No One Lives Forever 2 - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

No One Lives Forever 2 - návod 3.část

23. 10. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečném díle podrobného návodu na NOLF 2 se přesuneme do ledové Antarktidy, navštívíme podmořskou základnu a nakonec budeme čelit supervojákům nebo odvracet jaderný konflikt.

Autor: Leon
Publikováno: 23.října 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra No One Lives Forever 2 (recenze) je specifická tím, že některé předměty se nenacházejí vždy na stejném místě. Když tedy budete hrát jeden level víckrát, leccos najdete úplně jinde než předtím. Proto není možno vždy do návodu jednoznačně napsat, kde co naleznete. Nejprve ale několik obecných rad pro hraní:

- Často používejte quicksave (F6) a quickload (F9)
- Nespěchejte, snažte se prohledávat každé zákoutí či místnost
- Prohledávejte každou mrtvolu, leccos u ní najdete zajímavého
- Sbírejte veškeré vyvěšené letáky, spisy, obálky atd.
- Čtěte si položky v Inteligence (I)
- Nasbírané skillpointy investujte
- Snažte se zamezit vyvolávání poplachů
- Při pomalé chůzi vás nepřítel neslyší
- Dost akcí vyžaduje držení akčního tlačítka po delší dobu
- Přemýšlejte!

V první části návodu jsme se pohybovali po Japonsku a zavítali jsme na Sibiř, ve druhé části jsme si zaskočili do amerického Ohia a pak do Indie. Tentokrát nás čekají souboje se supervojáky a na závěr bude třeba odvrátit jaderný konflikt mezi velmocemi. Do té doby ale musíme ještě leccos překonat.

Chapter 9 - Ice Station Evil

 9.1 Antarctica
Ocitli jste se na skoro opuštěné základně v Antarktidě, kde probíhá vývoj projektu Omega. Můžete postupovat bez obav z nepřítele, kromě vědců tam dlouho na nikoho nenarazíte. Chodby jsou často zavalené, hned první zával obejdete přeskákáním přes bez bedny o patro výš a propadnutím za závalem. Další překážku, první mříž, překonáte přelezením krabic po levé straně. Hned v této místnosti najděte francouzák a když seberete obálku, přibude vám vedlejší úkol - zjistit informace o poručíku Andersovi. Jedny dveře v této místnosti jsou zavřené, ty si pamatujte, později se sem vrátíte. V další místnosti se nachází pojistka, kterou musíte sebrat. Fouká na ní pára, takže nejprve musíte na chodbě francouzákem zavřít přívod páry, pak sebrat pojistku a zastrčit na správné místo v další místnosti. Tím jste obnovili přívod energie, můžete jít k druhé mříži a dekódovat si vstup přes ní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitáte se v jídelně. Nyní můžete jít vlevo přes krabice rovnou na dvůr, nebo rovně přes několik dalších místností, kde nic zajímavého stejně není, cesta vede také ven a budete se tudy vracet. Až se ocitnete na dvoře, jděte na protější stranu, kde je vedle vrat díra ve zdi. Vlezte dovnitř a otevřete vrata. Vejděte dovnitř a na první polici seberte obálku, kde jsou ony údaje o Andersovi. Pokračujte dál a najděte svazek klíčů - buď bude na jedné z polic nebo na ping-pongovém stole. Díky klíčům se můžete dostat do dosud zamčené místnosti, kde leží obálka. Když ji seberete, dozvíte se nejen údaje o supervojákovi, ale hned ho i spatříte, neboť se probourá na chodbu (viz obrázek). Nesnažte se s ním bojovat, nemůžete ho porazit. Spíše se ho pokuste vylákat někam, abyste se dostali do díry, kterou vytvořil.

