Pokud jste se kamarády vsadili, zda se Blizzard k nedávné PR pohromě postaví čelem, nebo bude hrát mrtvého brouka a místo toho konejšit masy záplavou oznámení, vyhrál ten, kdo čekal omluvu. Jak moc upřímně ji prezident Blizzardu J. Allen Brack na pódiu opravdu myslel, ví samozřejmě jen on sám, ale to mi nepřísluší soudit.
Diablo IV
zdroj: Archiv
A pak se začalo rovnou pěkně zostra cinematic trailerem, který se chvíli tvářil, jako že nemáte vědět, která bije, ale stejně bylo okamžitě jasné, že jde o předpokládané Diablo IV. Už tak dosti zubožený svět Sanctuary bude tentokrát sužovat Mephistova dcera Lilith a brány nebes jsou zavřené. Na modlitby neodpoví nikdo.
Klíčový koncept čtvrtého Diabla byl znát od prvních vteřin a vývojáři si neodpustili ho asi tak stoosmdesátkrát zopakovat: Temnota. Diablo IV se bude celkovým stylem, výtvarnou stránkou, obsahem i herním designem vracet ke kořenům série. Což znamená příval brutality, krve, rituálů, krve, démonických symbolů, krve, biblické tematiky. A krve.
zdroj: Archiv
Tvůrci prozatím představili tři třídy postav: Barbara, co se drží mnohem víc při zemi, nechrlí lávu a podobně a místo toho má fungovat spíš jako tradiční mlýnek na maso. Dále fantasticky vypadajícího, pohansky stylizovaného druida, co se krom vládnutí přírodní magií umí plynule v polovině útoků měnit na medvěda či vlkodlaka. A nakonec klasickou čarodějku, paní ledu a ohně.
Vše má být poplatné temné, tísnivé atmosféře, takže nečekejte bombastické efekty a desetibarevná kouzla. Nasvícení exteriérů bělostné jak ohlodané kosti, rohy chodeb plné stínů... špatně to tedy rozhodně nevypadá. Přišla řeč i na runová slova, otevřený svět, možnosti úpravy postavy, svobodu v buildech a talentové stromy, ale šlo prozatím o pouhé náznaky. Herním mechanikám by se měl věnovat speciální panel zítra večer, tak se snad dozvíme víc.
World of Warcraft: Shadowlands
zdroj: Archiv
Po chvilce povídání o Battle for Azeroth a WoW: Classic už to vypadalo, že se World of Warcraft sekce tentokrát bude muset obejít bez většího oznámení, ale nakonec můžeme být spokojení, došlo k odhalení nové expanze s podtitulem Shadowlands. I když... jak se to vezme, Sylvanas bez problémů dominující nad Bolvarem mi přijde spíš jak zbytečná urážka Fordragonů, ale... na lamenty o loru bude čas jindy.
zdroj: Blizzard
Alespoň že si Sylvanas po vítězství nenasadila Ner'zhulovu korunu na hlavu a celá věc se nejmenuje "Wrath of the Lich Queen", což, přiznejme si, v jeden moment nejspíš čekalo celé publikum. Místo toho ji trhá vedví a spolu s ní závoj reality. A místo let odpočinku po uzavření příměří mezi Aliancí a Hordou náhle hrozí kolize Azerothu se světem zesnulých, dávnou říší, která se datuje ještě před první titány.
Po herní stránce jsme se toho zas tolik nedozvěděli - tedy krom obligátního příslibu nových zón, questů, dungeonů, raidů a samozřejmě výbavy, aby to všechno šlo pokořit.
Overwatch 2
zdroj: Blizzard
Nový Overwatch byl z velkých novinek podaný nejspíš v nejméně bombastickém stylu, ale za to upřímně nelze nikoho vinit. Přístup na způsob "nebudeme měnit, co funguje, a pevné, prověřené základy pouze obohatíme a rozšíříme," zkrátka nejde moc podat tak, aby publikum padalo ze židlí.
zdroj: Blizzard
Krom nové vizuální podoby stávajících hrdinů a příslibu několika nových postav, map, abilit a tak dále byla k mání vlastně jen jedna velká novinka - větší zaměření na příběh a PvE obsah. Overwatch 2 bude obsahovat hrdinské mise odkrývající pozadí jednotlivých aktérů, příběhové úkoly, kooperační mód a podobně. Pokud vám něco podobného v prvním Overwatchi chybělo, můžete se zaradovat.