Riddick: Assault on Dark Athena - tipy
zdroj: tisková zpráva

Riddick: Assault on Dark Athena - tipy

24. 5. 2009 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Přes svůj příklon k větší linearitě v sobě skrývá celou řadu pasáží, kde to jen tak rovně za nosem prostě nejde.

Autor: Miloš Bohoněk
Publikováno: 24.května 2009

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Nový herní Riddick s podtitulem Assault on Dark Athena nepatří mezi ty úplně nejnáročnější hry, ale i přes svůj příklon k větší linearitě v sobě skrývá celou řadu pasáží, kde to jen tak rovně za nosem prostě nejde (protože byste si ho rozbili o zeď). Připravili jsme pro vás proto celou řadu tipů a triků, jejichž aplikace by vás měla provést všemi problémovými situacemi.

 Obecné tipy do života
Zejména v první polovině hry, kdy jste na palubě Temné Atény, se prakticky všechny konfrontace dají vyřešit dvojím způsobem – buď s prstem na spoušti nebo rozvážným pohybem v temnotě. První varianta ovšem úspěšně funguje pouze při hraní na lehkou, místy ještě i na střední obtížnost. Riddick má jen tílko a ošoupaná kaťata, takže proti otevřené střelbě nemá šanci.

Plížící postup je zpravidla o něco delší, ale o to efektivnější (a zábavnější). Ve hře se vyskytuje myriáda temných koutů, ve kterých vás nepřátelé nevidí ani když postávají půl metru vedle (nemají-li baterku). Využívejte toho, stejně tak Riddickovy schopnosti vidět ve tmě (klávesa Q). Taktéž nezapomeňte zůstat za každou cenu skrčeni (klávesa C). Je-li někde náhodou příliš světla, zpravidla lze jeho zdroj zlikvidovat jediným výstřelem.

Na Temné Aténě se párkrát zaseknete kvůli skleněným dveřím nebo oknům, které se, bůh ví proč, dají rozbít jen střelnou zbraní. Nezapomínejte na to – jednou se takhle budete muset dokonce vracet dlouhou větrací šachtou a přitáhnout si s sebou mrtvolu drona, která má na paži namontovanou pušku. Trošku otrava.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Všechny sebratelné předměty ve tmě září, takže pokud „támhle v černém koutu nic nesvítí,“ nemusíte tam jít a šmejdit po podlaze se zapnutým nočním viděním – akorát ztráta času. Stejně tak mrtvoly v sobě nic neskrývají, takže se s nimi nezahazujte (až na výjimečné případy, ale na to vás hra předem upozorní).

SCAR Gun umí nejen odpalovat nepřátele, ale také objekty. Zejména krabice a kontejnery, které takto budete moci došoupat ke zdem a následně po vzniknuvších schůdcích vyskákat dál. Zaseknete-li se někde a fakt už nevíte kudy, vyčkejte nějakou dobu a zpravidla na vás po pár minutách vyskočí nápověda od vývojářů.

 Když teče krev
Prakticky všichni zlosynové mají v hlavě naprogramovanou rutinní obchůzku, a tak neustále chodí v kroužku a zastavují se na těch samých místech. Využívejte toho. Než se někam pustíte, obhlédněte okolí a následně všechny potichu odpravte zezadu. Těla pak můžete odtáhnout někam do tmy.

Férovky jeden na jednoho jsou, zejména na začátku, vaším denním chlebem, ale pouhé zběsilé mačkání myšítka pro útok vás moc daleko nedostane. Správným načasováním útoku můžete vytvořit působivá komba, ale mně se ještě více než to osvědčila metoda „rychlý skok vpřed – výpad – úskok zpět.“ Touhle metodou a se špetkou šikovnosti sundáte i Revas bez jediného úbytku na zdraví.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve hře nejsou žádné lékárničky, pouze léčebné stanice na zdech, je jich málo a zpravidla je před použitím musíte „nabít“ pomocí nábojů, kterých je ještě méně. Náboji (cartridges) doporučuji velmi šetřit a někdy raději pokračovat se zdravím na 60% než vyplýtvat celý náboj, který vám normálně dodá až 80% zdraví. Dvakrát za hru narazíte i na speciální lékařskou stanici ve tvaru křesla, která vaše zdraví permanentně zvýší. Jednu najdete v rámci úkolu „Vent Tool“ na Dark Atheně, druhou brzy po přistání na planetě Aguerra. Nezapomeňte na ně!

Pokud vás nepřátelé lehce zranili (myšleno ubylo vám něco ze čtverečku indikující zdraví, ale ne celý čtvereček), na chvilku se někde schovejte a ono se vám to dobije.

