Téměř všechny potvory, s nimiž budete mít co do činění, nějakou mají. Většinou jde o nějaké speciální bojové umění vyplývající ze specifické síly a původu onoho stvoření. Zcela jistě ale narazíte i na různá jiná překvápka. Mimochodem, do naší galerie přibylo pár nových ukázek, na nichž jsou zachyceni obyvatelé magického světa v akci.
Kdyby vás zajímaly podrobnosti o schopnostech některých konkrétních jednotek, máte je mít. Například Archandělé budou umět vzkřísit zdecimované přátelské jednotky, přičemž množství vzkříšených se odvíjí od jejich HP a také od počtu Archandělů ve vaší skupině. Tuto schopnost můžete během aktuálního souboje využít pouze jedinkrát. Počítejte přitom, že vás bude stát tah. Další jednotky, tzv. "Familiars", dokáží odebrat určitou část many soupeřovu hrdinovi (množství se určuje podle počtu jednotek a jejich přírůstku). Narozdíl od předchozí schopností je tato automatická, tudíž ji neaktivuje hráč, nýbrž sama postavička. A navíc ani nic nestojí.
Dále tu máme jednotky zvané "War Dancers". Jak už jejich pojmenování napovídá, tito chlapíci se umějí velmi obratně otáčet se svými dvěma meči. Vampýři se zase umějí uzdravovat a v lepším případě je lze využít i pro vzkříšení padlých kolegů za cenu trochy životní energie vysáté z úspěšně pokořeného protivníka. Mágové, stejně jako Hydry, zvládnou na jeden tah zlikvidovat hned několik nepřátel. Jejich útok je specifický v tom, že se vede od místa, kde stojí a pokračuje dál do pole. Jednotky nacházející v postižené oblasti (ať už jsou nepřátelské nebo přátelské) budou zasaženy. Rozdíl mezi Hydrou a Mágem je v pojetí útoku. Mág má kouzla, Hydra šest hlav.
zdroj: TTG