Syberia - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Syberia - návod 1.část

27. 6. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Přestože je Syberia docela lehkou adventurou, můžete tu a tam nějaký předmět přehlédnout a proto zde máme 1.díl návodu popisující polovinu hry v alpské vesničce a univerzitním městě v Německu.

Autor: Nukem
Publikováno: 27.června 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Přestože je adventura Syberia (recenze) celkově lehkou hrou, není vůbec ostudou, když se vám povede nějaký menší předmět přehlédnout, či přeslechnout nějakou důležitou informaci v rozhovoru. Stačí pak jedním očkem nahlédnout do našeho návodu a zase to dál zkusit po svém. Ještě než přistoupíme k samotné hře, chtěl bych upozornit, že směr bude udáván z pohledu hráče. Dále, pokud jste si nepovšimli, postavu můžete urychlit klasickým dvojklikem. Některé listiny, pokud nejsou v prvním inventáři, leží v inventáři pro dokumenty (Personal file), kde lze zvolit mód pro vybrání nebo pro čtení.

Úplný začátek návodu na úvodní kapitolu v hotelu se vlastně dá aplikovat i na hratelné demo Syberie, které si může stáhnout a vyzkoušet úplně každý. Takže mi nezbývá než popřát krásné chvíle strávené ve společnosti Kate Walker a této báječné hry.

 Valadilene - hotel
Ještě než uděláte první krok, klikněte na kufr, který stojí u Kate na zemi. Z nástěnky na zdi vpravo si můžete vzít propagační letáček. Přistupte k recepci a prozkoumejte pult. Před panáčkem leží klíček, který mu zasuňte do zad. Stiskněte červené tlačítko. S recepčním si pohovořte o všem, co máte na seznamu. V pokoji si z nočního stolku vezměte fax. Pak vyndejte telefon, šipkami nalistujte „Office“ a tlačítkem „Send“ vytočte číslo. Sejděte dolů do recepce a poptejte se recepčního na další témata, která přibyla na seznamu. Mimo informací vám dá druhý fax (po zeptání se na položku „Mission“). Jděte dozadu ke krbu, kde seděl Momo, a ze země seberte dvě ozubená kolečka. Další dvě jsou na stole.

 Valadilene - město
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pak vyjděte z hotelu až na ulici. Po ní se dejte doleva. Cestou si můžete promluvit s pekařem. Na následující obrazovce se ocitnete před notářovým domem. Ještě než vyjdete schody, z lavičky před domem si můžete vzít noviny. Vystoupejte schody a prozkoumejte automaton. Pákou na hrudi spusťte jeho hlavu, do ruky mu dejte druhý fax a pákou po straně jej aktivujte. U notáře se posaďte do křesla a až bude příležitost, ptejte se na „Mission“. Po rozlučce vyjděte ven z kanceláře. Ještě než opustíte notářův dům, seberte z věšáku u vchodových dveří táhlo. Jděte zpátky po ulici, dokud nezazvoní telefon. Po ukončení rozhovoru se dejte doprava k železným vratům do továrny. Na horní automaton použijte táhlo, natáhněte klíčem spodní automaton a pak pákou na dveřích je otevřete.

 Valadilene - továrna
U kašny se dejte nejprve druhým chodníčkem zleva. Dojdete k přístřešku, kde na podstavci stojí polotovar. Páčkou na prostředním sloupku přivoláte dopravník. Vraťte se ke kašně a jděte prvním chodníčkem zleva do továrny. Uvnitř jděte vpravo a pak do zadního rohu, kde jsou za stroji dveře. Tady jděte na druhou stranu místnosti a táhlem vpravo nahoře spusťte vodní kolo. Pákou na zemi vlevo pak aktivujte výrobní linku. Vraťte se ke vchodovým vratům a pokračujte rovně ke schodišti a od něj dozadu haly. Tady na pásu uvidíte polotovar. Přistupte k vysokozdvižnému vozíku a kliknutím jej aktivujte (obrázek). Pak jděte do dveří za vašimi zády. Tady visí další automaton - Oscar. Spusťte jej navijákem, který je vzadu u ponku. Promluvte si s Oscarem, důležitá je především poslední položka „Production“. Oscar vám dá výrobní kartu. Vyjděte ven a jděte do hlavní haly a po schodišti nahoru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do pracovny dveřmi naproti schodišti. V knihovně pohněte knihou (obrázek) a pak prozkoumejte pracovní stůl. Zde leží nákres lokomotivy, nedokončený Annin dopis Hansovi a upomínky věřitelů. Vyjděte z pracovny, jděte doleva po ochozu a přistupte k ovládacímu pultu nad schůdky. Páčkovým spínačem vpravo aktivujte linku č. 3 (rozsvítí se červená kontrolka), do štěrbiny uprostřed vložte výrobní kartu a levou pákou s černou kuličkou nastavte zlatou barvu na otáčejícím se válci. Pravou pákou s černou kuličkou zahajte výrobu. Pokud jste dali správnou barvu, budete odměněni delším videem výrobního postupu, než při špatné barvě. Sejděte schody a od nich se dejte do pravé části obrazovky až na konec výrobní linky, kde leží nohy pro Oscara. Přineste mu je. Vraťte se ke kašně.