Teď je před vámi nový úkol, totiž utéci ze základny. Po chodbě, odkud jste přišli, to nejde, je tam pára. Proto dírou dovnitř, vedle do místnosti a po rourách nahoru. Po nich stále dále, dokud to půjde, pak seskočte a jste znovu na dvoře. Běžte po dřevěných schodech na strážní věž, tam si za dveřmi (dříve byly zamčené, až díky klíčům se sem dostanete) seberte kliku od dveří a znovu na dvůr. Pozor na to monstrum, které vás stále pronásleduje.

Na dvoře jsou dveře, kterým předtím chyběla klika. Nyní ji máte, takže rychle dovnitř a seberte tam nálože. Znovu zpátky na strážní věž, nastražte tam nálož, za rohem vyčkejte výbuchu, skočte novou dírou dolů a utíkejte do jídelny (hlavně neskočte o další patro níž, museli byste znovu na dvůr). Utíkejte stále až do místnosti, na kterou jsem vás na začátku upozorňoval. Seberte tam měděný drát, s ním zamiřte k první mříži, pomocí drátku opravte systém a odblokujte mříž. Patrně po vás monstrum půjde, proto to zkuste dělat rychle. Na konci další chodby nastražte další nálož, odpalte a běžte pryč.

Chapter 10 - The Curse of Kali

 10.1 Proving Ground
HARM se rozhodl vyzkoušet supervojáky v akci a poslal je proto do již dobře známých ulic indického města. Vaším úkolem je pomoci s evakuací civilistů. Znovu opakuji - nepouštějte se do boje s monstry, je to ztráta času. Na konci první ulice nastražte nálož, proběhněte dírou po výbuchu a pak na ulici. Na konci otevřete vrátka a tím zachráníte prvního civilistu. Pokračujte uličkami dále a u brány je ohněm uvězněný Harij, jehož záchrana se stane vedlejším úkolem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se na nějakou dobu vžijete do role požárníka. Na konci hlavní ulice leží vědro. To seberte a běžte s ním ke kohoutku s vodou. Ten najdete vlevo v uličce hned vedle vchodu do suterénu (viz obrázek), kde jste kdysi předtím našli fotku Kamala. Natočte do vědra vodu, seberte ho a běžte k požáru. Buď k Harijimu nebo na druhou stranu k postranní uličce, kde je oheň u mříže (druhý zachráněný civilista). Na zlikvidování každého ohně potřebujete dvě vědra, takže se docela naběháte.

Po zdolání druhého povinného ohně se dostanete do další části města, dejte se doleva a na konci je další oheň. Zase musíte dvakrát pro vodu, pak se již dostanete k poslednímu civilistovi (pozor na pár chlápků z HARM). Ten je na konci ulice uvězněn ohněm, tentokrát již nemusíte běhat celou cestu, protože v ulici je další hydrant. Pak běžte ke Kamalovi.

Chapter 11 - The Interlopers

 11.1 Unity Headquarters
Nejprve musíte v sídle UNITY nalézt brýle doktora Schenkera. Vydejte se dolů a najděte halu s několika stolky, na jednom z nich je balíček a brýle. Než je však seberete, poberte věci z ostatních stolků, především zbraně. Po sebrání brýlí totiž dojde k infiltraci vetřelců do sídla a spustí se mříže. Očekávejte ze střechy spuštění několika mimů, když vyběhnete nahoru, snáze se jich zbavíte. Dolními dveřmi pokračujte ven, pak po schodech nahoru.

Nyní před vámi leží dva úkoly - kromě zneškodnění všech vetřelců i odstranění všech 4 jimi nastražených náloží. První je hned nad schody, pokud budete mít problémy ji najít, mrkněte vždy na kompas, kde se vám zobrazí poloha, pokud budete někde v její blízkosti. Pokračujte sídlem dále, likvidujte mimy a vraťte se do místnosti, kde jste předtím nechali doktora. Na dveřích je lístek, že se šel někam před útočníky schovat, musíte ho proto najít. Nevracejte se dolů, ale jděte na druhou stranu do místnosti s agregáty, kde je další nálož. Pak sejděte zpět o patro níž, je tam nový průchod dál, po chvilce narazíte na další nálož na dveřích. Pokračujte dále, zabijte poslední mimy a na zdi zneškodněte poslední nálož. V místnosti naproti je pak doktor Schenker.

