No One Lives Forever 2 - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

No One Lives Forever 2 - návod 1.část

13. 10. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Krátce po recenzi vám přinášíme i první díl návodu na populární akční hru No One Lives Forever 2, ve kterém se dozvíte řešení úvodních pěti kapitol odehrávajících se na zasněžené Sibiři.

Autor: Leon
Publikováno: 12.října 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Hra No One Lives Forever 2 (recenze) je specifická tím, že některé předměty se nenacházejí vždy na stejném místě. Když tedy budete hrát jeden level víckrát, leccos najdete úplně jinde než předtím. Proto není možno vždy do návodu jednoznačně napsat, kde co naleznete. Nejprve ale několik obecných rad pro hraní:

- Často používejte quicksave (F6) a quickload (F9)
- Nespěchejte, snažte se prohledávat každé zákoutí či místnost
- Prohledávejte každou mrtvolu, leccos u ní najdete zajímavého
- Sbírejte veškeré vyvěšené letáky, spisy, obálky atd.
- Čtěte si položky v Inteligence (I)
- Nasbírané skillpointy investujte
- Snažte se zamezit vyvolávání poplachů
- Při pomalé chůzi vás nepřítel neslyší
- Dost akcí vyžaduje držení akčního tlačítka po delší dobu
- Přemýšlejte!

Chapter 1 - Cate Archer Must Die

 1.1 Call it a Hunch
Seberte špionážní příručku a z parkoviště zamiřte k vesnici. Všimněte si mechanického ptáka Santy, který vás bude radami provázet prakticky celou hru. Seberte po cestě pár věcí a u brány zlikvidujte první stráž. Otevřete bránu, vlevo za prvním domkem je krabice se střelami do kuše. Likvidujte ve vesnici další stráže, u poslední dvojčlenné (povídají si o hladu) si dejte pozor, ať zbytečně nevyvolají poplach. V celém levelu se nachází 6 papírů s návody a tipy, sebrání všech je vedlejší úkol. Eventuálně si doplňte armor a vzadu vpravo opusťte level.

 1.2 I Have Bad News
Zlikvidujte stráže a vlevo na plotě si všimněte zprávy, kterou pro vás zanechal agent Hatori, se kterým se máte setkat. Místo je utajené, rozluštíte ho po dekódování 4 zpráv ve městě - je na nich otazník. Pro to potřebujete dekodér - měl by být v krabici u automatu buď v levé (jižní) nebo pravé (severní) ulici. Pomocí něj rozluštěte ony 4 zprávy - jedna je kousek od místa začátku, druhá pak v pravé ulici, další v levé a poslední v uličce ještě víc vlevo.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Po dekódování zjistíte, že signál dáte tím, že různě otevřete poštovní schránky v levé ulici naproti cukrárně - modrou a červenou musíte otevřít, šedivou nechat zavřenou (viz obrázek). Pak vám z cukrárny otevře Hatori, promluvte s ním a doplňte si tam, co potřebujete. Nyní musíte zjistit, kde bude místo schůzky.

Na konci vesnice za vrátky je přístřešek, kde je několik nepřátel. Po jejich likvidaci rozluštěte další zprávu s otazníkem a v místnosti si ze skříněk naberte, co potřebujete - nejvíce se bude hodit zoom na kuš. Kousek odtud je příkop: když do něj vlezete, dostanete se pod přístřešek, kde najdete mechanickou kočku. Další nepovinné úkoly jsou zkompletování 4 „polních příruček“, což jsou po městě visící letáky s radami do hry, a přinesení žlutého kufříku Hatorimu - pozice kufříku se mění, ale měli byste ho poměrně snadno najít. Pak se vraťte zpátky do cukrárny.

Chapter 2 - Goodbye, Spy

 2.1 The Spy is Here!
Máte za úkol vyfotit setkání tajemné postavy. Postupujte rovně a po cestě seberte těch několik věcí. Před vámi se objeví hlídka, snažte se jí zlikvidovat tak, aby nespustila alarm. Na prvním papíru se dozvíte první postranní úkol - smazat tři křídou nakreslené šipky do budov. První je hned proti vám. Postupujte doprava - je třeba obejít vesnici proti směru hodinových ručiček (viz mapka z konce minulé mise). Za brankou doleva, další stráž, vlevo za barákem je balíček s municí. V následující ulici další stráž a vlevo branka. Za ní opět stráž, před postupem dále naleznete vpravo v budově část dopisu, jehož zkompletování je další vedlejší úkol - je třeba najít další tři části, které naleznete v dalších budovách uvnitř.

