Syberia - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Syberia - návod 2.část

5. 7. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Ve společnosti sličné právničky Kate Walker se v druhém dílu návodu na adventuru Syberia vydáme do průmyslového města Komkolzgrad odpálit raketu a poté na břeh Aralského jezera do malých lázní.

Autor: Nukem
Publikováno: 5.července 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přestože je adventura Syberia (recenze) celkově lehkou hrou, není vůbec ostudou, když se vám povede nějaký menší předmět přehlédnout, či přeslechnout nějakou důležitou informaci v rozhovoru. Stačí pak jedním očkem nahlédnout do našeho návodu a zase to dál zkusit po svém. Ještě než přistoupíme k samotné hře, chtěl bych upozornit, že směr bude udáván z pohledu hráče. Dále, pokud jste si nepovšimli, postavu můžete urychlit klasickým dvojklikem. Některé listiny, pokud nejsou v prvním inventáři, leží v inventáři pro dokumenty (Personal file), kde lze zvolit mód pro vybrání nebo pro čtení.

Nyní přinášíme návod na druhou polovinu hry, předchozí část návodu na úvodní dvě kapitolu Syberie naleznete zde. Takže mi nezbývá než popřát krásné chvíle strávené ve společnosti Kate Walker a této báječné hry.

 Komkolzgrad
Vystupte z vlaku a běžte za Oskarem k lokomotivě. Pak pokračujte dopředu k ocelovému kolosu v podobě sovětského úderníka. V něm je instalováno natahovací zařízení. Vyšplhejte po žebříku do kabiny. Z poličky si vezměte zvukový váleček, nákres úderníka a páku. Po vaší pravici je ovládací pult kolosu. Páku zasuňte do štěrbiny a kliknutím na horní část štěrbiny jí nakloňte dopředu. Kolos se pohne. Posuňte jej ještě jednou, aby dojel k lokomotivě, pak stisknutím červeného tlačítka natáhněte lokomotivu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dojeďte s kolosem na původní místo a vystupte. Až zloděj odběhne, vraťte se do vagónu. V jeho zadní části osvoboďte Oskara z pout a ze země seberte pákové kleště. Chcete-li, přehrajte si ještě zvukový váleček. Potom se vraťte do kolosu a popojeďte jednou dopředu. Vystupte z kabiny, přeskočte naproti na římsu a kleštěmi si prostříhejte otvor v plechové stěně. Uvnitř v regálu s plynovými láhvemi si vezměte cívku, vraťte se zpátky do kabiny kolosu a popojeďte s ním nazpět. Nyní se vydejte do zadní části nástupiště, kde najdete páku k výtahu do podzemí.

 Komkolzgrad - průmyslový komplex
V podzemí, kousek od výtahu naleznete generátor. Vložte do něj cívku a posunutím páčky před cívkou jej aktivujte. Nyní se můžete vydat na opačný konec štoly a výtahem vyjet nahoru. Od výtahu jděte doprava k varhanám. Na pultu varhan naleznete šroubovák. Vraťte se k výtahu a jděte rovně. Z žebříku, ob jednu obrazovku, dál odšroubujte ceduli, vyšplhejte nahoru a vstupte do buňky po Katine levici. Uvnitř vyslechněte Borodina.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po rozhovoru sešplhejte dolů a zajděte se podívat do buňky, kterou Borodin spustil. Na jejím konci naleznete desky s výstřižky z novin a dopisy. Až si je prohlédnete, zavolejte matce. Ta vám za pomoci své nové známosti řekne, kde se nyní může Helena Romanski nacházet. Běžte to říci Borodinovi (použijte položku „Aralbad“ a pak „Misson“ ze seznamu). Pak vyjděte ven a nastupte do dálkově ovládané kabiny na plošině vlevo od Borodinovy buňky.