Chapter 12 - Undersea

 12.1 Submarine Bay
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pronikli jste na podmořskou základnu HARM. Pomocí kuše se pokuste pokud možno nepozorován zlikvidovat několik stráží okolo a seberte vše, co se dá - něco je i v duté bedně a něco pod ponorkou. Dostaňte se na druhou stranu, kde byste měli především najít klíč (viz obrázek) k mostnímu jeřábu. Pak se vraťte na předchozí stranu a po schodech na jeřáb.Pomocí klíče ho aktivujte a přejeďte na druhou stranu.

Vystupte, pokud budete mít chuť, dole je zajímavý balíček. Jinak vstupte do chodby a začněte to tam prohledávat. Pozor na protivníky a jednu kameru, můžete ji opět ochromit pomocí CT-180. V místnostech byste měli najít jeden dokument, který vám přidá postranní úkol - zjistit jisté informace. Až to tam všechno prohledáte, dejte se do tunelu.

 12.2 Command Deck
Za dveřmi pozor, nahoře nad schody se nachází kamera. Pokud můžete, zneškodněte ji. Nahoru ale zatím nechoďte, a dejte se doprava. Prohledejte celé křídlo a ve skladišti na konci byste měli najít elektrické náboje do CT-180. Pouze pomocí nich můžete zneškodnit dva nepříjemné roboty. Všimněte si také, že se dá chodit ventilací, bude se vám to později hodit. Pak se přesuňte do levého křídla, zneškodňujte stráže a snažte se nevyvolat poplach. Robota zneškodněte elektrickou střelou. Na konci je žebřík, kterým se můžete dostat do druhého patra, je ale hlídán kamerou, kterou se také vyplatí vypnout.

Vyšplhejte do druhého patra a po straně si všimněte intercomu. Uprostřed jezdí druhý robot, zničte ho stejným způsobem. Pak se dostaňte k superpočítači (Supercomputer Room) a pokuste se ho aktivovat. Sdělí vám, že potřebuje manuál verze 1.0. Vejděte do velké okrouhlé místnosti a najděte tam formulář 207-B. S tím se vraťte k intercomu a aktivujte ho. Po vložení formuláře vám bude sděleno, že manuál nebyl vrácen a je tam a tam. Vyjede vám bezpečnostní karta, seberte ji a vraťte se do prvního patra. Stále dávejte pozor na stráže, které budou stále přicházet nové.

Díky kartě nyní můžete do jedné místnosti v levém křídle, tam najdete onen manuál. Opět zamiřte k superpočítači a zkuste ho aktivovat. Odpovědí vám bude, že potřebujete ještě manuál 2.0. Vraťte se k intercomu, je tam lísteček od Spencera, že se za 5 minut vrátí. Najděte ho, bude asi na záchodě v prvním patře. Zneškodněte ho a vezměte od něj další kartu. Ta vám umožní vstup do poslední místnosti ve druhém patře, tam najdete (asi ve stole) manuál 2.0. S ním k superpočítači, aktivujte ho, bude vám sděleno, kde je Armstrong, a tak hurá do prvního patra ke dveřím s kamerou a po schodech dolů.

 12.3 Crew Deck
Nejprve se pokuste zneškodnit dvojici protivníků v místnosti naproti tak, aby nespustili alarm. Pak prozkoumejte levé křídlo a hledejte hlavně přehrávač se zvukovým záznamem. Jen díky němu s později dostanete přes hlasové zabezpečení. Nyní máte dvě možnosti. Buď tady v levé části slézt po žebříku dolů a jít delší cestu skrz podzemní laboratoře, nebo jít do pravého křídla, zneškodnit robota a kameru a po jiném žebříku dolů. Tato cesta je rychlejší, obě každopádně vedou ke stejnému cíli. Pro obě ale potřebujete onen zvukový přehrávač.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
 12.4 Laboratories
Ať přijdete z jakéhokoliv směru, opatrně postupujte, likvidujte a prohledávejte. Po cestě dávejte pozor také na kamery a roboty, které zneškodňujte elektrickými střelami. Na konci aktivujte výtah (viz obrázek), u kterého je jedna z kamer.

