No One Lives Forever 2 - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

No One Lives Forever 2 - návod 2.část

19. 10. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V minulé části návodu na No One Lives Forever 2 jsme se pohybovali po Japonsku a zavítali jsme na Sibiř, tentokrát si zaskočíme do amerického Ohia a pak do Indie v následujících třech kapitolách.

Autor: Leon
Publikováno: 19.října 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra No One Lives Forever 2 (recenze) je specifická tím, že některé předměty se nenacházejí vždy na stejném místě. Když tedy budete hrát jeden level víckrát, leccos najdete úplně jinde než předtím. Proto není možno vždy do návodu jednoznačně napsat, kde co naleznete. Nejprve ale několik obecných rad pro hraní:

- Často používejte quicksave (F6) a quickload (F9)
- Nespěchejte, snažte se prohledávat každé zákoutí či místnost
- Prohledávejte každou mrtvolu, leccos u ní najdete zajímavého
- Sbírejte veškeré vyvěšené letáky, spisy, obálky atd.
- Čtěte si položky v Inteligence (I)
- Nasbírané skillpointy investujte
- Snažte se zamezit vyvolávání poplachů
- Při pomalé chůzi vás nepřítel neslyší
- Dost akcí vyžaduje držení akčního tlačítka po delší dobu
- Přemýšlejte!

V první části návodu jsme se pohybovali po Japonsku a zavítali jsme na Sibiř, tentokrát si zaskočíme do amerického Ohia a pak do Indie.

Chapter 6 - Diary od Double Agent

 6.1 The House where Melvin Used to Live
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitli jste se v Ohiu v opuštěném domě a máte za úkol zjistit minulost Toma Goodmana. Hned ve sklepě vlevo je na stěně plakát (viz obrázek), po jeho stržení tam najdete strojek, do kterého chybí baterky. Sklep dobře prohledejte, protože tam najdete část korespondence mezi Goodmanem a také audiokazety s nahrávkami. Po sklepě prohledejte i obě patra domu, nemusíte se bát, že vás teď někdo překvapí.

V klidu si tedy všude rozsviťte a hledejte. Jde o to zkompletovat všechny audiokazety (6), skoro celou korespondenci a najít baterky do přístroje. Ty nejspíše najdete nahoře v místnosti s dírou v podlaze, ve stolku nebo ve skříni. Až to vše budete mít, vraťte se do sklepa, baterky dejte do přístroje a za vámi se otevře tajná část sklepa. Tam najdete poslední část korespondence, ale teď už pozor, protože v domě se objevily ninjy. Nezapomeňte sebrat SMG (za barem je i armor) a zamiřte opět nahoru. Musíte se dostat až do druhého patra do koupelny, kde je nyní otevřené okno. Po cestě se musíte vypořádat s ninjami, pozor hlavně na to, že mohou seskočit onou dírou v podlaze. Pokud možno co nejzdravější pak oknem vyskočte ven.

 6.2 Storm Rolling In
Vyskočili jste z okna, ale nezdržujte se bojem z ninjami, protože i když je zabijete, mrtvá těla zmizí a ninjy se zase jinde vzkřísí. Brzy by vám došla munice a dlouho byste asi nepřežili. Dejte se od baráku doprava a zastavte se v boudě, kde naberte armor a především brokovnici. Potom se dejte co nejrychleji na silnici a znovu opakuji, příliš se nezdržujte bojem (ani pohledem na blížící se tornádo), spíš střílejte jen po těch, co vám přijdou do cesty. Běžte pořád po silnici až k místu, kde spadlo elektrické vedení a není možno tudy dál. Dejte se tam doleva k baráku, na konci vlevo je průchod do jiné zahrady, tudy pokračujte až na konec (stále pozor na ninjy), kde proskočte oknem kůlny. Pokračujte dále až na konec, pak vlevo, ihned vpravo a po pravé straně narazíte na díru v plotu, kudy level opustíte.

 6.3 Tornado Trouble
Nyní se v první řadě musíte vypořádat se všemi „obyčejnými“ ninjami. Doporučuji šetřit lepší munici (brokovnici a SMG) a v první řadě vystřílet náboje z pistole. V areálu naleznete několik armorů a krabic s municí, takže byste tuto první fázi měli přežít co nejlépe. Po zdolání všech protivníků vám přibude další úkol - totiž porazit samotnou ninju Isako. Nyní oceníte třeba brokovnici, i když po několika miniutkáních (je-li více zasažena, zmizí) Isako vběhne do jedné budovy. Vy běžte za ní…

 6.4 Carried Away
Obrázek zdroj: tisková zpráva Celá budova se s vámi i Isako utrhla a ocitla se uprostřed tornáda. Ze zbraní vám zbyla jen katana, se kterou teď musíte Isako porazit. Ta bude opět mizet a po čase se objevovat, ten čas mezi můžete využít k doplnění armoru. Vždy se snažte stát zády ke stěně, aby vás nepřekvapila zezadu. Pak už stačí ohánět se mečem a měli byste se stát vítězem tohoto prestižního souboje.

