Základ platformy Incubator tkví ve snaze otestovat s pomocí hráčů hrubě zpracované nápady, potažmo umožnit vývojářům v rámci studia, aby získávali zkušenosti. Pro oba tábory jde o výhodné řešení. Hráči za vyzkoušení prototypů nic neplatí. Když budou chtít, nabídnou tvůrcům zpětnou vazbu. Tvůrci zase prací na experimentech získají zkušenosti, na což by během vývoje klasického komerčního projektu nebyl čas a peníze. A když půjde všechno dobře, překlopí se experiment do klasického projektu komerční hry. Hráči dostanou titul, který je baví, studio bude pracovat na titulu, který přinese peníze. Alespoň na papíře by to tak mělo fungovat.
Pokud si bude vedení Bohemia Interactive jisté, že daný prototyp v testovací fázi na platformě Incubator obstál a má potenciál k dalšímu vývoji, nabídne ho zájemcům v placeném early access režimu, a k tomu zdarma přihodí zkušební verzi.
zdroj: Archiv
Aktuálně Bohemia Incubator nabízí dvě hry. V prvé řadě jde o multiplayer akci Project Argo, o které píšeme v tomto článku. Druhým titulem je Ylands, o kterém jsme psali už před rokem. Jde o sandbox v enginu Unity, který kráčí ve stopách her jako Minecraft, ale nesnaží se je kopírovat. Ylands v jádru představuje platformu, na které můžete stavět vlastní světy, hrát připravené scénáře nebo designovat vlastní.
Tvůrci během roku do Ylands přidali propracovaný editor, možnost používat výbušniny a spoustu nových předmětů. A právě Ylands je příkladem hry, za jejíž „plnou“ verzi se v Incubator platí. Aktuálně je to 279 korun, ovšem k dispozici je testovací alfa verze verze zdarma, abyste mohli vyzkoušet, za co případně utratíte své peníze.
Představení platformy Incubator nepředstavuje nějaký odklon od dalšího vývoje Arma, Take On a DayZ. Momentálně má studio víc než 250 lidí a na malých projektech bude pracovat jen speciálně vyčleněná část.