Chapter 13 - Terror in the Deep

 13.1 Amstrong in Peril
Obrázek zdroj: tisková zpráva Našli jste uvězněného Armstronga, ale nejdříve je třeba vypořádat se s malým Pierrem. Jste omezeni časovým limitem, takže se snažte. Pozor na jeho komplice, jinak Pierre se vynořuje vždy z jednoho ze tří barevných poklopů. Po jeho zabití (viz obrázek) se Armstrong dostane ven, zamiřte s ním ke dveřím.

 13.2 The Devil and the Deep Blue Sea
Obrázek zdroj: tisková zpráva Podmořská základna je napůl zaplavená a vy musíte uniknout. Počkejte chvilku, než budete moci otevřít dveře. Pak se dejte doprava a na stole seberte kartu. Po žebříku nahoru, zničit robota, vlevo do dveří (vstup přes kartu) a vypnout bezpečnostní systém. Přes chodbu, zničit druhého robota a vlevo po žebříku nahoru. První překážku opatrně podlézt, druhou obejít přes místnost. Na konci se ponořte do vody.

Přes dvoje dveře se dostaňte dále, vpravo si můžete zapnout páku, která začne pouštět bubliny a pod stropem se tak můžete nadýchat vzduchu. Znovu se ponořte a na konci, kde brání postupu převržené tlakové lahve, přepalte zámek (viz obrázek), který je drží. Pak se dostanete dále, vylezete z vody ven, zneškodníte poslední stráž a po schodech nahoru.

 13.4 Fire in the Hole
Obrázek zdroj: tisková zpráva První zával obejděte místností, těsně před druhým vypněte páku, uzavřete tím oheň pod podlahou. Kousek se vraťte, slezte pod podlahu a ventilací pak vylezte. Po cestě pozor na zbývající stráže a roboty. Ve druhém křídle opět ventilací pod podlahu, pak vylezte a jděte do dveří těsně za závalem. Dírou ve stropě se dostanete do druhého patra, zlikvidujte stráže a pak ven na chodbu. Sepněte sošku Directora (viz obrázek), vyběhne Armstrong a vběhněte za ním do výtahu.

Chapter 14 - Endgame

 14.1 Fire in the Hole
Jste v podzemní základně HARM. Měli z vás sice udělat kostku, ale krapet to přehnali, takže jim stroj selže. Vylezte, seberte si od mrtvých vojáků zbraně a ubraňte se několika dalším. Nahoře na stroji je kufřík, kde je část plánů invaze na Khios. V dalším průběhu kola sbírejte všechny obálky, dokumenty a kufříky, abyste tak splnily vedlejší úkoly. Ty hlavní jsou teď zničení generátoru a superpočítače.

Postupujte jeskyněmi dolů a nevynechejte prohledání žádné vedlejší místnosti. Likvidujte nepřátele včetně těch v kostce. Na střelnici si pořádně doplňte zbraně a dojděte až k lávě s mostem. Tam jsou v balíčku nálože. Pokud se dáte přes most, dostanete se chodbou ke generátoru. Ten chrání mimo jiné i robot, na jehož zničení nemáte zatím potřebnou munici. Tu však najdete za generátory, proto robota oběhněte, seberte munici s elektřinou a zneškodněte ho. Kousek vedle v balíčku najdete raketomet. Pak umístěte nálož na generátor a utíkejte pryč, máte na to pár vteřin.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se k lávě, pozor na další ozbrojence. Obejděte lávu a chodbou se dostanete se k superpočítači. Pokud půjdete obezřetně, stráž si ani neškrtne. Nezapomeňte sebrat kufřík, pokud tam bude. Zezadu pak otevřete dvířka, nastražte nálož (viz obrázek) a zase rychle pryč. Vracejte se stejnou cestou na začátek, po cestě potkáte spoustu dalších nepřátel. Ujistěte se, že jste sebrali všechny dokumenty ze všech místností, ať máte splněny postranní úkoly. Po cestě uslyšíte Volkova, který vám slibuje brzké setkání. Až dorazíte na začátek, jeďte ke dveřím (viz křížek na kompasu).