Chapter 7 - Double Cross

 7.1 The Password
Ocitli jste se v Indii, kde se máte setkat se spojkou Kamalem. Od jistého incidentu po vás ale jde policie, takže před ní musíte utíkat a schovávat se, ale nesmíte žádného policistu zabít! Vřele doporučuji si všechny policisty označit šipkami (Tracking Darts) pomocí CT-180, uvidíte pak jejich polohu na mapě a snáze se jim vyhnete. Máte najít Kamala, ale nevíte, jak vypadá. Z počátečního místa se dejte doleva - vpravo budou hovořit dva policisté, které si hned můžete označit. Před vámi pak uvidíte jakousi terasu se stoly, toto místo si zapamatujte, protože zde později Kamal bude čekat. Když se dáte dál doprava, narazíte na hotel Happy Guest. Do něj můžete vběhnout, ale stejně se tam později vrátíte, takže není nutnost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokračujte uličkami dál, až narazíte na zavřenou bránu, odblokujte ji šperhákem, abyste se pak eventuálně nedostali do pasti při útěku před policisty. Právě za jednou z nich najdete schody vedoucí do suterénu a zamčené dveře (viz obrázek). Když k nim přijdete, uslyšíte zevnitř křik. Zámek odblokujte, otevřete dveře a pozor, vyrazí na vás jeden maník, kterého můžete zabít. Vejděte dovnitř, zavřete dveře, všechno prostě dělejte tak, aby vás nespatřili policisté. Uvnitř leží mrtvola, trošku se tam porozhlédněte a šperhákem otevřete další dveře do místnosti. Tam na stole leží obálka s fotkou Kamala a nějaké informace.

Od tohoto okamžiku čeká Kamal u těch stolů, jak jsem již dříve upozorňoval. Vypravte se tam, opět pozor na zbytečné oplétačky s policisty - pokud vás budou honit, použijte banán, po kterém uklouznou. Neměl by ale pro vás být problém jim utéci a skrýt se. Najděte Kamala a promluvte si s ním. Dá vám mapku a na stůl položí obálku s penězi, které potřebujete k tomu, aby vám Hajir otevřel bránu do další části města. Jděte tam, promluvte s ním, pak si můžete bránu otevřít. Přímo proti vám je schránka, tu otevřete, v ní najdete další pokyny.

Nyní musíte zjistit heslo potřebné ke vstupu do sídla HARM. Tentokrát musíte zamířit do již zmíněného hotelu (přes ulici se mimochodem můžete ukrýt za dvířky), vyběhnout do patra, otevřít šperhákem dveře a nastražit štěnici na telefon. Pak se běžte schovat vedle do výklenku a nějakou dobou počkejte. Po chvíli začne zvonit telefon a vy vyslechnete částečně hovor - nerozumíte hlasu z druhé strany. Po skončení hovoru vylezte (pozor na telefonujícího) a přehrajte si na telefonu celý hovor. Nyní již víte heslo, takže můžete vyrazit do sídla HARM. To se nachází v části města za otevřenou branou, dáte se doleva, pak doprava a na konci ulice vlevo u dveřích sdělíte heslo.

 7.2 Planting a Bug
Nacházíte se v sídle HARM, beze zbraní, ale zase po vás nikdo nestřílí. Jen nesmíte být chyceni tam, kam nesmíte. Právě tam ale musíte proniknout a na jeden telefon nastražit štěnici. Můžete se porozhlédnout po několika místnostech okolo, avšak moc zajímavého tam není a stejně se sem ještě vrátíte. Dostaňte se do haly, po schůdkách nahoru do chodby. Vlevo je mříž, naproti dveře, stráže vás tam nepustí. Dejte se tedy doprava na záchod, tam otevřete okno a vyskočte do zahrady.

Pozor na stráž, pokud vás nyní chytí, vrátí vás zpět do haly a můžete začít znovu. Stráž v zahradě je při prvním pokusu u své židličky a je snazší proniknout do dveří vlevo za rohem. Při dalších pokusech již bude stát jinde a je to pak těžší. Koneckonců, může vás spatřit, ale nesmí vás chytit. Proto můžete vběhnout dovnitř, vpravo za rohem se schovat do malé místnosti a počkat, až vše utichne. V každém případě je ale lepší být nezpozorován.

