Novinky o ruské střílečce Kreed
zdroj: tisková zpráva

Novinky o ruské střílečce Kreed

4. 11. 2002 18:13 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Ruský vývojářský tým Burut v současné době pilně pracuje na FPS Kreed.

Už při oznámení hry loni v dubnu bylo jasné, jakým směrem se bude ubírat. Ačkoliv je Burut studio, které bylo založeno teprve před třemi lety, spolu s domovským vydavatelem Russobit-M se pustili do ambiciózního akčního projektu na způsob též plánovaného Dooma III nebo Unreal II. Samozřejmě o nějaké stylizaci nechce nikdo slyšet ani slovo a Kreed tak má být plnohodnotnou perlou žánru. Pojďme se na ní mrknout blíže.

Již v únoru jste si u nás mohli přečíst zajímavý rozhovor s grafickým designérem hry Aleksejem Vlasovem, který však s předchozím projektem Burutu - RPG Heath nemá nic společného. Ale zpět ke Kreed - její děj je spojen s myšlenkou vzniku a vývoje života ve vesmíru a s jeho rozdělením na temnou a světlou existenci, špatné a dobré. Právě tato záhada se stává předmětem vašeho pátrání a postupu ve hře. Hlavní postava se jmenuje Daniel Grok a je příslušníkem vojenské organizace Legion. S podporou Konfederace, která by se dala přirovnat k dnešní OSN, se zasloužil o zničení insekticidních vetřelců. Jeho - a nyní i vaším - dalším úkolem je osvobodit speciální zónu "Kreed" od nebezpečné osoby, která se tam ukrývá. Kreed je přitom oblast, opředená dávnými mýty o galaktických bojích, a co je však pro současnost podstatnější, nikdo se z ní nevrátil živý. Pro Daniela to příliš neznamená, bere své vyslání jen jako další misi ve službách Legionu. Brzy ale názor změní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Lokace her mají být situovány na paluby kreedských válečných lodí, do dávným měst a jejich špinavých chodeb, na vesmírné základny a do vojenských objektů. Typická přitom budou temná zákoutí, děsivé obrysy a vše zahalující mlha. Kreed je zkrátka světem sám pro sebe a že to nebude jen nějaký pidisvět dokazuje i odhad vývojářů, týkajících se herní doby. Máme si prý zarezervovat 40 až 60 hodin a těšit se asi na devět mísí.

Grafické zpracování titulu je už od pohledu docela příjemné, i když z nějakého zvláštního důvodu jsou nejnovější screenshoty jakoby trochu zašedlé. Kreed běží na vlastním engine od Burutu, tzv. X-Tend, který využívá MS DirectX 8.1 a podporuje řadu moderních prvků. Pomineme-li dnes již vyžadované dynamické stínování a realistickou fyziku, najdeme tu detailně zpracované modely, čítající asi 4000 polygonů a unikátní skeletární systém. Jinými slovy, každá postava má mít jakousi myšlenou kostru, skládající se z asi 120i kostí, podle jejíž možností se charakter pohybuje. Engine má také podporovat rychlé a přesné vykreslování velkých venkovních ploch. Pokud si chcete zahrát kvalitně, přichystejte si PIII 1000 MHz, 512 MB RAM a grafickou kartu jako ATI Radeon 8500 nebo GeForce 3. Minimum pak tvoří PIII 600 MHz, 256 MB RAM a o generaci horší grafické karty.

V Kreed pochopitelně nalezneme několik ras, lišících se od sebe nejen mírou agresivity a bojových schopností, ale také inteligencí. K dispozici má být asi desítka fiktivních zbraní. Součástí hry bude i stylový soundtrack, smixovaný ze stylů new age a ethno, prokládaných temnými industriálními zvuky. Hudba se má plynně měnit podle dění ve hře. Poslední poznámka poputuje na adresu multiplayeru. Pro hraní po síti připravují Burut mody DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag, Tournament, Last Man Standing a Assault. Lokace budou kopírovat místa, prošlá v singleplayerové kampani. Co je však docela pozoruhodné je počet hráčů, kteří si mohou v MP zahrát. Ten totiž není přesně definován ani limitován a jediné, co jej určuje, je kapacita a výkon serveru. Jak to v praxi funguje si již brzy budou moci zájemci vyzkoušet prostřednictvím veřejného betatestu. Samotná hra je naplánována na jaro 2003.
zdroj: TTG

kate

Nejnovější články