První ukázka grafického zpracování postapo RPG Wasteland 2
zdroj: tisková zpráva

První ukázka grafického zpracování postapo RPG Wasteland 2

20. 7. 2012 23:20 | Obrázky | autor: Petr Poláček |

Vývojáři z inXile jsou možná s vývojem kickstarterového zázraku jménem Wasteland 2 ještě v začátcích, ale začínají potvrzovat anoncovanou vstřícnost (platící) komunitě a na četné žádosti vypustili první vizuální ukázku přímo ze hry. Ani se mi nechce nazývat to, co vidíte okolo, screenshotem, protože jde spíše o ukázku jednoho z mnoha druhů prostředí (v tomto případě poušť) a stylu, kterým se bude hra ubírat.

Brian Fargo v updatu na Kickstarteruostatně upozorňuje, že vyobrazená scéna postrádá částicové efekty a nebyla prohnaná post-proces filtry, které dost změní vyznění i atmosféru, ale hlavně pak hra nebude vypadat tak papundeklově. A v tomhle Fargo opravdu nekecá. Za zmínku rovněž stojí, že zvolený pohled není fixní a nachází se na spodním konci škály, se kterou hráč bude moci manipulovat dle svých preferencí.

Kickstarter post dále upozorňuje na pozvolné dokončování stránky pro všechny, kteří přispěli, skrze níž bude možné spravovat celou řadu záležitostí, zřejmě kecat do vývoje, upravit informace kvůli případnému odeslání hry a podobně. Nejzajímavější část postu však tvoří krátký textík Koye Vanoteghema, šéfa grafiků Wasteland 2. Vanoteghem upozorňuje na to, že pouštní prostředí je možná základem postapokalyptické stylizace, ale rozhodně to není jediné prostředí, které mají tvůrci v merku.

Inspirováni různým zpracováním postapokalyptického světa ve filmech a dokumentech tvůrci došli k přesvědčení, že je třeba rozšířit stylový záběr a měli by se přitom ohlížet na geografická a geologická hlediska. Arizonská poušť bude asi dost suchá a vyprahlá, ale v tom samém státě vás ve hře čekají i zasněžené vrcholky hor. Naproti tomu, v oblasti kolem LA a dále na jih v Kalifornii bude podnebí trošičku jiné, přímořské, čemuž se vzhled krajiny přizpůsobí. Jak? To se teprve uvidí (a už dříve vydané artworky leccos napoví), ale podobnou diverzitu si tvůrci v rámci tak malého týmu, jaký pracuje na Wasteland 2, mohou dovolit zejména díky spoustě předpřipravených materiálů, které jsou k dispozici v Unity shopu – databází, která umožňuje nakupovat potřebný materiál pro okamžité užití ve vývojovém prostředí.

Pokud vás to zajímá z profesionálního hlediska, určitě si Vanoteghemůmv post přečtěte. Pro hráče je ale důležité, že zatímco různé elementy prostředí tvůrci skládají z velkého množství hotových materiálů, aby dosáhli toho, co chtějí, tak postavy si modelují sami, protože potřebují, aby byly výrazné a po všech směrech perfektně spárované se všemi prvky hry (nastavitelný úhel pohledu kamery apod.). Z prvního obrázku bych ale, být vámi, nesoudil, jak nakonec budou postavy vypadat. Jejich aktuální plastovost je daná absencí již zmíněných efektů. Poznámky a připomínky se ale tvůrcům určitě budou hodit, takže se nestyďte a pěkně jim povězte, co všechno vás trápí.

Nejnovější články