světové války a blízkovýchodních konfliktů, takže se nakonec rozhodli pro období 80. let 20. století, byť onu dobu mírně poupravili. Dvě tehdejší supervelmoce, USA a SSSR, tehdy disponovaly nejvychytanější vojenskou technikou kdy stvořenou, a tak tvůrci zařídili, aby se pustily do křížku. Příběh World in Conflict by měl být, v porovnání třeba s Red Alert 2, mnohem realističtější a uskutečnitelnější, za což vděčíme z velké části spisovateli, expertovi na vojenskou technologii i období studené války, Larrymu Bondovi, který stojí za scénářem.
V průběhu kampaně si zahrajete nejen za Spojené státy a Matičku Rus, ale i za třetí, zatím neodhalenou frakci. Ta bude samozřejmě taktéž založena na reáliích a to samé platí i o všech jednotkách ve hře. Obloha bude křižována vrtulníky Apache, na zemi zase narazíte třeba na ruskou dalekonosnou artilerii a vodní hladina bude čeřena letadlovými loděmi třídy Nimitz. Kromě bojových jednotek se můžete pochopitelně těšit i na řadu podpůrných, jako je třeba satelit odhalující pozice skrytých nepřátel.
Lákavě vypadá multiplayerová možnost připojit se průběžně do hry kdykoliv a s kýmkoliv, jako třeba v Unreal Tournament. Herní mechanismy mají být natolik vybalancované a promyšlené, že nově zalogovaný hráč by neměl být v sebemenší nevýhodě. Obecně má být hra velmi přístupná pro nováčky. Jak zatím vypadá „nejakčnější moderní RTS všech dob“, zjistíte po omrknutí screenshotů v naší galerii, do níž přibylo osmero úchvatných kousků. Jedinou vadou na kráse se tedy stává fakt, že hra se nachází teprve ve fázi pre-alpha a pokud půjde vývoj dle plánu, zahrajeme si World in Conflict až někdy na jaře 2007 (na konec tohoto roku se ale chystá velký betatest multiplayeru). Vyskytnou-li se ovšem jakékoliv komplikace, tvůrci prý nebudou váhat jejich projekt odložit, aby hráčům naservírovali nejpropracovanější hru, kterou kdy vytvořili. A když to říkají autoři Ground Control, není důvod pochybovat!