, ale protože jsou oba spolu, jediné co volba ovlivní, je mírně pozměněná úvodní animace, kterou komentuje právě buď Carla, nebo Tyler.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Před začátkem zápasu je třeba oba policisty rozcvičit. S Carlou se můžete rozhýbat buď na podložce, posilovacím stroji, boxovací hrušce, nebo laně (+10), poté se ještě můžete napít z láhve na lavičce (+5). Přepněte si na Tylera a s ním se můžete vydat buď na činky, kliky na podložce, nebo posilovací stroj na nohy (+10). Samo sebou i Tyler má možnost se kdykoliv napít (+5).

Ať už si vyberete způsob rozehřátí jakýkoli, musíte úspěšně absolvovat nejméně dva cviky, a nebo jeden dvakrát. Osobně za nejlehčí považuji pro Carlu šplh po laně a pro Tylera kliky na podložce. Až budete připraveni, můžete si ještě před vstupem do ringu dojít do rohu pro bonusovou kartu (bonus +10). Nehledě na navolenou postavu, v ringu ovládáte prostřednictvím známé minihry Carlu a jejím vítězstvím získáte cenné body k dobru (+20). Kdo první dosáhne deseti povedených úderů na protivníka, vyhrává.

 Jestliže...
- dokončíte zápas v ringu, můžete si ho zopakovat výběrem kladné odpovědi v dialogu, ale další body za výhru už nezískáte.
- v ringu prohrajete, nevadí, příběh bude pokračovat i tak bez následků.

 Trestné body
Poněkolikáté pokažený trénink (Tayler i Carla -5)


13) Hlášení

Postava: Carla Valenti
Místo: Policejní archív

Na výběru odpovědí předběžného hlášení takřka nezáleží, proto jej můžete navolit čistě podle sebe. Hned naproti schodům spatříte v uličce kartu (bonus +10), napravo před mříží si rozsviťte a poté mřížemi projděte. Odteď budete muset kontrolovat Karlinu klaustrofobii – stačí vyrovnávat ukazatel v dolní části obrazovky na střed a to i během animací. Otočte připevněným kolem na archivu napravo a projděte uličkou. Pusťte se do otočení dalšího kola nejprve nalevo a poté vpravo, jen tak se dostanete až do srdce archívu s terminálem uprostřed.

Správnou kazetu je třeba hledat v oddělení s rokem 1990. Otočte se doprava a nalevo pohněte kolem, projděte uličkou a na její konci otočte kolem dalším. Vraťte se k terminálu a stejným kolem jako na začátku otočte zpět, abyste mohli otočit kolem napravo a projít tak uličkou, na jejíž konci otočte dalším kolem u spisu 1990-2000. Ve zpřístupněné uličce si už jen stačí vyzvednout správnou kazetu a to z pravé strany shora.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

S tou jděte k terminálu, ale zjistíte, že do něj nevede proud, proto se musíte vydat po stopách kabelu na opačnou stranu. V zadní části otočte kolem napravo a poté nalevo – ve zpřístupněné uličce je spínač. Vraťte se k terminálu a použijte kazetu (+20).

 Jestliže...
- ztratíte kontrolu nad Carlinou klaustrofobií, není třeba hrát celou část od znova, Carla se po chvíli uklidní a vy můžete mřížemi projít znovu.
- uchopíte špatnou kazetu z jiného oddělení, po použití na funkční terminál vám bude sdělen omyl.

 Trestné body
Pokaždé, když neuspějete v udržení Carly v klidu (-10)


14) Hlášení #2

Postava: Tyler Miles
Místo: Takeův obchod s knihami

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na výběru odpovědí předběžného hlášení takřka nezáleží, proto jej můžete navolit čistě podle sebe. Sejděte schody naproti vchodu a hned pod nimi se koukněte na knížku za pomocí lupy, 3x otočte stránku a v levém horním rohu zamiřte lupou na písmo. Poté si knížku uložte k sobě a vypadne vám podezřelý ústřižek, který seberte (+20). Jděte si promluvit s čínským majitelem obchodu (vpředu u knih). Nebude ovšem ochoten vám pomoci. Když už ale pomalu s nepořízenou budete odcházet, ukáže se, že vám přeci jen pomůže, ale rozhodně ne jen za pěkný úsměv. Předá vám jednu knihu a požádá vás o nalezení druhé ze stejné série.

