Warcraft III: Frozen Throne návod 2.díl
zdroj: tisková zpráva

Warcraft III: Frozen Throne návod 2.díl

11. 7. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Po strhujícím závěru první kampaně v datadisku pro Warcraft III se tentokrát budeme chopit velení nad elfí rasou, která si říká Blood Elves. Řešení sedmi misí doprovází mapky s označením klíčových lokací.

Autor: Levis
Publikováno: 11.července 2003


Po roce od původní hry vyšel první oficiální datadisk The Frozen Throne (recenze) k jedné z nejlepších real-time strategií minulého roku - Warcraft III: Reign of Chaos. Po strhujícím závěru první kampaně s podtitulem Terror of the Tides, kterou jsme si prošli v 1.dílu návodu, se nyní budeme chopit velení nad elfí rasou, která si nyní říká Blood Elves. Magie, která je kdysi udržovala při síle, je pryč. Zmizela spolu s princem Arthasem a armádou Nemrtvých, kteří zničili vše, co elfové v Azerothu po staletí budovali. Nikdy ale nebudou volní - teď musí generaci po generaci odpykávat svůj dávný příslib oddanosti lidskému plemeni a jeho válečným choutkám. Následuje příběh o mladém princi Kaelovi. A ještě než začnete za pomoci doprovodných mapek hrát, dovolil bych si opět nabídnout pár tipů - tentokrát k jednotlivým hrdinům.

 Schopnosti hrdinů
V druhé kampani The Frozen Throne budete mít možnost kontrolovat dohromady čtyři hrdiny. Princ Kael je prvním z nich. První z jeho užitečných schopností je Flame Strike. Kouzlo spočívá v tom, že na určené místo tři vteřiny sesílá ohnivé plameny z nebe. Banish začaruje nepřátelskou jednotku a o polovinu tak zpomalí její pohyb. Terč navíc nemůže útočit, pouze kouzlit - a všechna kouzla na něj seslaná mají mnohem větší efekt než obvykle. Siphon Mana vašemu protivníkovi pro změnu ubírá manu. A konečně poslední - Phoenix - vykouzlí magického fénixe, který bude drtivou silou z nebe zasahovat do všech (nejen) pozemních bitev.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Lady Vashj je Naga. To znamená například možnost pohybu ve vodě. Forked Lightning funguje stejně jako Chain Lightning - tedy vyšle blesk šířící se po třech nejbližších nepřátelských jednotkách. Frost Arrows jsou šípy zpomalující a zraňující váš cíl. Mana Shield vytvoří štít chránící vaše zdraví za pomoci zásoby many. A Tornado se hodí proti budovám i jednotkám, protože kromě ubírání zdraví zvládá i vynášet nepřátele do vzduchu (a tím jim na několik vteřin znemožnit účast v boji).

A protože Illidana už určitě znáte z původní hry, podívejme se nyní na zoubek Akamovi. Toho budete sice ovládat až v poslední misi, ale i tak se vyplatí vědět, co všechno umí. Chain Lightning jsem zmiňoval již výše. Feral Spirit vyvolá dva vlky, kteří s vámi budou po omezenou dobu bojovat (jistě zavzpomínáte na Thralla). Shadow Strike okamžitě zraní nepřítele a ještě několik vteřin poté mu ubírá zdraví. A nakonec Resurrection jednoduše vašeho hrdinu opět přivede k životu

Alliance Campaign: The Curse of the Blood Elves

 1. mise - Misconceptions
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nudná a zdlouhavá mise hned na začátek. S princem Kaelem jste se seznámili už v minulé kampani, takže tušíte, čeho je schopen. Cílem této úrovně je opravit tři dalaranské observatoře (1,2,3), díky kterým budou mít elfí spojenci lepší přehled o útočné frontě Nemrtvých. Rad je zde málo - choďte vždy s hrdinou vpřed a nenechte dopustit, aby se vašemu stavíkovi cokoliv stalo. Během mise se setkáte s optional questem, za jehož splnění budete odměněni horou zlaťáků. Rozhodněte se sami, osobně bych ho plnit ale nedoporučoval - je příliš naročný a zdlouhavý.

Až projdete východní břeh, Naga vám pomohou přebrodit se na protější ostrov. Založte zde základnu a dobře ji opevněte. Západně od vás se kromě druhé observatoře nachází také tvrz Nemrtvých (4). Protože vám nedá pokoj, dokud ji nezničíte, doporučuji už klasicky vytrénovat armádu a nepřítele (alespoň) odříznout od možnosti budovat vojska. Třetí observatoř se nachází úplně na severozápadě a cestu k ní střeží spousta příšer.

