Arma 3 vyjde bez kampaně, tu dodají tři dodatečné updaty
zdroj: tisková zpráva

Arma 3 vyjde bez kampaně, tu dodají tři dodatečné updaty

6. 8. 2013 17:09 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Tohle není dobrá zpráva, ani pro hráče ani pro tvůrce Arma 3. Bohemia Interactive šli s kůži na trh a na rovinu řekli, jak to bude s vydáním Arma 3 a hlavně její kampaní. Ve zkratce – není hotová a tak v době vydání nebude k dispozici. Bohemka to právě oznámila na svých stránkách. Vydání hry se blíží (půjde o září, přesné datum se dozvíme tento týden) a během betatestu prostě vývojáři museli uznat, že kampaň do vydání nestihnou a posouvat samotné vydání nechtějí.

Arma 3 tak vyjde s různými samostatnými misemi pro jednoho hráče a samozřejmě multiplayerem (detaily uvnitř článku), ale samotnou kampaň dodá Bohemia Interactive v rámci tří updatů zdarma. „Každá z těch tří epizod bude balíčkem misí, které vytváří minikampaň. Epizody pak budou pospojované celkovým příběhem,“ dočtete se v prohlášení. Kdy epizody vyjdou se dozvíme až později.

V době vydání tedy bude Arma 3 obsahovat: Dvanáct showcase misí plus tři specifické showcase mise pro jednotlivé frakce. Dále zde bude deset challengů a devět multiplayerových scénářů, v nichž najdete čtyři různé módy. Plus samozřejmě editor, z kterého velmi brzy asi začne vylézat uživateli generovaný obsah.

Z dlouhého deníčku (doporučuji k přečtení celý) stojí za citování následující část, která zdůvodňuje absenci kampaně v době vydání. „Proč nebude kampaň v den vydání? Jednoduše – nebude hotová. Je zde mnoho faktorů, které způsobily, že jsme nestihli dokončit naši práci na takové úrovni, jakou bychom chtěli. … I když bychom hrozně rádi zahrnuli kampaň do hry už v den vydání, nešlo by to, nemohli bychom zaručit, že bude dostatečně kvalitní. Proč nám vývoj trvá tak dlouho? Projekt prošel fundamentálními změnami ve vývoji. Upřímně, kvůli změnám ve směřování jsme museli zahodit skoro dva roky práce. Změny ale byly nezbytné, i když nákladné a náročné."

"… Jak se blížíme konci bety, čelíme i dalším věcem, které nás omezují. Jednou z nich je lokalizace. Hra musí být přeložena do mnoha regionů a to vyžaduje finální podobu textů. Dabování také chce nějaký čas. Nemůžeme prostě tyhle věci uspěchat na poslední chvíli před vydáním. Navíc hra musí mít na různých trzích rating a ratingové agentury potřebují dostatečnou, hratelnou verzi hry odpovídající finálnímu produktu. Kampaň by tak musela být hotová dva měsíce před vydáním. A to nebyla.“

Jakkoliv chápu veškeré produkční a vývojářské problémy a nutná rozhodnutí, která muselo studio během tvorby Arma 3 udělat, osobně se nemohu ubránit zklamání. Od Arma 3 jsem si sliboval návrat k zážitkům, jaké jsem měl s původním Flashpointem a ten spočíval v intenzivní kampani, na kterou pro mne teprve navazoval multiplayer. Myslím, že se zároveň trochu zhorší pozice Arma 3 u některých zahraničních médií, protože do rozjetého vlaku, zvláště takto komplexní hry, se nejlépe naskakuje skrze kampaň. I přes současný trend prosazování multiplayeru a jasné, neoddiskutovatelné zaměření Arma 3 na hru více hráčů může absence smysluplného příběhového úvodu hru handicapovat.

Nejnovější články