Před nedávnem se ji vývojáři rozhodli ještě zjednodušit, ačkoliv to celkové dokončení opět zpozdilo. Hraní začínáte obvyklým zvolením svého druhu, kterých zde tentokrát naleznete, v osmi rasách, šestnáct. Například rasa Cybernetic se ještě dělí na druhy Meklar a Cynoid. Každý druh má vlastní specifikace, animace a jazyk, kterým komunikuje s hráčem, a během hry může ještě přijímat další modifikace. Nových voleb nastavení se dočkaly i veškeré lodě a vylepšené možnosti v ovládání oceníte také při řízení svého impéria. Na druhou stranu se však zjednoduší některé dřívější procesy v ekonomice a výrobě, takže jediné, co zůstane striktně na hráči, má být diplomacie a jednání s Orionským senátem. Ostatní můžete z většiny s klidem přenechat AI svých vůdců.
nové obrázkykompletní galerie
Interface hry se také zjednoduší a má být i intuitivnější, bez desítek nepřehledných oken. Nejvýznamnější bude ale nový příběh, odehrávající se dlouho po událostech druhého dílu, kdy celému Orionu vládne technologicky vyspělá rasa Antarenů. Ta se postupem času dostává až do pozice jakési galaktické OSN a pomáhá s diplomacií ostatním rasám. Vše jde hladce až do jisté osudové chyby, která celým Orionem pořádně otřese a veškeré vztahy navždy změní. Master of Orion III se po měsících vývoje a testování dostane do obchodů pod hlavičkou Infogrames již o letošních Vánocích.