 Valadilene - zahrada a půda
Nyní se vydejte po chodníku naproti (první zprava), kolem domu po jeho pravé straně, kolem vysunovacího žebříku až k zahradnici u bludiště z živého plotu. Chcete-li, prohoďte se zahradnicí dvě věty a pak se od ní dejte vlevo a zatočte na prvním chodníčku ke kamennému umyvadlu, v němž naleznete klíč. Vraťte se k vysunovacímu žebříku a vložte do něj klíč. Vyšplhejte nahoru. Na půdě se dejte nejprve vlevo. Uvnitř psacího stolku naleznete kalamář a Annin deník.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se k oknu a jděte na druhou stranu pak dál dozadu do tmavé části půdy. Zde rozsviťte žárovku. Promluvte si s Momem a až vám dá papír a pero, jděte opět k žárovce. Na trámu s hřebíky uvidíte bílého mamuta vyřezaného do trámu. Prozkoumejte jej a přiložte na něj papír a pero od Moma. Kresbu dejte Momovi (máte ji v druhé části inventáře mezi jinými dokumenty). Pak rychle za ním až k brance na konci města, kterou otevře.

 Valadilene - jeskyně
Pokuste se pohnout stavidlem nad místem, kde sedí Momo. Nepůjde to. Požádejte Moma o pomoc tím, že zvolíte položku „Help“. Momo zlomí trámek. Trámek si vezměte a jděte o obrazovku zpět k potopené pramici a trámkem zkuste vytáhnout pádlo z vody. Opět požádejte o pomoc Moma, který jej vytáhne. Pak se k němu vraťte a požádejte ho o pomoc do třetice. Momo s pádlem otevře stavidlo a vy můžete přejít suché koryto potoka dovnitř do jeskyně (cesta dozadu od místa, kde seděl Moma). Na samém konci jeskyně seberte hračku mamuta (obrázek).

 Valadilene - kostel
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po hlavní ulici jděte na její opačný konec. Cestou si můžete promluvit se staříkem na lavičce. Hlavní dveře kostela jsou zavřené, ale postranní vchod vpravo vzadu je odemčen. Uvnitř dojděte ke kříži na zdi, za ním je schován klíček a tím odemkněte zásuvky v komodě nalevo. Vysunujte zásuvku a sbírejte z nich především děrné štítky. Až vysunete prostřední zásuvku, pootočte klikou vpravo. Zásuvka se ještě více povysune a vy získáte klíč a knězův dopis. Prozkoumejte zbylé dvě zásuvky a vyjděte ven.

Jděte zpět směrem ke hlavnímu vchodu, ale zastavte se na rohu s výtahem. Vystoupejte po schodech, do výklenku vsaďte chybějící ozubená kolečka a zatáhněte za páku. Nahoře vložte do zvoníkových zad kartu s fialovým okrajem. Vraťte se k hlavnímu vchodu kostela a pokračujte od něj rovně až k rodinné hrobce. Do klobouku vložte klíč a vstupte do hrobky. Uvnitř vysuňte rakev pod deskou se jménem Hans Voralberg a vezměte si zvukový váleček a ústřižek z novin.

