Indiana Jones 2007 - dojmy, obrázky a trailer
zdroj: tisková zpráva

Indiana Jones 2007 - dojmy, obrázky a trailer

10. 5. 2006 17:17 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Ještě to není ani 24 hodin, co jsme vás informovali o tom, že se slavný dobrodruh Indiana Jones chystá proniknout na konzole příští generace a už jsme tu s ním zase, protože se objevily první screenshoty a dojmy redaktorů magazínu IGN, kteří byli svědky 40minutové demonstrace hry.

Ta ještě mimochodem nemá finální název, a tak ji budeme pracovně označovat Indiana Jones 2007, jelikož by měla vyjít v létě příštího roku.

Redaktoři IGN byli prezentací hry evidentně nadšeni, protože jejich dojmy jsou vesměs ódou, a to zejména na technologickou stránku. Jak už jsme uvedli včera, projekt využívá tzv. Euphoria engine, který má na starost chování a AI postaviček. Právě díky tomu se budou figurky pohybovat realisticky. Ale to bychom se opakovali. Další důležitou úlohu bude mít ve hře fyzika. E3 demo nastolilo situaci, jež se odehrávala v čínské čtvrti San Francisca, v roce 1939. Indy zde byl nucen čelit třem nepřátelům, kteří se k němu opatrně blížili, načež zaútočili. Během celého toho mnohaminutového souboje reagovali protivníci na výpady Indyho různě. Má to na svědomí právě skutečnost, že se ve hře nevyskytuje ani jedna klasická animace. Každé gesto, chvat, úder či kop je dílem inteligentního chování postaviček zajištěného Euphoria enginem. Když se vám tak podaří nepřítele srazit k zemi, nejenže pokaždé upadne jinak, ale zároveň se i pokaždé jinak zvedne. Kromě toho rozzuření protivníci neotálejí použít k boji vše, co je zrovna po ruce (stůl, část auta, atd.). Půjde proste o dynamickou hratelnost v pravém slova smyslu. Žádná akce se nezopakuje úplně stejně dvakrát.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jelikož se prezentace odehrávala v čínské čtvrti, asi nikoho nepřekvapí, že se tam všude povalovaly barely narvané zábavní pyrotechnikou. Když pak přijde s takovým barelem něco do styku, včetně nepřítele, můžete se těšit na ohňostroj. Další část dema demonstrovala rovněž dramatickou honičku typickou ulicí San Francisca, při které byly opět náležitě demonstrovány výhody a kvality enginu. Hrdina se v tomto případě vezl na střeše tramvaje, pronásledován dvěma nepřáteli, kteří tak nějak neodhadli své fyzické možnosti anebo rychlost vozidel, když se tam na něj za jízdy sápali a museli vynaložit mnohem víc energie a prostředků, aby na svou kořist dosáhli. Indy s nimi pak bojoval na střeše, balancoval na její hraně při nečekaném skoku na křižovatce nebo poslal nepřátele na silnici. Mimochodem, i síla svalů každé postavy prý bude hrát v určitých situacích významnou roli.

Většinu z popisovaných herních situací můžete na vlastní oči spatřit v tříminutovém traileru (77 MB, QuickTime) ve středním rozlišení, který je pojatý docela originálně, když ho z poloviny naplňují černobílé dobové záběry zpravodajského týdeníku Lucas-Tone news. Kterak v roce 1939 probíhala volba tehdejší Miss nebo jak se Hitler připravoval na válku, na což plynule navazuje Harisson Ford, ať už živý v roli filmového Indiana Jonese, nebo jako počítačový v první adventuře, coby produkt vědeckých výzkumů mágů z laboratoří LucasArts. Jak hlásá zpravodaj, ti právě vyvinuli biomechanický A.I. systém Euphoria, který je vyzdvihován jako hlavní deviza v následujících, už konečně barevných záběrech přímo ze hry (ne nepodobné Godfatherovi).

Pokud jde ještě o onu technickou stránku, hra využívá také technologie ILM (Industrial Light and Magic) pro řešení efektů světla. A tzv. Digital Molecular Matter, což je záležitost zajišťující realistické reakce různých materiálů, např. dřeva, skla, ledu, apod. Na redaktory IGN tohle všechno značně zapůsobilo, i přes fakt, že hra je momentálně hotova jen z 20%.
zdroj: IGN, GH

korgull

Nejnovější články