Postupujte dále a likvidujte stráže pokud možno tak, aby nespustili alarm. Prohledávejte všechny budovy, kromě částí dopisů tam najdete i jiné užitečné věci. V jednom skladě pod regály leží balíček, ve kterém je tichý SMG. Okolo hlavní budovy na konci se pohybujte opatrně, ať nevyplašíte cíl pro focení. Budovu zcela obejděte až k oknu, pod kterým je munice. Nahlédněte oknem dovnitř a začněte fotit. Pak se zbavte další stráže, dojděte k bráně, odstraňte závoru a bránu otevřete. Na ulici na vás budou čekat další ninjy, zbavte se jich. Naproti bráně vpravo je balíček s mechanickou kočkou. Opatrně se vraťte po ulici na místo začátku mise, tam si přečtěte vzkaz a opusťte level.

P.S. Existuje ještě jeden průchod do střežené zahrady. Pokud se na začátku pustíte naopak do levé ulice, můžete asi v její půlce vejít doprava do úzké uličky. Když budete chvíli pokračovat, dojdete až k oknu od skladiště. Tím se pak můžete dostat dovnitř.

Chapter 3 - Project: Omega

 3.1 Welcome to Siberia
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nejprve běžte za dům a pod přístřeškem spusťte generátor. Vraťte se k zamčeným dveřím a šperhákem je otevřete. Svůj další postup můžete konzultovat s pilotem. Rozhlédněte se po baráku, lze tam najít pár užitečných věcí. Pak jděte do zadní místnosti a spusťte vysílačku (viz obrázek). Dozvíte se kód k zámku na kůlně za barákem. Vzápětí se u baráku objeví párek Rusů, takže si s nimi poraďte. Pak běžte ke kůlně a otevřete ji. Uvnitř posbírejte vše, co tam je, včetně plánku pro celou oblast, klíčů ke skútru a minisvářečky.

Teď potřebujete ještě benzín do skútru. Dejte se pěšky na sever, kde je nedaleká ruská stanice. Na výběr máte cestu vlevo i vpravo, je to celkem jedno, kudy se dáte. Zbavte se vojáků na základně, pořádně ji prohledejte a najděte benzín. Je v kanystru v uzamčeném přístřešku, takže je třeba přepálit zámek. Vraťte se k chajdě na začátku a vezměte si skútr. Jeďte opět na ruskou stanici, kde se mezitím objevilo dalších pár vojáků. Až si s nimi poradíte, musíte se dostat přes bránu. To lze jedině tak, že se rozjedete na skútru a najedete na skok (vytvořený podlážkou přes cisternu) vlevo od brány.

Pokračujte na skútru až k mostu. Ten přejeďte, za ním zastavte a slezte. Na mostní konstrukci je třeba upevnit 3 nálože. Slezte dolů pod most a po prknech se dostaňte k jednotlivým místům určeným pro nálože - jsou naznačeny červenou barvou. Dávejte pozor, dvě prkna se pod vámi propadnou, takže opatrně po jiných. Stejnou cestou se vraťte zpět ke skútru a jeďte o kus dál až k závoře, kde je ruská hlídka. Po její likvidaci projděte skrz strážní budovu a jste na konci levelu.

 3.2 Causing Trouble
Toto je level, ze kterého několikrát vlezete do jiného, abyste se do něho zase vrátili. Svůj postup můžete sledovat na mapce, kterou jste získali na začátku v kůlně. Vezměte si za strážnicí jeden ze skútrů a jeďte stále po hlavní silnici, až narazíte na porouchaný ruský náklaďák, u kterého je pár vojáků. Jejich likvidaci můžete provést jak klasickou střelbou, tak najetím skútru do nich nebo střílením do náklaďáku (do nádrže), který pak vybuchne. Zatím nepokračujte po hlavní cestě, ale dejte se vpravo do úvozu směrem ke komunikační věži. Dojeďte až ke kládám, nechte tam skútr, a přelezte je.

