Akce Gears of War na Unreal enginu 3 i pro PC
zdroj: tisková zpráva

Akce Gears of War na Unreal enginu 3 i pro PC

24. 5. 2005 18:18 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoliv se šířily zvěsti, že dost zajímavý projekt od Epic Games s názvem Gears of War (E3 trailer) vznikne jen pro konzoli Xbox 360, bylo posléze viceprezidentem Microsoftu J.Allardem oficiálně potvrzeno jeho vydání také pro platformu PC.

Ona proklamovaná exkluzivita se tedy opět týkala jen konzolí, tzn. že hra nevyjde pro PS3 apod. Jelikož má výše uvedená vývojářská grupa velice bohaté zkušenosti s FPS žánrem, trochu překvapí, že se bude jednat o third-person střílečku, navíc s taktickými prvky.

Gears of War bude jednou z prvních her poháněných Unreal enginem 3.0 (ano, to je ta co ji předváděly starší obrázky technologie). Zaměří se primárně singleplayerovou kampaň, která má výrazně těžit ze služby Xbox Live skrze eventuální přidání dalších tří hráčů do akce pro následné kooperativní hrátky. Příběh se má odehrávat na kdysi poklidné planetě Sera (ne nepodobné naší Zemi), na které dojde k velkému pozdvižení po nálezu nových a silných zdrojů energie, kvůli nimž posléze vypukne ostrý válečný konflikt. A ten má zase za následek probuzení nebezpečných organismů - z oči v očím kterým se lidé urychleně sjednocují a formují koalici se speciálními vojenskými složkami nazvanými Gears.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V akci bude hrát velkou roli interakce prostředí, tady ve smyslu vašeho nutného krytí a schovávání, které má být vše prostupující – trochu ve stylu hry kill.switch. Konečně stejně co v uvedené akci od Namco i tady nemá chybět "střelba naslepo". Koncepce hry je tvůrci popsána celkem výstižně jako "stop-and-pop" namísto klasického "run-and-gun". Samozřejmě, že v akci nebudete sami a vaše konání půjde rámcově provázat s aktivitami dalších vojáků, resp. spolubojovníků. Vedle místy značně hektické střelby z dostupných zbraní se máme dočkat i alternativy boje na blízko (pravděpodobně nějaké výpady pažbou, apod.) a zajímavého prvku známého např. ze hry Resident Evil 4. V určitém okamžiku bude potřeba provést nějakou kontextovou akci, jež bude odvislá od včasného stisknutí požadovaného tlačítka.

Opětovně se tvrdí, že nás čekají skutečné audiovizuální orgie, v nichž vynikne realistická struktura a detailnost prostředí, úchvatná hra světla a stínu (tady zejména v nočních misích) a skutečně olbřímí monstra, s nimiž tu máte mít pravidelně tu čest. Nejenom díky uvedenému by hra mohla mít kvalitní atmosféru, ostatně v bestiáři se mají nalézat vskutku obludné hmyzí kreace, evokující podobné vystoupení ve filmu Hvězdná pěchota. Buď jak buď si musíme počkat až na rok 2006, v jehož průběhu se Gears of War objeví na trhu. Zatím není rozhodnuto, jestli vyjde dříve verze pro PC nebo Xbox 360, ale pravděpodobnější je druhá varianta.

Update 26.5. - Mark Rein z Epicu reagoval prohlášením, že Gears of War vyvíjí primárně pro Xbox 360 a že PC verze, která není vůbec jistá ani dohodnutá s Microsoftem, hned tak nevznikne. Takže čekejme asi podobný scénář jako s HALO, tzn. zpoždění PC verze o nějaké dva roky.
zdroj: GameSpot, EuroGamer, PR

martin

Nejnovější články