Válečná vřava v Company of Heroes
zdroj: tisková zpráva

Válečná vřava v Company of Heroes

16. 5. 2006 11:11 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Destrukce.

Všeho, všude a vždy. Jde o jednu z největších ctností chystané RTS Company of Heroes zasazené do prostředí 2. světové války. Vývojáři ze studia Relic Entertainment (Homeworld, Warahmmer 40k: Dawn of War) ovšem jedním dechem dodávají, že jejich titul by neměl být jen o kochání se – demolice prostředí bude mít velký vliv též na hratelnost. Každopádně, v CoH zažijete úžasné vizuální hody, za což se zčásti postarají i funkce podporovaného DirectX 10. Domy se budou za doprovodu realistických efektů bortit pod silou dělostřelectva, dle zákonů sira Newtona z nich budou odlétávat kusy trosek a vojáčci si po seznámení se s bombou zaplachtí několik metrů od vzniklého kráteru.

Zdevastované mapy nezpůsobí jen takové drobnosti jakože džípy při přejíždění děr zpomalí. Do těchto prohlubní se totiž bude moci nakvartýrovat třeba pěchota, čímž se jí zvýší obrana. Díky zničitelnosti prostředí se dá říci, že když tank nenajde cestu dál skrz sídliště, tak si prostě udělá svou vlastní. Pro vychytanou AI by ale bloudění mělo být neznámým pojmem. Jednotky by se měly navzájem krýt, automaticky přizpůsobovat změnám prostředí a v rámci možností i využívat modifikací bojiště ve svůj prospěch. Umělá inteligence za vás misi samozřejmě nedohraje, ale zajistí, aby vaši svěřenci neumírali zbytečně, když zrovna operujete na jiném místě bitevního pole (a jsme zase u obrany).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Velké možnosti v oblasti bourání mají zaručit, že hraní té samé mise by mělo být pokaždé trochu odlišným zážitkem, viz. následující příklad. Odstranění snipera zalezlého v kostele dělostřelectvem je snadné vyřešení problému, ale budova se již stane nevyužitelná. Pokud se rozhodnete chrám boží dobýt pěchotou, může se vám stát, že k němu vojáci ani nedojdou. Ovšem v případě úspěchu získáte praktický strategický bod. Na druhou stranu, až ho opustíte, oponent ho může znovu obsadit...

Těžba surovin pro stavbu základny a výrobu nových jednotek bude probíhat trochu jiným způsobem, než u většiny dnešních RTS, jelikož ve hře nebudou žádné jednotky pro sběr zásob. Prostředky budete obdržovat za držení specifických oblastí pod kontrolou pomocí vojenské síly. Výdělečných teritorií bude několik typů. Palivová vám dodají suroviny pro tvorbu vozidel, muniční budou logicky zdrojem nábojů a území označená jako „živá pracovní síla“ dají hráči možnost trénovat pěchotu. Protože každá jednotka bude v akci spotřebovávat munici, bude se jí muset, jak jste dozajista pochytili z předchozí věty, doplňovat. Mám trochu obavy ze zbytečné frustrace hráče, jež takto může nastat, takže jsem zvědavý, jak to autoři vyřeší. Výsledek bychom měli znát na podzim.
zdroj: GameSpy

moolker

Nejnovější články