 Valadilene - nádraží
Zvukový váleček si přehrajte v kanceláři továrny na fonografu v knihovně. Přehrávač se porouchá, vezměte si vršek s loutkami. Vyjděte z továrny a od kašny se dejte druhým chodníkem zprava k nádraží. Uvnitř vlaku čeká Oscar - položte mu otázku „Mission“. Vyjděte z vlaku a přistupte k pokladně. Dostanete lístek a autorizační listinu. Pokud se vrátíte do vlaku a dáte Oscarovi lístek, nebude spokojen, neboť nemáte potvrzenu autorizaci k jízdě. Tu si potvrdíte u notáře, na jehož stole stojí panáček s razítkem. Odklopte mu klobouk, nalijte dovnitř inkoust z kalamáře, autorizační listinu položte na desku a tlačítkem otiskněte razítko.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ještě než vstoupíte do vagónu, projděte po nástupní plošině vagónu na druhou stranu nástupiště. Jděte směrem k lokomotivě. Po pravé straně uvidíte zařízení k natahování péra lokomotivy. Kolem vysuňte teleskopický klíč a pákou aktivujte zařízení. Vstupte do vagónu a jděte do zadní části, kde jsou dvě vitríny a válcový podstavec. Na podstavec položte kruh s loutkami z fonografu, na polici vpravo sošku mamuta a do vitríny vložte oba zvukové válečky. Oskarovi dejte autorizační listinu a lístek.

 Barrockstadt - správce nádraží
Po rozhovoru s Oscarem vystupte z vagónu vlevo (po směru vlaku, je to jeho pravá strana) a jděte dopředu k lokomotivě, až dojdete na místo, kde před sebou uvidíte vysokou hraniční zeď. Kate pronese poznámku o tom, že zařízení vpředu vypadá jako natahovací stroj a že tam bude muset vlak nějak dostat. Pak se vraťte k vagónu a jděte si promluvit s Oscarem. Vystupte z vagónu opět na levou stranu, jděte dozadu vlaku na schodiště. Oblouk doprava vede ven z nádraží, směrem k univerzitě.

Nejprve si ale zaskočte za správcem nádraží. Toho najdete, sejdete-li schody naproti a půjdete-li pak stále doleva. Před správcem seberte ze země hák a popovídejte si s ním, především o ptácích. Vraťte se na schodiště, sejděte oblouk doprava a od něj zatočte vlevo po směru kanálu. Pod schody parkuje loď. Promluvte si s jejími majiteli. Požádejte je o pomoc, aby vás dotáhli k natahovacímu zařízení, cenu za odtažení usmlouváte na 100 dolarů, ale ty stejně nemáte. Vyjděte schody nahoru a vydejte se konečně do univerzity.

 Barrockstadt - univerzita
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve vstupní hale, až budete stát před mamutí kostrou, zatočte vlevo a na konci chodby vstupte do vysokých dveří před vámi. Zde sedí tři rektoři (tak nevím, u nás mají univerzity jen jednoho rektora, možná bude lepší je nazývat děkany ;-) Ti vás důsledně požádají, abyste urychleně s vlakem odjeli. Co se týče peněz, pokud opravíte smyčcové trio na nádvoří, zaplatí vám potřebný obnos. Pak odejděte. O jednu obrazovku dál, vstupte do dveří po Katině levé ruce do knihovny. Sejděte schody a na předposledním stolku pravé řady seberte knížku o amerzonských kukačkách. Potom vyjděte schody zpět nahoru a jděte po ochozu doprava. Uprostřed chodbičky stojí žebřík opřený o police s knihami. Nahoře seberte čtvrtou knihu zprava ze druhé řady shora, jíž je atlas hub.

Jděte do vstupní haly a pak stále rovně, kde si promluvte s profesorem Ponsem. Důležitá je především otázka na Hanse. Nyní je čas se vrátit do vlaku a vypůjčit si mamuta z poličky. Potom zaskočte za správcem a poptejte se ho na Sauvignon. Zjevně ho to rozruší a odejde na oblouk směřující k univerzitě. Jděte za ním a poptejte se znova. Pošle vás za profesorem. Promluvte si tedy s profesorem o Sauvignonu a pak mu dejte mamuta.

 Barrockstadt - laboratoř
Jděte za ním do laboratoře. Za dveřmi vlevo si z otevřené vitríny vezměte zvukový váleček (obrázek). Jděte dopředu laboratoře a na prvním pracovním stole vpravo si přisvojte kleště na zkumavky a lahvičku s práškem z hub. Pak se vydejte za děkany a ptejte se opět na Sauvignon. Tady se dozvíte o jisté utajené skutečnosti, jež má co do činění s jistou malou vinicí a jistou produkcí neurčitého množství vína. Jděte za správcem a řekněte mu, co víte o zdejším Sauvignonu. Ten vám pak ochotně otevře dveře do zahrady. Vypravte se za ním, přejděte druhý oblouk přes koleje a za ním doleva, po zarostlém chodníčku až ke dveřím do zahrady.