 2. mise - A Dark Covenant
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Teror pokračuje. Tentokrát to vypadá, že lidé vás posílají do záhuby. Nevěšte hlavy. Na mapě máte několik základen, u kterých těžíte (2,3,4,5,6). Okamžitě je napadnou Nemrtví - nesnažte se, útok odrazit nemůžete, raději vyčkejte, co se stane po ztrátě poslední tvrze. Naga vám totiž přijdou na pomoc, jsou to ohromně silné jednotky. Nyní máte armádu, ale není kde těžit zlato. Vyberte si jednu z vašich bývalých základen (třeba tu, která je na mapce označená jako č. 1). Naga ji samotní nezískají zpět, pošlete proto Kaela a přeživší jednotky nalodit do přístavu. Naga do lodí nemusí, umí se pohybovat i po vodě (a velice rychle). Na ostrůvku (1) si ale nechte lukostřelce a hipogryfy v záloze, budou totiž čelit náletům Nemrtvých.

Po dobytí základny na jihu (2) tam začněte budovat vaši tvrz. Já jsem v tuto chvíli poslal mé jednotky (včetně obou hrdinů) zničit i druhé opevnění západněji (3). Můžete ale počkat a zničit ho až časem. K úspěšnému ukončení mise budete muset roznést na kopytech ještě třetího protivníka (4) - opět Nemrtví (barva zelená). Ti už mají vlastního hrdinu, takže při zahájení ofenzivy buďte opatrní. Také nezapomínejte na vaši pevnost na ostrůvku v prostředku mapy - často bude muset čelit napadnutí ze strany Nemrtvých.

 3. mise - The Dungeons of Dalaran
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Lady Vashj vás na svou vlastní zodpovědnost zprostila vězení a pomohla vám tak utéct jisté smrti. Za to ji patří (určitě nejen mé) sympatie. Teď musíte v jejím doprovodu osvobodit zbylé elfy z jejich vězení. Co bude následovat, jste si jistě domysleli z intra. Nemrhejte časem - hned vlevo vedle vaší cely (1) je první z elfů, které musíte dostat na svobodu. Stačí rozbit magickou ohradu, která mu byla přičarována. Nyní určitě nepokračujte vlevo, museli byste zbytečně bojovat s davem smrtících pavouků (2). Běžte opačným směrem, cestou pobijete několik stráží a setkáte se s optional questem o padlých kouzelnících (radím neplnit).

Za chvíli překročíte most (3) vedoucí na druhou stranu vězění a jste ve velké místnosti (4). V klecích jsou zamknutá dvě velká zvířata - pusťte je na svobodu zničením páky vedle cely (pokud tak ovšem učiníte, budete se s nimi za chvíli muset vypořádat sami). Opodál stojí dva golemové hlídající svitek many, doporučuji vám ho nebrat :) Pokračujte po cestě, setkáte se mimojiné s tajnou úrovní. Cíl do ní otevírá hudební hádanka spočívající ve šlapání na tři stojany. Až najdete správné pořadí (a tím pádem správnou melodii), otevřou se vám dveře do bláznivé místnosti plné létajících ovcí. Avšak na to, co udělat zde, musíte přijít sami. Mise pokračuje, osvobodíte i čtvrtého elfa a ve finální bitvě (5) s vašimi vězniteli budete čelit například ohromně silným golemům.

 Tajný level - The Crossing
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Naprosto dokonale navrhnutá úroveň, klekám před Blizzardem. Ačkoliv je označená jako Secret Level, bez jejího úspěšného splnění dál jít nemůžete. Na jihu mapy je portál (1), kterým prochází veškeré elfstvo uvězněné v dalaranských kobkách. Na severu je položena základna (2) vašeho protivníka. Ten bude se stále se zvyšující intenzitou vysílat sebevražedné jednotky, aby zničili váš portál. Úkol je následující - zadržte ho na jak dlouho to jen půjde. K dispozici máte tři stavíky, se kterými můžete úplně nerušeně budovat věže kolem cesty. Jak zjistíte po minutě hraní, nápad je přímo geniální. Stavte tedy jak jen to jde, ve finále budete mít k dispozici pět druhů věží. Taktiku doporučit nelze, žádná asi neexistuje. Hrdiny používejte ke zpomalování těch protivníků, kteří se probijí až přímo k vaší bráně. A i ta něco snese.

