Od počátku národů v Rise of Nations
zdroj: tisková zpráva

Od počátku národů v Rise of Nations

1. 11. 2002 10:10 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Když se spojí tým spolutvůrce Civilization Briana Reynoldse a nejmocnější softwarová společnost světa, nemusí výsledek vypadat vůbec špatně.

O tom se vás snaží přesvědčit i nová várka shotů z právě chystané strategie, nazvané Rise of Nations. Ačkoliv půjde především o RTS, tvůrci z Big Huge Games do ní začlenili i prvky a volby z tahovek. Během osmi období vývoje lidstva se tak pokusíme uspět ve virtuálním světě plném nástrah a s jedním z 18i možných národů dojít od doby kamenné až do atomového věku. Stěžejní kostrou titulu bude pět kampaní, každá s vlastním příběhem a danými úkoly. Počítá se i s generátorem náhodných map a multiplayerem. Hra pro nejvýše osm lidí nabídne dvacítku map, každou navíc dostupnou až v sedmi různých velikostech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Rise of Nations poběží na vlastním engine Gibbon, který bude terén modelovat v 3D, většina jednotek a budov pak zůstane dvojrozměrných. Jako v ostatních strategiích tohoto typu se budete muset starat o rozvoj měst, o diplomacii a boje a také o management zdrojů. Nejvíce si přitom musíte dávat pozor na tři věci: jídlo, dřevo a bohatství. Abyste se z jedné vývojové etapy mohli dostat do druhé, musíte dosáhnout požadované úrovně. Vývoj přitom můžete nasměrovat do čtyřech základních oblastí, kterými budou občanství, vojenství (armáda), obchod a věda. Vybraná cesta samozřejmě ovlivní i budoucnost národa. Pokud si zvolíte vojenství, můžete zvýšit početní limit vaší populace a získat nové jednotky. Budete-li se více zajímat o občany, dokážete vybudovat více měst. Obchod vám zase dá možnost zvýšit produkci a věda samozřejmě zpřístupní nové, modernější technologie. Že jedno s druhým úzce souvisí poznáte jistě sami. Největšího rozkvětu dosáhnete pravděpodobně na prahu novověku.

Protože se hra snaží podchytit celé téma hodně globálně, odpadne mnoho piplání s detaily a micro-management. I vaši lidé budou samostatnější. Například pokud je z jednoho úkolu pošlete k jinému a ten splní, vrátí se sami k předchozímu a začnou pokračovat, kde skončili. Dokonce se sami a bez rozkazů zhostí i drobných oprav. Neméně automaticky tomu bude také s armádou. Základní jednotky budou během hraní upgradovány automaticky, podle toho, jak objevujete nové technologie. Na prahu průmyslové éry tak můžete získat například letectvo. Začínáte s dvojplošníky, které se postupem času mění v bombardéry a letouny dnešního typu. O několik let později objeví vaši lidé i nukleární zbraně a naučí se je používat.

Největším konkurentem Microsoftu se tak zase jednou stane opět sám Microsoft, protože vydává jak hodně podobné Age of Empires, tak právě i dnes zmiňovaný Rise of Nations, který by se měl finálně objevit v březnu 2003.
zdroj: Gamespot

kate

Nejnovější články