Jestliže něco zvoráte a spustí se alarm, není ještě všem dnům konec. Namísto přímé konfrontace se odkliďte do nejzapadlejšího temného koutečku a chvíli vyčkejte. Umělá inteligence není to, čím se hra mohla zrovna dvakrát chlubit, a tak vám pronásledovatelé brzy dají pokoj a zapomenou na vás. Následně můžete útok zkusit znovu. Pokaždé všechny sundejte, neboť vám to značně ulehčí vaši budoucnost – častokrát se vracíte do starých míst.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
 Zbraně a munice
Pokud jde o munici, Assault on Dark Athena na vás neklade žádné šílené nároky co se šetření týče a padlé zbraně už nejsou DNA kódované jako tomu bylo v Escape from Butcher Bay. Avšak Serious Sam to také není a pokud se rozhodnete každou situaci vyřešit svíštícím olovem, přeci jen vám dojde.

SCAR Gun je krásná věc (mj. nevyžaduje munici a vystřelíte z ní až šest projektilů), ale i s ní v kapse nezapomínejte na konvenční zbraně. Podobně jako se sniperkou v jiných hrách, i se SCAR Gun je obtížné mířit v hektických situacích a v bitkách 1 vs. 3. Mně se osvědčila kombinace SCAR Gun a Assault Rifle. Brokovnice i SMG jsou až zoufale slabé.

Tranquilizer Gun, jinými slovy paralyzér, se hodí i Riddickovi, ne jen slečnám při nočních procházkách. Nevyžaduje žádnou munici a pokud nemáte čím střílet a jste proti přesile, jednoho z nepřátel na dálku paralyzujte (efekt trvá asi 10 vteřin), s jeho kolegou si poraďte jako správný chlap a následně se pusťte do toho druhého, který se zrovna probral.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Ke konci hry začnete narážet na malé mrštné bílé robůtky, které se přisají na zeď a přemění v automatický kulomet, který vás dokáže promptně odeslat do věčných lovišť. Buďte proto opatrní a jak je zahlédnete, schovejte se, přikrčte, rychle vykoukněte zpoza rohu a sundejte je jednou ranou ze SCAR Gun.

 Klíčové souboje
Bitky jak s polonahým tlusťochem na začátku hry, tak s Revas, se dají jednoduše vyřešit výše popsanou technikou. Pobíhejte v kruhu okolo oponenta, praktikujte „skok vpřed – výpad – úskok zpět“ a máte vymalováno.

Konfrontace s mechem na palubě Temné Atény vám možná nažene husí kůži, ale ve skutečnosti je opravdu jednoduchá. Kryjte se na horní plošince s ovladačem podlažních dveří do propasti, párkrát do mecha střelte, on si pablb stoupne přímo na ony dveře a vy už jen zmáčknete čudlík, čímž ho krásně připravíte o půdu pod nohama.

Alpha Drone vám při prvním setkáním s ním asi pěkně zatopí, ale jak přijdete na fintu, budete si s nimi až do konce hry vytírat pozadí. Stačí okolo nich kroužit, případně být někde schovaný a jen vykukovat, a vystřelit do nich pět projektilů ze SCAR Gun. Ty následně odpalte, dron se sesune na asi deset vteřin k zemi a vy už ho jen ručně dorazíte.

Spinner, srabácky zakuklený v mechovi, se dá sundat opravdu bleskově pomocí granátů, které seberete od mrtvých mega-dronů, jenž jste před chvílí odpravili. Stačí dva granáty a je hotovo. Anebo se uchylte ke SCAR Gun, s níž je postup o něco zdlouhavější a náročnější.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Závěrečný souboj s Revas je až překvapivě primitivní a nenápaditý. Ještě než se vůbec naženete do té místnosti, všimněte si ovladače dveří / výtahu na druhé straně místnosti a střelte do něj pomocí SCAR Gun, čímž dveře otevřete. Poté vkročte, spustí se animace, vy se kryjte za pilíři a jak to půjde, vystřelte do Revas se SCAR Gun. Vyčkejte, až se dáma zastaví uprostřed s onou větrací šachtou za jejími zády, detonujte nálož, což ji na chvilku ochromí a na vás už je jen doběhnout k ní, začít do ní surově mlátit a dotlačit ji do propasti.

A tím máte splněno. Užijte si rekordně krátké a slabé závěrečné video!

Stáhněte si k Assault on Dark Athena: Demo z PSN/Xbox Live, Trailery, Videa...

Související články: Recenze, Riddick a jeho svět téma, Video-recenze, Soutěž, Dojmy, Novinky, Chronicles of Riddick recenze



Miloš Bohoněk
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování; píše blog Moolker.cz
 
 
Miloš Bohoněk

Nejnovější články