A zdá se, že se na tom nic nezmění ani s vydáním Master of Orion 3. Oproti svým předchůdcům se ale soustředí hlavně na strategické záležitosti, nikoli na management, své hvězdné impérium uvidíte opravdu z hlediska vládce, který se nestará o to, jestli na stanici v jakémsi odlehlém systému dobře těsní dveře. Na to si právě najmete schopné podřízené, které zastoupí počítač - vydávat tak budete spíše obecné rozkazy a oni si je poté vyloží podle svého (doufejme, že správně). Takový počet velitelů na mnoha úrovních vám dává netušené možnosti k podplácení a špionáži, pozor si ale budete muset dávat i na politiku vůči vlastním občanům, kteří nebudou jen tupým stádem, ale mohou se bez problémů vzbouřit a sesadit vás.
Zcela proměněna je i mapa galaxie, která je v 3D, stejně jako engine pro taktický boj vesmírných lodí. V něm slibuje Quicksilver Software boj velkých operačních svazů, kde bude záležet na kvalitě a zkušenosti lodí i posádek. Autoři mají ale ještě hodně času před sebou na dodělání hry - plánované datum vydání je totiž na přelomu let 2001/2002.