Nyní vás čeká nejhorší část mise, totiž proniknout nepozorovaně přes velkou halu do oné kanceláře. Musíte po schodech doprava nahoru, znovu vpravo a na konci chodby je ona kancelář. Bohužel tak snadno se tam nedostanete, protože v hale a okolo jsou 4 stráže, takže se vám to asi hned tak nepodaří. Proto vřele doporučuji si misi před pokusy uložit. Nejvíce se mi osvědčil rychlý přikrčený běh. Až se dostanete nepozorovaně do místnosti, nastražte štěnici na telefon a rychle se schovejte vzadu za stěnou. Znovu vyslechnete hovor, až volající odejde, přehrajte si ho celý znovu.

 7.3 Wanted
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitáte se znovu v ulicích, kde policisté rozvěšují vaše zatykače. Je nutno je všechny sebrat dříve, než si je přečtou civilisté a začnou vás udávat. Znovu nesmíte policisty zabít, používejte stejný postup jako o dvě mise dříve - označte si je, sledujte je na mapce a zbytečně neprovokujte. Sledování mapky (kompasu) je vůbec důležité, protože jsou na nich vidět (písmeno „i“) vyvěšené zatykače. Policisté je vyvěšují průběžně, takže je dobré vždy někde v zákoutí počkat na vyvěšení, vyběhnout, sebrat, někam zmizet a zase čekat.

Až seberete všech devět zatykačů (každý ze 3 policistů rozvěšuje 3 ve svém rajónu), najděte Kamala - čeká nejspíše někde v místech, kde jste misi začínali. Řekne vám, kde jsou schovány další pokyny, nástroje a sdělí vám kód k zámku. Ten je na telefonní budce (viz obrázek), tu najděte, odemkněte a seberte věci. Nyní se musíte dostat do divadla naproti. Vraťte se kousek zpět v ulici, je tam vedle divadla (modrožlutá budova) branka, nově dodanou svářečkou přepalte zámek a vběhněte dovnitř.

 7.4 Evil Alliance
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní jste se dostali do divadla. Opatrně vkročte dovnitř, nacházíte se za jevištěm. Zbavte se hlídek, pokud je necháte dokončit rozhovor, zjistíte, že se hledá modrá obálka. Tu musíte najít, je v ní kód do sejfu. Obálka může být po celém divadle, někdy ve sklepě, někdy na záchodě apod. Jděte do sklepa, zbavte se protivníků a sklep prohledejte. Kromě užitečné kuše seberte především nálože. V nejnižší části sklepa můžete otevřít zástěnu (viz obrázek), za kterou je díra ke generátoru. To je první cíl pro vaše nálože.

Po schodech jděte nahoru (odtud eventuelně můžete přijít), trochu to tam vyčistěte a po dalších schodech do lože. Odtud znovu po schodech nahoru až do místnosti pro promítání. Mezi projektory umístěte další nálož. Vedle v místnosti za obrazem je schován trezor, ke kterému jste našli číselný kód v oné modré obálce. Vyberte ho a vraťte se zpět za oponu. Po žebříku vylezte nahoru na lešení a na druhé straně umístěte třetí nálož. Poslední nálož je nepovinná a je třeba najít vchod do tajné místnosti. Najdete ho u sedadel dole v hledišti. Na závěr opusťte divadlo stejnou cestou, odkud jste přišli.

Chapter 8 - The Art of Murder

 8.1 The Vault
Opět jste v sídle HARM, kde jste již byli. Začínáte v místnosti, kam jste předtím nastražili štěnici. Máte za úkol vybrat hlavní sejf. Proto v klidu (nikdo po vás nebude střílet) jděte do haly, kam vás dříve vraceli, a dále na chodbu. Tam dekódujte vstup přes mříže a sejděte dolů. Pozor, je tam kamera, nyní se musíte dostat přes ní a stráže do sejfu. Stačí nechat stráže vykecat (ostatně rozhovor o tchýni stojí za to), pak se pomalu přesunout (běh je slyšet) až za první stráž v okamžiku, kdy je kamera natočená jinam, a pak běžet po schodech a doleva. Pokud to uděláte správně, ani vás stráž nezasáhne.