 Barrockstadt - hudební altánek
Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konci cesty mezi břízami si utrhněte několik bobulí vinné révy a vraťte se pod oblouk vedoucí přes koleje. Oblouk nepřecházejte, ale jděte doprava až k žebříku, kde kukačkám hoďte na zem bobule. Vyšplhejte nahoru a kleštěmi vytáhněte z hnízda kukaččí vejce. Nyní se vypravte na nádvoří před univerzitu, kde zprava přistupte na ochoz hudebního altánku a obejděte jej na druhou stranu. Tady do pravé misky vah vložte vejce a otočením kola uprostřed otevřete dveře. Dole pod žebříkem přitáhněte páku, jež je po pravé straně velkého hudebního válce. Jděte za děkany a oznamte jim, že jste altán opravili (položka „Money“ v seznamu).

 Barrockstadt - plavební komora
Získané peníze dejte rybářům na lodi. Ti vám hodí klíč od ovládacího pultu plavební komory. Ten je na protější straně nádraží, když od lodi vyjdete schody nahoru a půjdete rovně podél kanálu. Na cedulce je číslo na asistenční službu. Jelikož zdejší telefon nefunguje, zavolejte ze svého mobilu na číslo 276 667 42. Na výzvu zmáčkněte nejprve mřížku, pak číslo 4, odpovídající komoře v Barrockstadtu, potom číslo 2 pro snížení hladiny a potvrďte hvězdičkou.

Bohužel operátor je na dovolené, takže volání bylo vlastně zbytečné. Proto prozkoumejte ovládací pult. Klíč vložte do zámku a na klávesnici zvolte 4, 2 a potvrďte hvězdičkou. Rybářům běžte říct, že jste snížili hladinu, ať najedou do komory (položka „Locks“ na seznamu). Vraťte se k pultu a navolte 4, 1 a potvrďte hvězdičkou. Přejděte kanál po oblouku a jděte dopředu vlaku až k lodi. Rybáře požádejte o lano (položka „Help“) na jehož konec připevněte hák.

 Barrockstadt - zeď
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vypravte se směrem k hraniční zdi. Zazvoní telefon, kde vás profesor zve na přednášku. Jděte do univerzitní haly a po levém schodišti okolo mamuta nahoru do přednáškové haly. Po přednášce si skočte pro mamuta do laboratoře. Nyní konečně zpátky k vlaku. Zde nejprve projděte skrz nástupní plošinu vagónu na druhou stranu kolejí a natáhněte vlak zařízením na začátku lokomotivy. Pak se vraťte do vagónu. Mamuta dejte zpět na poličku a pokud jste tak ještě neučinili, přehrajte si zvukový váleček na fonografu. Pak si promluvte s Oscarem na téma „Mission“.

Když vlak zastaví, vystupte z vagónu vpravo a jděte k budce. Opět je třeba další výjezdní povolení. Vydejte se doleva za budku a do dveří na věž. Ve strážné budce si promluvte s kapitánem. Ten vás poinformuje o nepřátelském špiónovi za zdí. Podívejte se dalekohledem a pravým tlačítkem si zaostřete. Pak prozkoumejte stůl, kde jsou kapitánovy rozbité brýle a skleničky. Do jedné sklenice nasypte houbový prášek a zalijte vínem. Povolení je v kapse. Dejte jej Oscarovi v budce - použijte povolení na budku. Ve vlaku pak dejte Oscarovi lístek a první část návodu na Syberii je úspěšně za námi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V druhé části návodu se příští týden podíváme do průmyslového města Komkolzgrad, které je opakem živoucího Barrockstadtu, a na břeh Aralského jezera, kde uprostřed měsíční krajiny stojí malé lázně. Máte-li nějaké připomínky nebo doplňující otázky k textu, nebojte se je napsat do diskusního fóra pod tímto článkem.

Stáhněte si: Demo (102 MB), Trailer (8 MB), Video (2 MB)
Související články: Recenze, Rozhovor, Novinky

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články