Cestování časem v adventuře Guard Duty připomíná klasiky od LucasArts či Sierry
zdroj: tisková zpráva

Cestování časem v adventuře Guard Duty připomíná klasiky od LucasArts či Sierry

23. 10. 2017 15:59 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

To si takhle dva chlápci sedli nad korbely dobře vychlazeného piva a začali si vyměňovat své zájmy. „Mě hrozně baví ten humor v Zeměploše,“ povídá první, zatímco druhý přitakává a dodává: „Přesně tak, a výborně se hraje Monkey Island a vážně nevím, co bych si počal bez těch hollywoodských blockbusterů…“ Pak se shodli ještě na jednom tématu – cestování časem – a bylo zaděláno na zajímavou oldschool adventuru Guard Duty. Tedy nevíme, zda byly základy této hry položeny v hospodě, ale zmíněné světy byly skutečně prvotní inspirací.

Guard Duty si letos v květnu prošla úspěšnou kickstarterovou kampaní. Dvoučlennému týmu ze Sick Chicken studia se sice podařilo vybrat přes čtyři tisíce liber (nějakých 125 tisíc korun) a tím pádem dvojnásobek požadované částky, ale v porovnání s reálnými náklady na vývoj hry se jedná o drobnou sumu.

Peníze ale dostali a na hře nadále pracují. Dokonce prošli zaniklou službou Greenlight, takže o jejich tradičně netradiční adventuru je opravdový zájem. A tomu se ani nedivím. Guard Duty totiž vypadá skvěle a okamžitě u mě vyvolala nostalgické pocity. Během vteřiny jsem se vrátil k mé velice oblíbené české trojici Posel bohů, Ve stínu havrana a Polda 2, takže Guard Duty má mou plnou pozornost.

zdroj: Vlastní

Nejde ale jen o visuální stránku, která vzdává hold devadesátkovým kouskům od LucasArts a Sierra. I z těch pár záběrů a obrázků číší vtip, který zažehnává veškeré pochybnosti o nudě, a hned od začátku známe poměrně zajímavý příběh, který se z dostupných obrázků prakticky odhadnout nedá. Co vidíte? Středověk, vlastně i prvky fantasy, mluví se tu o ztracené princezně, kterou se vydá zachránit hrdina třičtvrtěpaslík... Prostě nic moc neobvyklého.

No jo, ale pak se na scéně objevuje druhý hlavní hrdina, tajný agent Starborn. Nevím jak vy, ale tajných agentů jsem ve fantasy středověku ještě moc nepotkal. Starborn se totiž nachází v tisíc let vzdálené budoucnosti, v roce 2177, který se ocitl pod nadvládou tajemného muže. Muže, který ignoruje zákony času a prostoru.

Náš první hrdina, ušmudlaný strážný Tondbert Roughskin ještě netuší, že jeho činy při cestě za záchranou princezny budou mít drtivý dopad na tisíc let vzdálený svět. K povedené retro grafice a nevšednímu příběhu si přičtěte ještě kompletní dabing a na míru ušitý soundtrack, který podtrhuje atmosféru každé lokace.

Na začátku se podivuji nad opravdu nízkým rozpočtem. Můj údiv pramení především z doby vývoje, kterou mají vývojáři ještě před sebou. Guard Duty je totiž plánovaná na léto příštího roku. Pokud se vám ale nechce čekat, zkuste šestí a přihlaste se o přístup do alfy.

Nejnovější články