 3.3 The Communications Tower
Obrázek zdroj: tisková zpráva Postupujte úvozem, určitě narazíte na strážného. Pak dále až k ruské stanici pod věží. Tam se pohybuje několik vojáků, po jejich likvidaci důkladně prohledejte stanici, lze tam nalézt leccos užitečného a po nalezení jistého dokumentu vám přibude i postranní úkol - nalézt celou část dokumentů. Především je ale třeba získat nálož (měla by být ve skladu), kterou později nastražíte na věži. Pak se vydejte směrem na kopec k věži. Eliminujte tamní hlídku a opět pořádně prohlédněte budovy. Kromě zbývající části dokumentů tam můžete najít i užitečnou sniperku. Šperhákem si otevřete branku k samotné věži a nastražte na ní nálož.

Vracejte se zpět pod kopec, ale pozor. Rusové zajali vašeho pilota, který je teď držen ve stanici. Pomocí sniperky můžete zlikvidovat většinu vojáků. Ujistěte se, že jste vyčistili celou stanici a jděte do skladu k pilotovi. Několikrát s ním promluvte, dokud zadem nevyběhne ven. Nyní je na vás, abyste ho kryli. Vždy s ním dvakrát promluvte (že je bezpečno) a on přeběhne za další úkryt. Zpoza druhé budovy se vždy objeví několik vojáků, ty postřílejte, dejte vědět pilotovi, zase postřílejte další várku vojáků atd. - dokud pilot nebude až u brány. Pak vlezte do vrátnice a bránu mu otevřete. Pilot vejde ven, brána se zavře a pilot vám už jen řekne, kde na vás počká. Vy sami se nyní vraťte po stejné trase až ke kládám, kde jste nechali skútr. Po cestě narazíte ještě na jednu hlídku a těsně před koncem levelu dojde k výbuchu a zborcení věže.

 3.4 Causing Trouble
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vrátili jste se do minulého kola. Nasedněte do skútru a vraťte se až k náklaďáku na hlavní cestě. Pokračujte vpravo po hlavní cestě, přejeďte most a kousek za ním se dejte doprava nahoru (viz vaše mapka). Je třeba přeskočit na skútru přes hlavní cestu. Takže nahoru, obrat vpravo o 180 stupňů a před vámi vidíte krásný můstek a u něho zákaz skákání :) - viz obrázek.

Rozjeďte se, přeskočte a pokračujte úvozem až k rokli. Tam opatrně sjeďte (doporučuji raději uložit hru) a dejte se přes zamrzlou vodu vlevo směrem k elektrárně. Zastavte u balvanů a přelezte je.

 3.5 The Power Station
Obrázek zdroj: tisková zpráva Postupujte úvozem a likvidujte několik hlídek po cestě, než se dostanete k samotné elektrárně. Můžete vejít brankou, ale lepší je tam proniknout nepozorovaně vlevo, kde v jednom poli chybí ostnatý drát. Vypořádejte se ve všemi vojáky ve stanici a důkladně ji prohledejte (něco je i na korbě náklaďáku). Pak vejděte do budovy se dvěma generátory (viz obrázek), mezi nimi je na zemi poklop. Ten šperhákem otevřete, nastražte nálož a vzdalte se, protože za 10 sekund to bouchne. Je možné, že během pohybu po stanici se objeví několik dalších vojáků. Opět se vraťte stejnou cestou, po cestě potkáte znovu několik nových hlídek, pro urychlení můžete použít jejich skútr.

 3.6 Causing Trouble
Na skútru se vraťte k zamrzlé vodě, ale dejte se doleva nahoru a dojeďte k opuštěné chajdě. Tam je pro vás připraveno několik potřebných věcí, proto je posbírejte, než aktivujete vysílačku.

Chapter 4 - A Spy in H.A.R.M.’s Way

 4.1 Outer Yard
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní je třeba proniknout přímo do nepřátelské základny. Vlevo lze vlézt do střílny, ale nejdou tam patrně nijak otevřít dveře, takže zbývá cesta přes hlavní bránu. Po likvidaci několika strážných postupně prohledávejte jednotlivé baráky, potřebujete najít nálože. První by mohla být hned v baráku vpravo. Lze tam proniknout zadním oknem, podobně jako do všech budov zde. Lze tak dobře aplikovat stealth postup, ale není to podmínkou.

Pak se dejte vpravo, u brány prolezte dírou a hned u další budovy můžete odsunout desku a dostat se tak dovnitř. Pozor, strážný chodí i dovnitř. Postupně likvidujte strážné, jejich těla můžete odnášet nebo rozpouštět přípravkem (když je dáte na jednu hromadu, rozpustíte všechny najednou). Nezapomínejte prohledávat budovy, v jedné z nich (vlevo u zásobníků s benzínem) asi najdete další nálož. Pokud nyní máte dvě, můžete hned jednu umístit na zásobník, kam vylezete po žebříku. Pak se dejte kousek dál přes branku do velké budovy.