 14.2 Sweet Revenge
Potichu se zezadu přibližte k dvojčlenné stráži a zlikvidujte jí. Doplňte si zdraví, armor a munici. Pak dojeďte do střední části mostu a čekejte souboj s Volkovem. Ten útočí raketami, proto doporučuji vést boj na delší vzdálenost, kde snadněji uhnete. Po skončení boje se propojí lávka na druhou stranu, kam se po likvidaci několika protivníků přesuňte.

 14.3 Isako's Debt
Doplňte si vše potřebné a vyjděte ven. Tam vás čeká další souboj s Isako, které budou pomáhat další ninjy. Recept na úspěch je opět stejný - hodně se pohybovat a dobře mířit. Boj neskončí dříve, dokud nevyhrajete - nebo nebude zabiti.

Chapter 15 - Endgame

 15.1 The Fate of Khios
Před vámi je závěrečné finále na ostrově Khios, kde byl proveden výsadek supervojáků. Vypořádejte se s první várkou protivníků před hlavní bránou a seberte po okolí vše, co se tam válí a může být užitečné. Pusťte se dále a všimněte si (Santa vás upozorní), že byl shozen padák se sérem, kterým jediným můžete zničit supervojáky.

Po klikaté cestě se dejte dolů, potkáte dalších pár vojáků. Teď je před vámi nejtěžší úkol. Před vámi jsou tři supervojáci podporovaní obyčejnými a mezi nimi se válí padák se sérem. Doporučuji v první řadě zlikvidovat obyčejné vojáky, třeba i sniperkou seshora. Pak se pokuste doběhnout k padáku, sebrat sérum a doběhnout zpět do bezpečí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní si již můžete troufnout i na supervojáky. Ty zničíte tak, že do nich střílíte běžnou municí, dokud se z nich nezačne kouřit. V tom okamžiku jsou dočasně neschopní akce a je třeba je trefit ještě sérem (pomocí CT-180). Je třeba to udělat rychle, jinak dojde k jejich uzdravení a budete s nimi muset zase bojovat. Tímto způsobem zničte všechny tři vojáky v okolí padáku, u kterého najdete také nálož. Tu umístěte na skálu kousek dál. Po výbuchu se skála zřítí do moře (viz obrázek) a zničí supermoderní ponorku použitou pro invazi. Tím jste splnili první úkol.

V tuto chvíli musíte zlikvidovat zbytek (celkem jich je 8+1) supervojáků. Posupujte dále po cestě a postupně likvidujte všechny protivníky. Když dojdete na velké nádvoří, kde jsou poslední tři supervojáci, dojde ke shozu dalšího padáku se sérem - to pokud by vám předtím došlo. Po zničení všech se vraťte k hlavní bráně, kde na vás čeká Armstrong. Po cestě narazíte ještě na pár nepřátel. U brány vás čeká ještě jeden souboj se supervojákem a pak už si jen vychutnávejte závěrečné scény.

Na shledanou u No One Lives Forever 3!

Stáhněte si: Oficiální demo (165 MB), Teaser demo s jedním dalším levelem (50 MB), Trailer (4 MB), Trailer #2 (2 MB nebo 13 MB), Technologická videa o LithTech enginu, Patch (3,5 MB), Cheaty

Související články: Recenze, Návod 1.díl, Návod 2.díl, První dojmy (9/2002), Preview (8/2002), Novinky, No One Lives Forever recenze (11/2000)

 
Leon
připravil: jd


 
 

Nejnovější články