Detaily o DOOM III multiplayeru + obrázky
zdroj: tisková zpráva

Detaily o DOOM III multiplayeru + obrázky

14. 8. 2003 19:19 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Ve městě Dallas v americkém státu Texas se ode dneška koná síťová party QuakeCon, která je takovou větší a známější obdobou domácích akcí typu PG Challenge.

Letošní QuakeCon je však výjimečný tím, že si na něm každý z účastníků může poprvé vyzkoušet multiplayer v DOOM III. Ten původně v této očekávané akční hře neměl být obsažen, ale nakonec ho tam id Software ve spolupráci se Splash Damage (tvůrci Enemy Territory) přidali - viz dřívější články. Nepůjde o nic extra komplexního, pouze pár deathmatchových módů a Last Man Standing (žádné CTF), zkrátka aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Nicméně i za takové situace zůstává DOOM III středem zájmu a proto vydavatel Activision před okamžikem oficiálně uvolnil dva obrázky zobrazující síťový level z QuakeCon dema, které u nás můžete jako jedni z prvních lidí na světě obdivovat ve vysoké kvalitě a rozlišení 1600x1200.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Na HomeLanu, GameSpotu, PC.IGN a GameSpy aktuálně publikovali první dojmy z hraní tohoto sci-fi atmosférou oplývajícího a místy industriálního levelu, který až na pár interaktivních prvků nepřináší z hlediska hratelnosti nic moc inovativního, co by nebylo k vidění už v předchozích síťových titulech od id Software. Zklamáním může být pro někoho fakt, že multiplayer v DOOM III podporuje kvůli vysokým HW nárokům pouze bitvy čtyř hráčů, kteří si to rozdají s pistolí, brokovnicí, kulometem, plasma gunem nebo raketometem. Nejen v případě vyčerpání nábojů existuje možnost použít své vlastní pěsti, z nichž se ale stává silná zbraň až tehdy, seberete-li oblíbený Berserker power-up znásobující jejich účinnost i rychlost pohybu. Takže k zabití protivníka pak obvykle stačí jediná rána a vše je doprovázeno řevem a speciálním módem vidění jako ve starém Doomovi.

Počítače na QuakeConu vybavené 2GHz procesorem a GeForce FX 5900 grafikou měly uzamčeno rozlišení na dnes už podprůměrné hodnoty 640x480 s vypnutým antialiasingem, ale i přesto prý vypadala grafika DOOMa trojky velmi slušně - především detailní modely postav a věrohodné textury, což není po shlédnutí trailerů žádné překvapení. Důvod pro tento krok ze strany pořadatelů QuakeConu si vysvětluji jedině tak, že hra ještě není plně optimalizovaná, protože byla odložena až na začátek příštího roku, a nechtěli ji asi předvádět trhající se ve vysokém rozlišení.

V multiplayerovém demu byl jinak přítomen i tzv. "rag-doll" efekt pro realistickou fyziku, který byl do hry údajně přidán až na poslední chvíli, možná jako reakce na obdivuhodné kousky z Half-Life 2 trailerů. Krabicemi nebo barely tedy lze hýbat tlačením nebo výstřelem ze zbraně, stejně jako s odlétajícími mrtvými těly nepřátel. Aneb zhruba to samé, co znáte třeba z Unreal Tournamentu 2003, pouze s tím rozdílem, že zde to nezajišťuje Havok či Karma engine, nýbrž vlastní technologie vyvinutá přímo programátory z id Softu. Možná právě proto se v DOOM III neroztříští při zásahu celé okno, ale pouze praskne část skla jako ve skutečnosti. Novinkou je též absence "use" klávesy pro používání nějakého spínače apod., nyní k nim stačí pouze přistoupit a vše se udělá automaticky.

Kromě toho můžete střelbou vyřadit z provozu část osvětlení a využít temnotu s baterkou nebo viditelnost stínu protihráčů ve svůj prospěch. Spousta lidí bude rovněž kvitovat, že byla kompletně přepracována detekce zásahů. Rozloučit se prý máme s neviditelnou krychlí kolem hráče, která vyhodnocuje, jestli byl model zasažen, i když šla střela úplně mimo, jak to dodnes funguje například v UT2003. Oproti tomu v DOOM III budete muset opravdu pořádně mířit a trefit přesně část těla (resp. polygonu) nepřítele, abyste ho zabili. Ve hře se údajně vyskytnou i situace, kdy se nějaký hráč stihne vyhnout raketě, která mu následně proletí těsně pod rukou a nijak ho přitom nezraní. Uvidíme.
zdroj: PR, Homelan a další

jd

Nejnovější články