S knihou jděte nejprve ke stolku s lupou, abyste prozkoumali její desky, jmenuje se „De Gruttola“. S tímto vodítkem jděte ke vstupním dveřím obchodu a napravo od nich zalistujte v seznamu knih, dozvíte se, že kniha je z roku 1796. Když se vrátíte k Číňanovi a za ním se kouknete do knihy na stole, zjistíte, že tento rok můžete zařadit do kategorie 1700-1800, která je ve třetím patře. A protože kniha začíná písmenem D, přichází v úvahu skupina A-E, jež nese bíle označení (regálů s bílím štítkem je sice hned několik vedle sebe, ale Tyler už sám rozpozná do které šáhnout).

Nalezenou knihu doneste Číňanovi (+10) a po zjištění nových informací o Shakespearově díle se před schody objeví karta (bonus +20). Obchod můžete nyní opustit, ale napravo od vchodu za schodištěm je ještě jedna karta, kterou byste neměli minout (bonus +20).


15) Agáta

Postava: Lucas Kane
Místo: Dům Agáty

Zazvoňte u dveří po levé straně, a protože se nikdo nebude ozývat, sami se pozvěte dál. Jděte do pokoje na konci chodby, ale ani zde nikdo není, a tak pokračujte dalšími dveřmi po levé straně. Zde najdete paní Agátu, která kromě toho, že je na vozíku, je i slepá (za ní je na nočním stolku extra život). Požádá vás o převezení do pokoje ke svým ptákům. Vedle v  koupelně najdete v rohu bonusovou kartu (bonus +20).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zavezte jí do počáteční chodby a vstupte do dveří nalevo od vchodu, křik ptáků vycházející z místnosti jen těžce přeslechnete (snad jen při vypnutých bednách :-). Až teprve zde se postarší dáma rozpovídá, zatím ale jen o ptácích a po chvilce vás požádá o další laskavost. Tentokrát chce, abyste ptákům nasypali trochu zrní, to najdete v dolním šuplíku poličky v rohu. Až obsloužíte tři klece v pokoji, vraťte se k rozhovoru. Po jeho skončení odvezte stařenku do obývacího pokoje, kde vysloví své předposlední přání.

Tak tedy… vedle dveří, kterými jste sem vstoupili, je malý stolek. V jeho horním šuplíku najdete svíčky a pro zápalky je třeba dojít do kuchyně, která se nachází napravo od vstupních dveří domu (naproti ptačímu pokoji). Zápalky leží na kuchyňském stole u okna, je zde také další karta (bonus +5). Vraťte se do obýváku, na stůl uprostřed postavte 3 svíčky, zapalte je a promluvte si znovu s Agátou. Nyní zbývá ještě zhasnout světlo (vypínač je hned u dveří vedoucích na chodbu), zatáhnout oba závěsy a posadit se ke stolu. V následující minihře se budete v hypnóze dostávat hlouběji ke svým ztraceným vzpomínkám (+20).

 Trestné body
Každé procitnutí z hypnózy nedostatečným soustředěním (-5)


16) Otázky a nábojnice

Postava: Carla Valenti
Místo: Policejní střelnice

Jděte si promluvit se seržantem Mitchellem do poslední řady a po vyzvání se chopte zbraně a zastřílejte si na cíle, viz obrázek. Doporučuji při hraní gamepadem přepnout na myš. Za každý správný zásah se vám přičte čas, po který můžete dál střílet (nezapomínejte také nabíjet, munice máte neomezeně). Protože se ale cíle stále zrychlují, po chvilce už je nemožné je trefovat, a tak střelba skončí. Nemusíte být ale ani tak dobří střelci na to, abyste získali kladné body za dobrou střelbu (+10).

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Rozhovor pokračuje a posléze ho prokládá další střelba stejného rázu. Po skončení druhé střelby brzy na to skončí i rozhovor.

