To upřesnilo termín vydání na jaro 2007 a přineslo s sebou sedm screenshotů ve vysokém rozlišení i podařený trailer (26 MB, MOV). Vyobrazený postup pěchoty lesem, nákupním centrem, vesnicí či při střílení ze zákopu v písku na pouti (inspirace pražskou Letenskou plání je asi jen náhodná :) se snaží napodobit realitu tak věrně, že člověk v prvních okamžicích tápe, zdali jde o renderovaný filmeček nebo jestli to jsou záběry natočené kamerou ve skutečném světě.
Zasazení hry do období studené války odůvodňují tvůrci ze švédského studia Massive Entertainment tím, že jsou po sérii Ground Control unaveni tématikou sci-fi. Chtěli udělat hru s vyváženými stranami a s novodobými jednotkami. Tanky, letadla, helikoptéry nebo transportéry budou přísně vycházet z těch skutečných, existujících v armádách SSSR, USA a NATO v roce 1989, takže zapomeňte na nějakou futuristickou či experimentální výzbroj. Vzhledem k absenci těžení surovin (kredity budete získávat jen za způsobné oběti v řadách nepřítele) má World in Conflict klást důraz na zabírání strategických bodů na mapě za pomoci chytrého kombinování vzdušných, pozemních a podpůrných vojenských sil. Klíčem k úspěchu se stane rychlá akce a používání vhodné taktiky, například když se pěchota schová v lesech nebo v budovách, které dle tiskovky budou, stejně jako 3D terén nebo automobily kompletně zničitelné. Z jiných technických fines lze zmínit pokročilé způsoby nasvícení scény nebo realistické hrátky s fyzikou.
Singleplayer bude vyprávět příběh od slavného spisovatele Larryho Bonda o mladém americkém důstojníkovi ve službách NATO, který se zapojí do války supervelmocí, vyvolané vpádem Sovětského svazu na půdu evropských sousedů a posléze i na americký kontinent. Kampaň by měla být něčím více než jen lineárním sledem skirmishových map, ale podrobnosti o ní zatím neznáme. Co se týká týmového multiplayeru, můžete hrát až v 16 lidech nebo spolu s přítelem proti počítačovému protivníkovi, avšak kooperativně misemi procházet nepůjde. Herní módy se mají držet v uvěřitelných mezích, což svědčí o konceptu celého World in Conflict i faktu, že s úkoly typu ukradení atomové bomby se zde prý nesetkáte.