Adrenaliové závody Crashday se vrací po více než 10 letech v nečekaném remasteru
zdroj: tisková zpráva

Adrenaliové závody Crashday se vrací po více než 10 letech v nečekaném remasteru

18. 7. 2017 11:18 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Pamatujete si ještě na Crashday? Závodní hru z roku 2006, ve které šlo kromě cílové pásky i o bláznivé skokánky, rotační kulomety a šílené herní módy? Hra tenkrát chtěla nabídnout stejné základy jako legendární Trackmania, jen okořeněné o možnost rozstřílet své soupeře na součástky. U recenzentů se hře zrovna dvakrát nedařilo (u nás pouhá čtyřka), ale i tak si postupem času vybudovala silnou fanouškovskou základnu. A ta pravděpodobně existuje dodnes, protože jak jinak si chcete vysvětlit, že již v srpnu má vyjít remaster Crashday Redline Edition?

Vydavatel hry se mění, ale vývojáři zůstávají. Crashday Redline Edition již z pochopitelných důvodů nezaštiťuje původní Atari, ale 2tainment, zatímco o kvalitativní stránku hry se starají původní Moonbyte. Ti se po originálním Crashday se svou tvorbou vrhli na mobilní platformy a Facebook, viz portfolio.

Možná se jim po těch všech „spoj tři“ hrách zastesklo po něčem trošku akčnějším a v tichosti se tak pustili do remasteru Crashday Redline Edition. Jak lze předpokládat, obsahově jde o tu samou jedenáct let starou hru, která si prošla zejména zkrášlovacím procesem a mírným rozšířením obsahu. Grafická stránka hry tak doznala velkých změn, které se netýkají jen karoserií vozidel a prostředí závodních okruhů, ale i různých efektů – explozí, částicových efektů, nasvětlení a odlesků.

zdroj: Archiv

Kromě o poznání lepší grafiky hru obohacují nová vozidla a tratě, které využijete v rámci sedmi různých módů. Kromě klasického závodu s cílovou čárou můžete předvést své umění na skokáncích a rampách, ukončit všechny své soupeře v eliminaci, tahat se o vlajku, zbavovat se bomby narážením do ostatních, udržovat rychlost nad limitem výbuchu a také otestovat své vlastní tratě.

Editor tratí nesmí chybět, ale tentokrát by měl být mocnější než dříve díky implementaci Steam Workshop. Díky podpoře modů autoři očekávají, že si během prvních pár týdnu po vydání hry budete moci stáhnout více jak sto různých modifikací – od úplně nových vozidel, po nové zbraně a rampy. Posledním, ale velice důležitým přínosem remasteru je vychytání více jak stovky bugů, kterými hra trpěla od samého začátku.

Proč se ale takhle z ničeho nic autoři rozhodli o remaster spíše průměrné hry? Že by si tím chtěli otestovat, zda dnešní publikum stojí o závodní hru tohoto střihu a pokud ano, postarali by se případně o regulérní pokračování? Je pravda, že závody jako Crashday na dnešním trhu chybí. Dnes je to jen samá simulace jízdního režimu a deformace, nebo čistá arkáda, ale závodní střílečku abyste pohledali. Tak alespoň v tom remasteru Crashday Redline Edition se můžete vyřádit již 10. srpna za příjemných 12 dolarů/euro na Steamu.

Nejnovější články