 4.2 The Old Records Building
Opatrně vejděte do budovy a snažte se zlikvidovat stráže tak, aby nespustili alarm. Do sklepa zatím nechoďte, tam se dostanete později. Po pravé straně jsou zamčené dveře, šperhákem je otevřete, najdete tam střelivo na oklamání kamer, bude se vám hodit. Prohledejte suterén a můžete do prvního patra - buď klasicky po schodech, lepší to je ale výtahovou šachtou, kde vás protivník nespatří. Opět se zbavte vojáků na patře, aniž by spustili alarm. Nyní můžete jít ven do dalšího levelu, ale opět je lepší jít ještě o patro výš, zlikvidovat pár vojáků, porozhlédnout se tam (je tam i trezor, ale kde vzít k němu klíče?) a pak se otevřeným oknem spustit do dalšího levelu.

 4.3 Inner Yard
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jediným vaším cílem by teď mělo být získání cukru kvůli sabotáži generátoru. Bez toho se nedostanete přes bránu nabitou elektřinou. Cukr najdete hned v první budově - naproti (pokud jste použili k východu dveře), pokud jste lezli oknem, dejte se hned doprava a je to ta budova proti vám. Musíte zlikvidovat jak hlídky, tak především snipery na obou věžích - nejlépe také sniperkou. Cukr je ve skříňce, kterou otevřete šperhákem (viz obrázek). S cukrem se pak vraťte dveřmi do minulého levelu.

 4.4 The Old Records Building
Teď zamiřte do sklepa, kde se nachází generátor. Po cestě narazíte na několik nových vojáků, v samotném sklepě patrně ne. Cukr je třeba vsypat do nádržky, pak se vraťte nahoru a jedním z možných východů se zase vraťte na dvůr.

 4.5 Inner Yard
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ujistěte se, že jste zlikvidovali všechny strážné na nádvoří včetně těch na věžích a porozhlédněte se zase po budovách. Naleznete tam leccos zajímavého, především zkuste najít další nálož, kterou už teď můžete umístit na zásobník u spodní brány. Pak se přesuňte k brance vedle velké brány nahoře. Pozor, branka je hlídána kamerou (viz obrázek), pokud nechcete spustit poplach, musíte jí oklamat speciálním střelivem (Camera Disabler) z CT-180. Brankou se dostaňte na další nádvoří, pozor na pár dalších vojáků a kameru u hlavního vchodu před vámi. Ten je zavřený, je třeba zleva obejít budovu a vejít vedlejším vchodem.

 4.6 The Basement
Postupujte opatrně, ať nevzbudíte spící stráž u mříže. Vpravo si ještě můžete odskočit do jídelny, pod stolem tam najdete něco užitečného v balíčku. Pak dojděte k mříži a dekodérem ji odblokujte. Stále pozor na spícího strážného. Pak otevřete dveře, zbavte se konečně toho vojáka a dál můžete postupovat v tajném stylu postraními místnostmi nebo si cestu prostě prostřílet. Složitější je samozřejmě první postup, takže pozor na vyvolání poplachu a na kameru na konci chodby. Opět se vám vyplatí prohledávat všechny místnosti, najdete tam mimojité i užitečnou mapku a údaje o jistém plukovníkovi Zhukovovi, jehož zabití se stane vedlejším úkolem. Hlavně ale najděte součástku do počítače, kterou budete potřebovat později. Přes další mříž se dejte do druhého patra.

 4.7 Main Records Building
Vyčistěte celé patro, pokud se chcete vyhnout spuštění alarmu, tak pozor na kamery. Jako vždy vše prohledejte, může vám pak přibýt další vedlejší úkol, totiž získat informace o projektu Anatoli. Za další mříží je počítačová místnost, ale tam zatím nemusíte, protože vedle potřebné součástky, kterou byste již měli mít z minulého levelu, potřebujete ještě kód M-9. Ten najdete o další patro výš, na výběr máte ze dvou schodišť. Oslepte kamery u jejich vchodů, zlikvidujte píšícího vojáka a najděte nejen kód M-9, ale i údaje o Anatoli.