 4. mise - The Search for Illidan
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zábava zdaleka nekončí, po předchozí úrovni přichází další jí podobná. Ovládáte jen vaše dva hrdiny. Přes mapu putuje klec (1), ve které je uvězněn Illidan. Minihra se hraje následovně - klec putuje směrem, který určuje hrdina stojící poblíž. Pokud je to váš nepřítel (konkrétně Maiev), směřuje do elfí základny (2). Musíte zabránit tomu, aby se to stalo. Z obou základen vybíhají desítky nejrůznějších jednotek a na mapě se pak střetávají - to ovlivnit nemůžete. Postarejte se tedy o to, aby klec směřovala vždy směrem do vaší základny (3). Protože je pomalá, bude to chvíli trvat. Když se přiblíží Maiev, za každou cenu ji zničte (nejlépe se tak dá udělat uprostřed bojové vřavy ostatních sil). S trochou štěstí se vám také podaří vaše hrdiny dostat na vyšší úroveň a užít si tak jejich speciální kouzla šesté úrovně.

 5. mise - Gates of the Abyss
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Těžká a zdlouhavá úroveň, ve které musíte pomocí Illidanových schopností zavřít čtyři brány (2,3,4,5) vytvořené Plamennou legií. K tomu bude bohužel potřeba celou armádu (1), takže musíte začít ihned. Illidanovo čarování trvá vždy tři minuty a po tu dobu z brány vylézají nejrůznější stvoření. Tím pádem je nutné s sebou mít všechny hrdiny a hrst ostatních bojovníků při ruce, protože sami byste to určitě nezvládli. Illidana navíc během tohoto procesu nemůžete ovládat.

Pokud jste se podívali na přiloženou mapku, určitě jste objevili další základny. Jedna je draeneiů a jedna orků; a právě orkové na vás budou často podnikávat nájezdy. Rozhodnete-li se postavit se na stranu draeneiů a pomoci jim orky zneškodnit, budou stát na vaší straně při bitvě s monstry z portálů. Osobně bych tento optional quest opět označil za zdlouhavý proces - věnovat se jen bránám bude jistější a rychlejší.

 6. mise - Shards of the Alliance
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bezpochyby nejtěžší mise, se kterou jste se zatím v datadisku setkali. Cílem je zabít hlavního bosse, který dřímá na trůně na severu mapy. K tomu ale budete muset splnit nespočet dalších menších úkolů. Lady Vashj začíná ve vedlejším rohu mapy (2), takže útoky její a Kaelové (1) budete muset vést samostatně. Pozdějí se vám (zhruba uprostřed mapy) nabídne možnost vyčarovat mezi oběma stranama most (3). V této úrovni netěžíte a zlata je relativně málo, takže opatrně s jeho plýtváním na nové jednotky. Několikrát se v průběhu mise setkáte s dobýváním základny/místa, které je chráněno kouzelní zdí. Tu sice lze překročit, ale pokud tak učiníte, schytáte naprosto nepředstavitelnou salvu ze supersilných katapultů po obou jejích stranách. Zeď udržují na živu generátory, které se obyčejně nacházejí za ní.

Jediná šance ony zdroje energie zničit se vám tedy naskytne v případě, že na ně pošlete všechny svoje hrdiny. Mezi partu pro tuto misi patří také vyjímka zvaná Draenei (4) - místní rasa, odvěky bojující proti temným pánům (viz předchozí úroveň). Dnes bude stát po vašem boku. Její hrdina je pekelně vypracovaný na desáté úrovni a umí používat nám už známá a užitečná kouzla. Pokračujte tedy po mapě na sever, jak jen to jde. A nezapomínejte, že až se propracujte k vašim cílům (5,6,7), budou vám čelit nejen oni, ale také jejich přisluhovači. Ten pojem zahrnuje mimo jiné velké kamenné golemy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Uložená pozice
Pro všechny případy je stejně jako u první části návodu přiložená uložená pozice s možností zahrát si zpětně jakoukoliv misi z úvodních dvou kampaní. Nakopírujte jej do vašeho '/Warcraft III/save/Profile1' adresáře a přepište původní soubory (pokud si je samozřejmě nechcete zazálohovat).

A máme za sebou druhou část The Frozen Throne. Příběh vrcholí a my se vracíme do Azerothu na návštěvu za králem Arthasem. Není ale sám, kdo pase po moci ledového trůnu v Northrendu - protože jak již teď jistě sami víte, pokud sílu nezíská Illidan, znamená to jeho konec. Nashledanou zhruba za týden.

Stáhněte si k datadisku: Cheaty, Screenshoty

Stáhněte si k původní hře: Demo, Patch, Bonusové mapy, Movie trailer, Cheaty

Související články: Recenze (7/2003), Návod - ostatní díly, První dojmy z multiplayeru (3/2003), Warcraft III recenze (6/2002), Warcraft III průvodce multiplayerem, Rozhovor o české lokalizaci, Warcraft III návod, Novinky



Levis
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars (všechny články autora)

 
 
Levis

Nejnovější články