 Komkolzgrad - kosmodrom
Tady jděte jedinou cestou ke schodům vedoucím nahoru, ty vystoupejte a od nich se dejte doprava. Vstupte do jednoho stupně rakety a pohovořte si s opilým Charovem. Vzadu na zemi seberte láhev vodky. Vraťte se do kabiny a z poličky nad stolem, kde seděl Charov, si vezměte klíček. Vyjděte ven, sejděte po schůdkách před plošinu a zamiřte dopředu směrem k Charovovi. Na rohu plošiny otočte kruhovým ventilem. Vraťte se na plošinu a přistupte k ovládacímu pultu jeřábu. Klíček vložte do zámku a posuňte nádobu, ve které Charov leží, doleva a pak dopředu. Třetí páčkou spusťte sprchu. Promluvte si s o něco střízlivějším Charovem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pak jděte doprava k odpalovací rampě. Tady opět doprava, kde objevíte vzducholoď. Vraťte se k Charovovi a zeptejte se ho na ní. Dá vám klíček. Jděte ke vzducholodi a po schodech vystoupejte ke kabině. Tu odemkněte a uvnitř pohněte pákou vpravo od mechanického pilota. Vraťte se k rozcestí před odpalovací rampou a dejte se doleva. Přijde sem i Charov, promluvte si s ním.

 Komkolzgrad - odpal rakety
Pak vystoupejte po schodech nahoru do zeleně osvětleného velínu nad vámi. Přistupte k pultu. Klíč z pultu vložte do zámku, pod páčkovým vypínačem odklopte obdélníkový kryt a připojte dva drátky k pojistkám. Pak přepněte spínač do polohy „I“. Vyjměte nádobku na krev (vpravo od krytu s dráty) a tu použijte na Charova. Nádobku vraťte na své místo a stiskněte první spínač zleva pro vyzdvižení kabiny, pak následující spínač pro kontrolu krve. Tu přístroj odmítne kvůli alkoholu. Klikněte proto na trn v nádobce. Znovu otestujte krev, pak třetím tlačítkem dopravte kabinu k nástupní rampě. Na pokyn Charova raketu odpalte posledním tlačítkem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se na rozcestí před odpalovací rampou a seberte ze země kliku, kterou sem Charov hodil. Jděte na zpět až před schody, po kterých jste sem po příjezdu přišli a vyjděte schody v zadní části, (svítí nad nimi červené světlo - obrázek). Do sirény před klecí s orlem vložte kliku. Pak se vraťte do kabiny vzducholodi a pohněte pákou.

 Aralsbad
Vstupte do recepce hotelu. Jelikož recepční není moc sdílný, bude nutné jej odstranit. Tedy stačí, když odběhne z recepce. Jděte od recepce doleva a na protější stranu haly. Zde za dřevěnými dveřmi vlevo (obrázek) seberte z police zelenou láhev s čisticím přípravkem, jehož obsah nalijte do kašny venku. Vraťte se do recepce a odhrňte závěs z okna, aby si recepční kašny všiml, když s ním budete chtít znovu navázat rozhovor (přivolejte si ho zvonkem v rohu pultu).

Nyní je čas mrknout se za pult. Z hromádky vpravo si vezměte prospekt z hotelu Kronsky. Pak se podívejte do návštěvní knihy a hledejte poslední záznam Heleny Romanské a její číselný kód (je to 1270). Nakonec si červeným tlačítkem pod návštěvní knihou otevřete dveře do lázeňské části hotelu.

 Aralsbad - lázně
Obrázek zdroj: tisková zpráva Před bazénem jděte vlevo a u baru si popovídejte s Jamesem. O obrazovku dál přistupte k ovládacímu pultu u mříží, na klávesnici navolte kód 1270 a pohněte pákou. Bohužel se mříže neotevřely. Pokračujte dál okolo bazénu. Na rozcestí se dejte nejprve vlevo do slepé chodby, kde ze servírovacího stolku seberte sklenici. Vraťte se na rozcestí a pokračujte doprava, kde vstupte do otevřených dveří od šatny. Zde na zemi leží kartička s dalším kódem (0968). Kódem otevřete mříže. Ještě než vyjdete ven, vezměte si z věšáku vpravo masku. Venku jděte po molu až k altánu. Ještě než si uvnitř promluvíte s Helenou, sejměte zvonek ze závěsu, který stojí vlevo u lampy.

