Na ně, i vzhledem k jiným skutečnostem, tvůrci reagovali částečným mediálním blackoutem, během kterého v uplynulém třičtvrtěroce nevypustili žádné obrázky (nepočítaje kvanta screenshotů z úniku x let staré MP pre-alfy). Až nyní jich pár spatřilo světlo světa, byť stále nemají punc oficiality. Ten první (vlevo) poslali GSC GameWorld jedné ruské fanstránce coby dárek k jejím narozeninám a měl by snad reprezentovat současnou podobu hry, včetně módního bloom-efektu a HDR. Srovnat si je můžete s třemi dalšími obrázky v galerii, které jsou asi rok staré a zachycují traktor či venkovní scénu se zvířetem a vojákem v DirectX9 verzi renderovacího enginu.
Na nedávném předávání cen Gameland Award byl vývojář Oleg Yavorsky vyzpovídán fanoušky a mimojiné uvedl, že dokončení Stalkera z jejich strany cílí na září 2006, které by se prý mělo v pohodě stihnout (pokud ne, znamenalo by to automatický posun na 2007, s čímž THQ pro jistotu počítali ve finanční zprávě). Jakmile (brzy) dodělají hlavní změny a opravy požadované vydavatelem, rozjedou propagační kampaň a začnou přemýšlet o demu. Nejspíš nabídne jedinou misi a tím pádem bude moc krátké na to, aby naplno ukázalo simulaci života v celém herním světě. Tam si mimochodem zajezdíte i s Moskvičem, přičemž auta ale nebudou hráčem modifikovatelná, protože Stalker by pak byl příliš složitý (ze stejného důvodu bude co nejjednodušeji řešené i vylepšování zbraní nebo "blbuvzdorný" způsob otevírání dveří).