Chystá se akční adventura ze Středozemě, v hlavní roli bude Glum
zdroj: tisková zpráva

Chystá se akční adventura ze Středozemě, v hlavní roli bude Glum

25. 3. 2019 18:05 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Glum (pro kamarády a pánešky Sméagol) není zrovna postava, kterou bych si vybral jako hrdinu pro svou akční adventuru. Předně nemůže sbírat žádné zbraně ani vybavení, maximálně tak „bederní roušku +1“. A taky je problém, že ne každý bude chtít hrát za stvoření, které je napůl zlý slizoun, napůl politováníhodný ubožák. Studio Daedalic se ale výzev nebojí, protože právě takovou hru plánuje.

Tyhle Němce můžete znát coby tvůrce vynikajících příběhových adventur – nedávno se blýskli s The Pillars of the Earth podle slavné knihy Kena Folletta, z dávnější historie můžu zmínit třeba sérii Deponia. A teď přišla řada vyzkoušet si zpracování jedné z nejslavnějších značek na celém světě.

Ačkoli je hra zatím ve velice raném stadiu vývoje a nevíme toho o ní o moc víc než název The Lord of the Rings: Gollum (a i ten by mohl být provizorní), vsadil bych se, že to bude podstatně jiná adaptace než zábavná, ale totálně přestřelená verze Středozemě od Monolithu z her Shadow of War a Shadow of Mordor, kde se mimochodem Glum také objevil.

U Daedalicu by měl hlavní roli hrát samozřejmě dobrý příběh založený na Glumovi coby rozporuplné postavě. Ukáže, jak se z něj stal otrok Prstenu, a provede hráče událostmi těsně předtím, než se Společenstvo Prstenu v první knížce s tímhle bývalým půlčíkem poprvé potká.

Mohli bychom tedy být svědky toho, jak byl Glum polapen a mučen v Mordoru, možná i jeho seznámení s nestvůrnou Odulou. Určitě by se měl objevit Aragorn, který Gluma právě tehdy polapil a odvedl do Temného hvozdu, kde jej strážili elfové krále Thranduila. Ale jak čtenáři knížek moc dobře vědí, Glum se ve svém až příliš komfortním vězení dlouho neohřál.

Různé zahraniční weby, například Venture Beat nebo Den of Geek, si už ulovily zástupce studia a udělaly s nimi rozhovory, z nichž vyplývá mimo jiné to, že nemáme čekat příliš realistickou grafiku. Není to příliš překvapivé – Daedalic není zas tak obrovské studio (zaměstnává 85 lidí v Hamburku a Mnichově), takže pro něj bude snazší zvolit nějakou stylizaci, která nebude ani za dva roky vypadat béčkově a zastarale.

Právě za dva roky, někdy během roku 2021, by měla Glumova hra vyjít, a to na PC a „konzole, které budou v tu chvíli aktuální“. Ale dost možná to nebude poslední hra z univerza Pána prstenů, do které se Daedalic pustí. Práva totiž pokrývají víc než jen jednu hru. Možná se tedy díváme na začátek glumovské série, nebo se autoři příště podívají úplně někam jinam.

Zdá se být jisté, že v Německu se nepřipravuje takový blockbuster, jaký nám nadělil hraničáře Taliona a nemrtvou verzi elfa Celebrimbora. Dost možná by však zároveň mohlo jít o dílo, které mnohem víc potěší všechny tolkienovské puristy.

The Lord of the Rings: Gollum zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články