Po rozhovoru se vraťte ke vstupním dveřím do hotelu, kde na prázdný závěs pověste zvonek a zazvoňte. Jděte za Jamesem a promluvte si s ním. Až James přiveze Helenu, vysvětlete jí, proč jste tady. Měli byste se dozvědět o tom, že Helena nemá v pořádku hlasivky, jedině pokud by vypila koktejl, který jí kdysi namíchal jeden barman na turné v Paříži. Opět přichází na řadu telefon. Podívejte se do prospektu z hotelu Kronsky a vytočte číslo, jež je zde napsané (464 336 43). Dozvíte se recept na onen zázračný koktejl (vodka, blue curacao, citrón, med a led). Pokud stále stojíte za barem naproti Heleně, otevřete výklopná dvířka pod pultem a vezměte si citrón a med. Med je ovšem zcukernatělý.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte proto směrem k šatně a pak dále kolem bazénu. Za šachisty je bazének s vodou. Ventilem vlevo do něj pusťte horkou vodu a do ní pak vložte med. Přistupte k míchací části baru. Plánek je srolován mezi hadičkami. Citrón, med a vodku vložte na prázdná místa mezi ostatní láhve, viz obrázek. Bar zapněte tlačítkem „I/0“, pak stiskněte druhou klávesu zleva na malé klávesnici, nateče vodka, potom překlopte páčku z basového klíče na houslový a stiskněte třetí klávesu zleva, nateče curacao. Potom tlačítko se symbolem vločky pro led, pak tlačítko pro citrón, vedle citrónu tlačítko pro med a míchací a servírovací tlačítko vedle medu (plánek uvidíte na přiloženém obrázku). Jinak na pořadí ingrediencí nezáleží. Jelikož si Helena nevěří, položte sklenici na pravý roh baru a klikněte na Helenu.

 Komkolzgrad - opera
Po nepříliš vydařeném závěru opery, dojděte ke kleci a zámek u dveří uštípněte kleštěmi. Varhaníkovi odšroubujte ruce a jděte za Helenou. Nastupte do výtahu vpravo vzadu. Je to výtah, kudy jste se sem na začátku dostali. Jděte na začátek štoly a přivolejte výtah.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po výbuchu jděte opět na začátek štoly a vlezte do ventilační roury vpravo. Nahoře, v levé části obrazovky si z bedny vezměte výbušninu a běžte k vlaku. V lokomotivě čeká Oscar, promluvte si s ním a pak nastupte do vagónu. Po telefonátu opět vystupte a jděte se zeptat Oscara, co se děje. Pak běžte k ocelovému kolosu a připevněte na něj nálož.

 Aralsbad - závěr
Natáhněte lokomotivu a zeptejte se Oscara, zda můžete vyrazit („Mission“). Přiběhne recepční se zprávou, že máte na recepci balíček. Běžte si jej vyzvednout, leží na pultu vedle televize. Jděte k baru a rozlučte se s Helenou. Pak vyjděte ven na začátek mola (masku dnes nepotřebujete). Zde na lavičce sedí muž, kvůli kterému to vše začalo, Hans Voralberg (obrázek).

Další krásný příběh je u konce. Pro nás možná trochu krátký, pro Kate Walker se do posledního okamžiku zdál být nekonečný. Děkujeme, pane Sokale.

Stáhněte si: Demo (102 MB), Trailer (8 MB), Video (2 MB)
Související články: Recenze, Návod 1.díl, Rozhovor, Novinky

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články