Podle Dana Irishe z Relic Entertainment bude hra podobně jako její předchůdce obsahovat zhruba patnáct lineárně laděných a hodně rozdílných misí plus nezbytný tutoriál. O příběhu tohoto pokračování, který v podstatě navazuje na první díl (1999), jsme se již zmiňovali, dnes se blíže podíváme na jednotlivé lodě.
Mezi novými koráby se objeví modely nezvykle vyhlížející hlavní vaygrské lodě typu F Vaygr Capital Ship (Type F), bojové korvety Vaygr Pulsar Corvette nebo hiigaranské výzvědné lodě Hiigaran Scout (Fighter Type E)
. Samozřejmě jde pouze o malou ukázku toho, co na nás z HW2 vyletí, více se můžete dozvědět třeba na této fansite.
nové obrázkykompletní galerie
Celá hra poběží na zbrusu novém tzv. REACT engine (Relic Entertainment Advanced Core Technology), který má mimo dynamické stínování a řadu speciálních efektů umožňovat i přehrávání filmečků v DivX a značnou modifikovatelnost. Mezi novinky se zařadí třeba větší volnost kamery a pozměněný interface, založený na poloprůhledných menu a panelech, rozmístěných na obrazovce. Díky nim tak budete moci zůstat "ve hře" i při nastavování těch nejmenších detailů. Pokud se naopak v přemíře různých tabulek ztrácíte, určitě vás potěší možnost uživatelského navolení jednotlivých sekcí, potažmo zjednodušení celého ovládání.
V multiplayeru si hráči vyberou za svou stranu buď Hiigarany (exulanty či jejich potomky) nebo rasu vesmírných kočovných bojovníků Vaygrů. Právě kolem obou těchto skupin se bude celý Homeworld 2 točit (více). Multiplayerová část hry prý vznikla především podle dřívějších přání fanoušků. Jak dobrými posluchači vývojáři z Relic Entertainment dokáží být však nezjistíme dříve než na podzim letošního roku, kdy hra vychází pod křídly společnosti Vivendi Universal.