Další místnost je ale past s citlivou podlahou, takže když nebudete postupovat správně, spadnou na vás bodce. Vběhněte na první část podlahy a počkejte, až spadnou ostatní bodce. Jděte dopředu co to jen jde a vyčkejte okamžiku, kdy se bodce před vámi začnou zvedat. V tom momentě utíkejte přes celou místnost na druhou stranu - měli byste to stačit. Nevím, zda je možný i jiný postup, ale tento funguje (existuje - Řešení u té pasti je poměrně jednoduché, navíc předem dostanete radu od Kamala a není potřeba to "srabácky" proběhnout - stačí ve správném pořadí ohýbat lampičky, co tam jsou přidělaný na sloupech a pak se ještě pro jistotu podívat na strop, kde je kontrolka pro ty bodce - pokud svítí zeleně, bodec nespadne... thnx Tonda). Seberte papír a nelekněte se toho, kam spadnete, vyjedete zase nahoru. Dekódujte vstup do trezoru a ten pořádně vyberte včetně zbraní.

Na zpáteční cestě již past nepůsobí, takže se v klidu vypořádejte se strážemi. Stejnou cestou se vracejte zpět, máte se dostat k Armstrongovi na ulici. Zamiřte znovu na zahradu, vpravo vzadu jsou dvířka, která vedou na ulici. Na zahradě, respektive v podloubí, ale můžete nalézt balíček, který vám přidá ještě jeden vedlejší úkol.

Dostanete tři štěnice, které byste měli dát na tři telefony v budově. Dá se předpokládat, že jste již všechny stráže postříleli, takže by neměl být problém štěnice roznést. První telefon je v místnosti naproti té, kde jste level začínali, a tedy štěnici již jednou dávali. Druhý najdete v místnosti naproti vstupu do podzemí, třetí pak úplně dole v místnosti na opačné straně, než byl sejf. Pak se zase vraťte na zahradu a odejděte již zmíněnou brankou.

 8.2 Crossfire
Obrázek zdroj: tisková zpráva Znovu jste se ocitli v již dobře známých uličkách města, následujte Armstronga skrz ulice. Jde to pouze jednou cestou, protože ostatní průchody jsou nějakým způsobem zabarikádované. Po cestě na vás čeká dost protivníků a speciální pozor si dejte na ostřelovače na balkonech. Až od nich získáte sniperku, můžete ji používat proti nim. Jděte za Armstrongem až do dveří.

 8.3 Invisible Walls
Padli jste do pasti. Máte minutu na to, abyste se z ní dostali. Musíte přepálit matku (nad vámi) držící lano s klecí - viz obrázek. Až se dostanete ven, Armstrong se pokusí vyrazit jedny dveře, místo toho je ale u nich zavalen. Musíte najít cestu, jak ty dveře otevřít z druhé strany. Vyrazí na vás dva mimové, zbavte se jich a jděte cestou, odkud přišel jeden z nich. Po několika místnostech (a protivnících) vyjděte po trámu do druhého patra, opět několik mimů a místností a ocitnete se u okna, kde jsou položeny trámy do okna v protější ulici. Přelezte do druhé budovy. Pokud spadnete na ulici, nic se neděje, za rohem aspoň najdete něco užitečného.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Do budovy pak vejděte dveřmi. Budovu zbavte všech mimů a dostaňte se po žebřících až do nejvyššího patra. Tam spadněte dírou v podlaze o patro níž a jděte k oknu. Pokud máte sniperku, můžete postřílet několik mimů na dvoře (viz obrázek). Vyskočte ven a jděte otevřít dveře Armstrongovi. Pak očekávejte hromadu mimů ze všech stran, přitom musíte ochránit Armstronga. Až se jich všech zbavíte, Armstrong otevře bránu a můžete pryč. Předtím samozřejmě stojí za to prohledat mrtvoly mimů na dvoře.

 8.4 The Getaway
Stíháte ve městě s Armstrongem malého atentátníka Pierra, který jezdí na jednokole. Jedete na tříkolce, Armstrong řídí, vy střílíte. Nesnažte se střílet po Pierrovi, tady ho nelze zastřelit, spíše se zbavujte všech střelců okolo, z balkonů apod. Pierra nechytnete, takže se aspoň snažte přežít.

V posledním díle návodu se přesuneme do ledové Antarktidy, krátce se vrátíme do Indie, navštívíme podmořskou základnu a nakonec budeme odvracet invazi.

Stáhněte si: Oficiální demo (165 MB), Teaser demo s jedním dalším levelem (50 MB), Trailer (4 MB), Trailer #2 (2 MB nebo 13 MB), Technologická videa o LithTech enginu, Patch (3,5 MB), Cheaty

Související články: Recenze, Návod 1.díl, První dojmy (9/2002), Preview (8/2002), Novinky, No One Lives Forever recenze (11/2000)

 
Leon
připravil: jd


 
 

Nejnovější články