Ondra se netají inspirací v úplně prvních Settlerech a Age of Empires, které stály za zrodem úvodní myšlenky před dávnými lety. Jenže od té doby uběhla spousta času a vyšla mimo jiné budovatelská survival strategie Banished, kterou mi evokovaly hned první záběry z Archamonu.
Nejedná se o fantasy, nejedná se ani o historicky věrné zpracování, ale každopádně se nacházíte ve středověku. Hra vám vygeneruje náhodnou rozlehlou mapu, na které s pomocí malé skupiny osadníků založíte první vesnici. Té zajišťujete přísun surovin, řešíte roční období, navazujete obchodní spolupráci, zažehnáváte hlad…
zdroj: Vlastní
Časem se vaše malá osada rozroste v město, a v té chvíli se ze hry stává Stronghold. Svou zástavbu musíte obehnat palisádami a hradbami a centrum města si zaslouží dominantu v podobě okázalého hradu, kde se schová vaše šlechta. Na mapě totiž nejste sami, pokud si nezvolíte čistě stavitelský mód.
Další tři herní módy vás postaví před rovnocenné soupeře, před soupeře s rozsáhlými říšemi nebo před spoustu hradů v držení banditů. V každém případě to znamená masivní bitvy a obléhání pevností s katapulty. Míru docílíte krveprolitím i diplomacií, následně se dostane i na sňatky s rozšiřováním šlechtických rodů, a dokonce je vám k dispozici editor vlastních misí.
Osobně se mi Archamon trefuje do chuti po všech stránkách. Zub času se tedy podepsal na grafice, i když jí tento „retro“ kabátek dle mého názoru sluší, stejně jako slušel zmiňované Banished. Na vydání naštěstí nebudeme čekat dlouho, protože se na Steamu objeví už v pátek. V ten samý den si na tomto odkazu můžete vyzkoušet demo.