Pak se vraťte dolů a zamiřte k oněm počítačům. Vložte ze strany součástku a pak zadejte kód. Následně vyjedete s celým počítačem o patro výš do centrální evidence. Na patře se nachází několik spících či pracujících vojáků, s těmi si hravě poradíte. Najděte pásku M-9 do výdejny, vložte jí tam a zvolte číslo z té pásky (volba 1). Můžete sledovat, jak vyjíždí páska ze zásobníku a po chvíli vám vyjede papír. Ten vezměte a dejte pozor, neboť se spustí alarm.

Z prostoru od počítače přiběhne pár protivníků, zastřelte je, a dejte se zpět cestou, odkud přišli. Po cestě narazíte na pár dalších vojáků, seběhněte o patro níž, kde jste už byli, vlezte do místnosti označené jako prádelna (Laundry Room), kde je v rohu díra pro shazování věcí. Skočte do ní.

Chapter 5 - Night Flight

 5.1 The Basement
Ocitli jste se na spodním patře, kde jste již také byli. Můžete se tam ještě trochu rozhlédnout, ale kromě několika lidí z HARM a pár vojáků tam už toho moc nebude. Proto stejnou cestou ven.

 5.2 Inner Yard
Také nyní se vracíte stejnou cestou přes obě nádvoří, pozor na kamery, nové vojáky a hlavně ostřelovače na věžích. Pokud jste již předtím u spodní brány umístili nálož, aktivuje se sama, když k ní přijdete blíže. Pokud ne, nastražte jí (zezadu na zásobník u brány) a počkejte na výbuch. Ten vytvoří díru ve zdi, odkud se dostanete na spodní nádvoří.

 5.3 Outer Yard
Obrázek zdroj: tisková zpráva Z jiného směru jste se dostali na spodní nádvoří, kde jste poprvé pronikli do základny. Očekávejte další protivníky. V případě, že jste nastražili nálož na zásobníky s benzínem, spustí se opět výbuch dám. V opačném ji jděte nastražit. Stejně se tam vydejte, protože tam přibylo několik užitečných věcí - skútr a nálož. Tu použijte na hlavní bránu. Po jejích roztržení vezměte skútr, bránou projeďte, rozjeďte se, po levé straně najeďte na kopeček a přeskočte oplocení.

Mimochodem, nyní je již možno vylézt ven i střílnou, jenže to je dobré maximálně tak k eliminaci jednoho vojáka venku. O jiném způsobu, jak se dostat ven (kromě toho skočení skútrem), nevím.

 5.4 Exfiltration
Na skútru se vracejte po hlavní cestě stále zpět. Po cestě narazíte na několik hlídek - je dobré je přejíždět. Pozor, někteří vojáci střílí zápalné náboje, které jsou velmi účinné a rovnou vám ubírají i zdraví. Dojeďte až k první strážnici, tam zlikvidujte poslední stráže, opět přejděte přes strážnici a na druhé straně si vezměte další skútr.

 5.5 Suprise, Surprise
Obrázek zdroj: tisková zpráva Až budete přijíždět na skútru k mostu, který byste měli již mít podminovaný, můžete sledovat výbuch v momentě, kdy přes něj jede auto s vojáky (viz obrázek). Část mostu zůstane vytrčená jako můstek pro skokánek, takže vás do třetice čeká přeskok na skútru. Pokračujte dále ke stanici, kde jste kdysi získávali benzín do skútru. Čeká vás tam dalších pár vojáků, zbavte se jich a spěchejte k chajdě s pilotem.

Mezitím dostanete zprávu, že ho opět zajali a chtějí zničit letadlo. Okolo chaty i v ní je několik protivníků. Pilot je zavřen ve skříni pod schody. Osvoboďte ho, a protože je zmrzlý, chce kafe. Vezměte v kuchyni z kamen konev a nalejte kávu do hrnečku na stolku. Pak zase nasedněte na skútr a pokračujte k letadlu. Tam je pár protivníků a především nálož na boku letadla, kterou musíte zneškodnit v časovém limitu.

V další části návodu se příští týden přesuneme do amerického Ohia a především do indických ulic.

Stáhněte si: Oficiální demo (165 MB), Teaser demo s jedním dalším levelem (50 MB), Trailer (4 MB), Trailer #2 (2 MB nebo 13 MB), Technologická videa o LithTech enginu, Patch (3,5 MB), Cheaty

Související články: Recenze (10/2002), První dojmy (9/2002), Preview (8/2002), Novinky, No One Lives Forever recenze (11/2000)

 
Leon
připravil: jd


 
 

Nejnovější články