 Trestné body
Mizerná střelba (-10)


17) Dvojnásobek nebo nic

Postava: Tyler Miles
Místo: Před policejní stanicí
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Pokud si v úvodním rozhovoru ze soupeře uděláte legraci (make fun), zvedne to Tylerovi náladu (+5). Stejně jako u boxu v ringu, i zde se hraje do deseti a to prostřednictvím známé kruhové minihry (viz 1.díl návodu). Během hry navíc při dobrém mačkání směrů dostáváte další body do sebevědomí (+5) a to několikrát. Za výhru získáte další nášup bodů (+20).

 Trestné body
Prohra (-20)


18) Vichřice

Postava: Lucas Kane a Markus Kane
Místo: Lucasův byt

Obrázek zdroj: tisková zpráva Sotva vejdete do dveří svého bytu, už zvoní telefon – dojděte ho zvednout, záznamník se tentokrát sám nespustí. Nyní se připravte na životu nebezpečnou a velmi dlouhou minihru, která končí, jakmile Lucase dostanete na balkón. V roli Marcuse se vydejte k prvním dveřím po levé straně a zazvoňte. Protože ale nikdo nejde otevřít a za dveřmi je něco slyšet, po vyražení dveří přispěchejte k Lucasovi visícímu z balkónu (+10).


19) Temné znamení

Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Karlin byt/Policejní stanice

Dojděte zvednout telefon a hned poté si přepněte na Tylera. Seberte ústřižek ze svého stolu a jděte ho dát do faxu u věšáku (+5). Vyjdete-li z kanceláře, můžete se občerstvit u automatu na kafe (+5) a také sebrat kartu ležící na jednom ze zadních stolů (bonus +5). V kanceláři si lze, stejně jako posledně, basketbalovým míčem zlepšit náladu (+5) a pramenitou vodou z rohu stejně tak přilepšit (+5). Prozkoumejte buď noviny na Carlině stole (+10), a nebo internetové stránky ve svém počítači a následně jděte parťákovi zavolat, co jste právě zjistili.

Přepněte si znovu na Carlu a zpozorujete, že někdo zvoní u vašich dveří. Věřte však, že počká, a tak se v kuchyňském koutku ještě pokojně stihnete najíst (+5) a třeba si ještě dojít na WC (+5), či z pohovky sledovat TV (+5), a nebo si dát třeba šlofíka v ložnici (+10). Poté si v ložnici ze šatníku oblečte šaty a jděte tomu vytrvalci otevřít (+5).

Sotva souseda usadíte, jděte pro skleničky do rohové kuchyně, nacházejí se v horní skříňce přímo ve středu rohu, přineste je ke stolu a posaďte se. Po přípitku (+5) Tommy začne po chvíli vykládat karty a vás vyzve nejen k jejich zamíchání, ale také obracení. Zde vás hra trochu šálí tím, že vás nechá jak zamíchat karty, tak je vybrat, ale karty holt nelžou, a tak vám vaše budoucnost pokaždé vyjde černě (-30). Jakmile Tommy odejde (+20), jděte zavolat Tylerovi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

V roli Tylera vyjměte ústřižek z faxu a jděte si ho položit zpět na stůl. Zasedněte za svůj stůl, rozsviťte si lampičku a prozkoumejte ústřižek. V mezihře světlo stačí namířit pod papír (+10).

 Jestliže...
- budete míchat karty jako diví a pak začnete otáčet karty, pořád bude výsledek stejný.

 Trestné body
Únava při poflakování se (Tyler -20)
Použití karet (Carla -30)

V příští části, na kterou se můžete těšit opět za týden, se jeden z policejních detektivů konečně setká tváří v tvář s Lucasem a spád příběhu začne rychle nabírat otáčky...

Stáhněte si: Demo, Screenshoty, Trailery...

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Dojmy z dema, Novinky, Anglický návod


 
McMichal
autorovi je 22 let a studuje na vyšší obchodní podnikatelské škole; vedle her se věnuje se bojovému umění a kreslení manga stylu; jeho nejoblíbenější herní sérií je Final Fantasy

 
 
McMichal

Nejnovější články