Černobílý Betrayer od tvůrců F.E.A.R. přinese nemrtvé conquistadory
zdroj: tisková zpráva

Černobílý Betrayer od tvůrců F.E.A.R. přinese nemrtvé conquistadory

5. 8. 2013 13:56 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Přišel čas na hodně nestandardní indie záležitost. Stojí za ní studio Blackpowder Games, kde najdete šestici vývojářů, kteří pracovali na No One Lives Forever a nebo F.E.A.R. Hororový původ se zde nezapře, ale asi první, co vás udeří do očí je stylizace celé hry. Betrayer je totiž v rámci svého otevřeného světa kompletně černobílý, jen občas probleskne rudá u nepřátel a interaktivních míst.

Když se podívám na obrázky a záběry ze hry, skoro mi přijde, že je té černobílosti až moc a moje oči se v celém světě ztrácí. Na druhou stranu chápu, že stylizace zcela slouží příběhu a atmosféře hry. Betrayer se totiž odehrává v 17. století, v americké kolonii, kde se děje něco opravdu podivného. Tvůrci se totiž inspirovali osudem kolonie Roanoke, která během Anglo-španělské války přišla o všechny obyvatele. A nikdo neví jak.

Vy v roce 1604 připlouváte do Virginie, abyste místo kolonie našli jen palisádu, budovy a velké množství nemrtvých conquistadorů, kteří vás nemají rádi. Kromě toho tu sem tam bafne nějaký ten duch s lebkou a vzhledem k tomu, že se nacházíte v zemi, kde opravdu nejste vítáni, není problém začít se bát a nebo mít alespoň nepříjemný pocit. Musíte ale zjistit, co se stalo a zda někdo nepřežil. Betrayer je FPS, které je okořeněno kromě netradiční stylizace i notnou dávkou mystična.

Přitom samotná černobílá stylizace prý nebyla původním záměrem autorů. „Když jsme vypnuli tenhle filtr a vrátili hře barvu, ztratila napětí. Prostě nám chyběl ten unikátní pocit ze světa. Dělali jsme testy, ukazovali lidem obě verze a jim se jim líbila ta černobílá víc právě kvůli pocitu napětí a mystična“. Právě mystika s příměsí hororu by měla být pořádným tahákem hry. Samozřejmě kromě specifického místa a času, které přidává na atmosféře.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

„Sociální situace té doby byla opravdu zajímavá“, vysvětluje Craig Hubbard. „Nevím, jestli jste o tom četli něco víc, ale v poutnických koloniích se s vámi nemazlili. Pokud jste porušili zákon, prostě na vás začali vršit kameny, dokud jste neumřeli. Bylo to brutální, děsivé a skvěle se to hodí pro takovou atmosférickou hru“. Betrayer se přitom nevzdává svého herního dědictví a nehraje si na realistickou hru.

Ti, kdo už hru okusili konstatují, že spousta prvků je záměrně „herních“. Nemrtví protivníci se s ragdoll efektem sesypou, luk pálí jak to jde, kuše taktéž, prostě FPS základ tu je. Když k tomu přidáte i opakující se nepřátele, kteří se spawnují náhodně, skoro se zdá, že by Betrayer mohl být po chvíli pěkná nuda. Jenže tady prý vstupuje do hry právě atmosféra a řešení záhady.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Můžete si občas kecnou a v ponurém světě se vám podobně ponurým způsobem začne linou ze sluchátek šum, který vás nasměruje k případnému blízkému místu, kde jde něco dělat. Z obrázků je zase jasné, že tady se bude mluvit s živými a nebo už mrtvými kolonisty a víc než o přesnou střelbu z muškety, luku či ráně tomahawkem půjde o rozklíčování záhady. Nicméně, i tak zde budou peníze, za které si budete pořizovat novou výbavu. Když vás zabijí, zůstanou na vaší mrtvole a vy si pro ně budete muset dojít. Když vás zabijí i podruhé, máte po úsporách.

Betrayer se jeví jako velmi nadějně vyhlížející záležitost. Vyzkoušet si jej budeme moci velmi brzy, protože první verze se na Steam Early Access objeví už 14. srpna.

zdroj: Archiv

Nejnovější články